Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

opleidingen via nha.be ? Iemand ervaring?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • opleidingen via nha.be ? Iemand ervaring?

    't is niet voor mijzelf hoor
    Iemand ervaring met dit 'instituut'? Kwaliteit e.d?

    betreffende de opleiding Apotheek-assistent(e), slechts 9 maanden voor het basisdiploma. Maar mag je daarna dan aan de slag of is deze opleiding gewoon niet erkend als beroepsdiploma?

    Bedankt aan iedereen die iets meer weet
    Mvg,
    Johan

  • #2
    Re: opleidingen via nha.be ? Iemand ervaring?

    De nha-opleiding ken ik niet, maar ik zou toch meer vertrouwen hebben in een erkende opleiding als deze...
    Grtz, Tigra-Boy
    ~Nikon D90+D50~SB-600~Tokina 12-24~Tamron 17-35~Tamron 28-75~Tamron 90 macro~Nikkor 70-300VR~Sigma 50-500~Manfrotto 055XPROB+322RC2~Slingshot300AW~Nova200AW~

    Comment


    • #3
      Re: opleidingen via nha.be ? Iemand ervaring?

      Oorspronkelijk geplaatst door Tigra-boy Bekijk bericht
      De nha-opleiding ken ik niet, maar ik zou toch meer vertrouwen hebben in een erkende opleiding als deze...
      bedankt voor je bericht tigra-boy. De link werkt echter niet (meer).

      edit : een zoekopdracht op vdab.be geeft ons reeds bekende links.
      Deze opties kennen we dus. Dus graag, als iemands iets weet over nha.be, graag uw ervaring.
      bedankt!
      Last edited by yowan-kenobi; 7 juni 2007, 13:56.

      Comment


      • #4
        Re: opleidingen via nha.be ? Iemand ervaring?

        Gaat het hier over het Nederlandse N-HA?
        Ze hebben ook wel een kantoor in Antwerpen of omgeving denk ik.
        Als ik me niet vergis zijn de opleidingen niet erkend in België.
        Iemand in mijn kennissenkring had zich jaren geleden eens 2 cursussen aangeschaft en de inhoud was ook puur Nederlands gericht. Daarmee bedoel ik: de ene ging over een cursus Middenmanagement; alle wetsgerichte onderwerpen waren gebaseerd op Nederlandse wetteksten enz. De andere ging over Bedrijfspsychologie; alle aangehaalde cases ivm bv aanwervingen volgens opleiding vermeldden de Nederlandse richtingen (zoals je bv bij ons TSO,BSO enz...hebt).
        De cursus verdween in de kast en bij hun recente verhuis van de kast naar de papierbak. Had toch tamelijk wat gekost.

        Ik weet niet of het door jou aangehaalde diploma erkend zal zijn.

        Hun site vermeld alvast : "De NHA biedt haar cursisten extra zekerheid omdat ze erkend is door het Vlaams Gewest voor het systeem van de Vlaamse opleidingscheques."
        Misschien toch maar even informeren alvorens aan te schaffen?
        Last edited by Cookie; 8 juni 2007, 06:20.
        En nu ga ik nog wat foto's proberen maken...

        Comment


        • #5
          Re: opleidingen via nha.be ? Iemand ervaring?

          Bedankt voor je feedback cookie. Het is inderdaad belangrijk dat het diploma erkend is. We zullen ons informeren bij de overheid hierover. Zij zullen ons ongetwijfeld kunnen vertellen. Nogmaals dank.

          Comment


          • #6
            Re: opleidingen via nha.be ? Iemand ervaring?

            Oorspronkelijk geplaatst door Cookie Bekijk bericht

            Hun site vermeld alvast : "De NHA biedt haar cursisten extra zekerheid omdat ze erkend is door het Vlaams Gewest voor het systeem van de Vlaamse opleidingscheques."
            Misschien toch maar even informeren alvorens aan te schaffen?
            Dit staat volgens mij los van al dan niet erkend zijn van het diploma. Het geeft alleen aan dat de organiserende instantie erkend is als opleidngsgever.
            Veel trainingen die je kan betalen met deze cheques zijn niet gerelateerd aan een beroep en/of diploma.

            Comment


            • #7
              Re: opleidingen via nha.be ? Iemand ervaring?

              Die cursussen zijn veel te duur en bovendien niet aangenaam om in te studeren. Ik heb boekhouden geprobeerd en opgegeven, zoooo saai, tja, boekhouden is misschien wel saai, das waar. Maar ik heb me ook nog es laten vangen door één van hun hobbycursussen te volgen, binnenhuis-en tuinarchitectuur, awel mijne frak ik dacht dit kan nu toch niet saai zijn, tuinieren is mijn hobby! Awel, die cursus ligt daar nu stof te vergaren, ik lees liever kleurijke tuinboeken én die zijn veel goedkoper of voor niets in de bib!
              'k Wil maar zeggen, mijn ervaring met NHA is, ook in zake betalingen zijn ze verre van correct. Ik had gekozen voor domiciliëring, elke maand ging er 12,50 € van de rekening, maar van mijn deel van de cursus geen spoor, oftewel kreeg ik maar de helft met een vermelding dat de rest later volgt op den duur stonden ze 2 à 3 maand achter op mijn betalingen!= Domiciliëring opgezegd, resultaat=plots konden ze alles regelmatig verzenden mét uiteraard overschrijvingsformulier
              Moraal van 't verhaal: niet aan beginnen

              Comment


              • #8
                Re: opleidingen via nha.be ? Iemand ervaring?

                Waarom zoek je geen opleiding bij een erkend CVO? (Centrum voor Volwassenen Onderwijs)
                Er zijn er verschillende doorheen Vlaanderen. Sommigen zijn verbonden aan een stad (de zgn SCVO's) anderen zijn gelinkt aan een vakbond (bv CVO LBC NVK, met trouwens prima! onderwijskwaliteit).
                Bij deze betaal je overigens een lage kost (zo ongeveer € 1,00/ lesuur)
                Dan zijn er nog verschillende privé-initiatieven (met niet zo noodzakelijk beter kwaliteit), waar je vaak ook een pak meer betaalt.

                Het is maw een versnipperd landschap...
                Persoonlijk heb ik heel veel vertrouwen in het volwassenenonderwijs van LBC
                www.lbconderwijs.be

                En vergeet zeker eens niet te kijken op www.wordtwatjewil.be

                Greetz,
                Aster

                PS Voor zover ik signalen opvang is N-HA perfect in orde, stel me alleen wat vragen bij kwaliteit,... en dat in combinatie met veel gehoorde klachten zoals hierboven eerder al eens werd gezegd.
                When you open your mouth, make sure the sound you make is better than silence!

                Comment


                • #9
                  Re: opleidingen via nha.be ? Iemand ervaring?

                  Dag Aster,

                  Bedankt voor je reactie. De CVO's zijn ons bekend (ik volg fotografie in een CVO). Er is er echter maar één waarvan we weten dat deze zo'n cursus organiseert, maar om een aantal redenen valt deze school echter toch uit de boot. Daarom zijn we op zoek naar een paar andere mogelijkheden/pistes. We gaan in elk geval de links die je aanhaalt eens nader bekijken! Nogmaals bedankt!

                  Mvg,
                  Johan

                  Comment


                  • #10
                    Re: opleidingen via nha.be ? Iemand ervaring?

                    En weet je nu ondertussen al of dit diploma ook echt telt? Ben eigenlijk ook wel geintresseerd in die cursus boekhouden, maar als het geen geldig diploma is dan pas ik. Avondschool is nogal moeilijk omdat ik in ploegen werk. Dus doe toch liever thuisstudie.
                    canon 400D, 18-55mm, Sigma 70-300mm f4,0-f5,6APO DG macro

                    Comment


                    • #11
                      Re: opleidingen via nha.be ? Iemand ervaring?

                      NHA is een Nederlands bedrijf met een filiaal in België (Antwerpen). De diploma's die ze uitreiken zijn instituuts-diploma's en GEEN ENKELE hunner opleidingen biedt uitzicht op een diploma erkend door de Vlaamse Overheid. Met twee van hun richtingen, echter, kun je je examen doen in Vlaanderen om aldus een erkend diploma te halen.

                      Het inschrijvingsgeld is gemiddeld voor België, NHA is op zich dus niet te duur. Toch sluipt er een addertje onder het gras; het examen. Een examen (voor instituuts-diploma) kost je €125 bovenop je richting en een getuigschrift (minderwaardig) €19. NHA is geen bedriegerij, want alles staat duidelijk en netjes vermeld in de brochure die je kunt aanvragen op de site en gratis thuis toegezonden krijgt. Toch met je goed de details en kleine lettertjes lezen want anders kom je bedrogen uit.

                      Het is bovendien opletten je niet te laten strikken door hun vrij agressieve reclamevoering (gratis mp3-speler, inschrijven binnen 8 dagen, gratis vertaalcomputertje, extra voordelen en vooral een bijna flemerige vriendelijkheid van de werknemers/werkneemsters), een beetje zoals de opdringerige verkoopstijl van Hamburg-Mannheimer. Ook opletten met de cursussen, volgens heel wat forums in België zijn de cursussen van sommige richtingen/vakken té Nederlands en té on-Belgisch opgesteld of verouderd. Al zou daar wellicht sinds twee jaar heel wat verbetering in zijn...

                      BRONNEN: brochure NHA, telefoongesprek met filiaal Antwerpen tijdens de diensturen (voor info omtrent de erkendheid diploma's) en internet.

                      Comment


                      • #12
                        Re: opleidingen via nha.be ? Iemand ervaring?

                        Hallo,

                        Ik zou graag gaan werken in een reisbureau maar door mijn huidig zelfstandig beroep (horeca) gaat het voor mij niet om dag- of avondonderwijs toerisme te volgen.
                        Nu zie ik dat de NHA een cursus Reisagent in afstandsonderwijs (thuis leren) aanbiedt. Men beweert hier dat je na zo'n cursus van 9 maanden een diploma Reisagent kan behalen.

                        Mijn vraag is: beziet men dit diploma van de NHA in de reisbureaus als een volwaardig diploma of is dit weggegooid geld en tijd indien je je voor deze cursus inschrijft?
                        Iemand ervaring of iets opgevangen?

                        Dank bij voorbaat!

                        Link naar de website: http://www.nha.be (onder 'Beroep en vak' zie je de cursus Reisagent staan).
                        Last edited by fountain; 14 augustus 2008, 13:37.

                        Comment


                        • #13
                          Re: opleidingen via nha.be ? Iemand ervaring?

                          Hallo,
                          Ik ben nieuw hier en ben toevallig bij jullie terecht gekomen omdat ik op Google zocht naar info over NHA. Ik heb de cursus reisagent gestart en zit nu halverwege de prijsberekeningen. Ik ben tevreden over het theoretische gedeelte maar de prijsberekeningen zijn nul. De voorbeelden waar wij onze prijzen moeten op berekenen zijn soms gewoonweg niet leesbaar, de klein (zelfs met een loep lukt het niet) en er staan volgens mij heel veel fouten in. Ook zit er geen logica in hun manier van werken.

                          Morgen ga ik langs bij een erkend reisbureau om uitleg te vragen, natuurlijk ben ik net over de 2 weken proeftijd, dus heb ik net de cursus betaald, weliswaar in schijven, dus kan ik niet anders dan verder doen.
                          Ook over de zogenaamde persoonlijke begeleiding ben ik niet te spreken, je kan alleen maar vragen stellen als je ze opstuurt samen met je huiswerk en dan krijg je antwoorden terug waar je wenkbrauwen van gaan fronsen, omdat je er gewoon geen stap verder mee kan.
                          Ik ben erg gemotiveerd, gelukkig maar, want anders had ik het allang opgegeven. Hopelijk kan ik toch ergens een stage lopen, zodat ik de kennis die ik nu opdoe tenminste kan gebruiken. Ben nl dol op reizen en cultuur.
                          Voor iedereen die de cursus reisagent wil doen, ik raad het jullie af, probeer ergens anders, of ga naar het volwassenenonderwijs, ik ben er zeker van dat je veel verder raakt dan ik met NHA

                          Comment

                          Working...
                          X