Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwjaarszagemannentopic

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Nieuwjaarszagemannentopic

    Wat mij hier altijd mateloos ergert is "breedhoek". Wat is er verdorie verkeerd aan "groothoek? Het gaat over een lens die een grotere beeldhoek heeft dan de standaard lens. Want met een breedhoek kan je enkel brede foto's nemen, als je je toestel draait dan heb je een hooghoek nodig.

    Deze tijd van het jaar ergert hypocrisie me het ergste van al. "Gelukkig nieuwjaar" en 5 minuten later een mes in uw rug. "En een goeie gezondheid", hopelijk ligt ge morgen te creperen. "En het beste voor..." ik moet straks uw C4 alleen nog tekenen. Steek het allemaal waar ik denk.

    Comment


    • #17
      Re: Nieuwjaarszagemannentopic

      Breedhoek, groothoek, er is wel degelijk een verschil.
      Breedhoek, is zoals het woord zegt in de breedte, de lens is enkel bruikbaar in landscape, een groothoek echter is bruikbaar bruikbaar in landscape mode, maar ook in portret stand.
      [emoji16]

      --
      map.
      T.T.

      Comment


      • #18
        Re: Nieuwjaarszagemannentopic

        Dirk, om "on Topic" te blijven.
        Zagevent , als je een stapel omdraait blijven linker uiteinden aan dezelfde zijde zitten, namelijk links. Maar ik weet het, je probeert mij er in te luizen hé , Goed geprobeerd, je zoekt dringend stoofhout.
        Trouwens ik snap ergens iets niet, 't is voor de tweede keer dat ik er eens tuk af doe en ze blijven te kort. Misschien ben ik toch van kant gemist ?


        Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
        Amaai Wim, gij kunt zagen! (*)
        Een goede tip : als je die ene stapel planken omdraait dan kan je ze allemaal aan dezelfde kant afzagen. Dat is veel gemakkelijker.
        Vergis je niet van kant hé. Want dat is rap gebeurd. (gebeurt ?)
        Bij de balken waarvan er aan ieder uiteinde een stuk moet afgez..gd worden is het beter om aan één kant twee keer een stuk af te z.gen. Dan moet je ze niet omdraaien

        (*) Volgens dat je de intonatie op "amaai" legt of op "zagen" is de betekenis helemaal anders.
        https://www.fotospotter.be
        Je suis content d’être heureux

        Comment


        • #19
          Re: Nieuwjaarszagemannentopic

          Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
          Wat mij hier altijd mateloos ergert is "breedhoek". Wat is er verdorie verkeerd aan "groothoek? Het gaat over een lens die een grotere beeldhoek heeft dan de standaard lens. Want met een breedhoek kan je enkel brede foto's nemen, als je je toestel draait dan heb je een hooghoek nodig.

          Deze tijd van het jaar ergert hypocrisie me het ergste van al. "Gelukkig nieuwjaar" en 5 minuten later een mes in uw rug. "En een goeie gezondheid", hopelijk ligt ge morgen te creperen. "En het beste voor..." ik moet straks uw C4 alleen nog tekenen. Steek het allemaal waar ik denk.
          Och daar heb ik al lang leren mee leven, het leven is toneel, niet ?
          Minder glas dan vroeger, maar beter.

          Comment


          • #20
            Re: Nieuwjaarszagemannentopic

            kan er nu eindelijk eens iemand de knoop doorhakken en me vertellen wat nu eigenlijk het verschil is tussen 'dieptescherpte' en 'scherptediepte' en als er geen verschil is één van de twee uit de woordenboeken schrappen zodat we weten waar aan en waaraf. En is het nu 'waar aan' of 'waaraan' en 'waaraf' of 'waar af'?
            Albums
            Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

            Comment


            • #21
              Re: Nieuwjaarszagemannentopic

              Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
              kan er nu eindelijk eens iemand de knoop doorhakken en me vertellen wat nu eigenlijk het verschil is tussen 'dieptescherpte' en 'scherptediepte' en als er geen verschil is één van de twee uit de woordenboeken schrappen zodat we weten waar aan en waaraf. En is het nu 'waar aan' of 'waaraan' en 'waaraf' of 'waar af'?
              Die had ik gevonden en denk dat die er het beste op zit :
              "Onder SCHERPTEDIEPTE verstaat men de DIEPTE van de beeldscherpte, dus de zone van beeldscherpte.
              Onder DIEPTESCHERPTE verstaat men de kwaliteit van de SCHERPTE, dus de mate van beeldscherpte binnen de zone."

              Maar 't is waar, de termen worden door mekaar gebruikt. En als het dan toch zo is dan gebruik ik toch liever scherptediepte, al ben ik geneigd dieptescherpte te zeggen.
              Misschien kan deze ook helpen. Deph of Field / Deph of Focus. http://software.canon-europe.com/fil...Book_10_EN.pdf
              Leeft en LAAT LEVEN !

              Comment


              • #22
                Re: Nieuwjaarszagemannentopic

                van Dale kent alleen maar scherptediepte.
                Wikipedia stuurt je bij het lemma “dieptescherpte” automatisch naar scherptediepte.
                Duidelijk toch?

                Comment


                • #23
                  Re: Nieuwjaarszagemannentopic

                  Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                  van Dale kent alleen maar scherptediepte.
                  Wikipedia stuurt je bij het lemma “dieptescherpte” automatisch naar scherptediepte.
                  Duidelijk toch?
                  Ik denk ook dat dit duidelijk is en zou mij daar nu ook geen probleem van maken dat het soms wordt omgedraaid als Wikipedia je al van het één naar het ander stuurt. De twee zullen wel door hen die met fotografie bezig zijn begrepen worden en dat is het voornaamste zeker.
                  Last edited by enero; 3 januari 2018, 17:28.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

                  Comment


                  • #24
                    Re: Nieuwjaarszagemannentopic

                    het groene boekje kende de twee. Van Dale is ne NLer die begrijpen niets van Nederlands :-)
                    Albums
                    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Nieuwjaarszagemannentopic

                      eigenijk hebben we al enkele zaagtopics hé: het weer en winterbanden :-)
                      Albums
                      Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Nieuwjaarszagemannentopic

                        Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
                        eigenijk hebben we al enkele zaagtopics hé: het weer en winterbanden :-)
                        Zalig!

                        Comment


                        • #27
                          Re: Nieuwjaarszagemannentopic

                          Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
                          Ik heb een ongelofelijke hekel aan de term FULLFRAME
                          Weet, dat wat men het 24x36mm formaat noemt, in de professionele analoge fotografie kleinbeeld genoemd wordt, en bijgevolg het KLEINSTE en dus minst kwalitatieve formaat is.
                          8x10 inch, ja dat kan men een fullframe noemen .....

                          YMMV



                          Is dat fulframe genoeg.
                          Mvg,
                          SW
                          BD1071BE

                          Comment


                          • #28
                            Re: Nieuwjaarszagemannentopic

                            Dat is een kleinbeeld crop camera, type zakformaat! https://petapixel.com/2011/05/20/wor...d-an-airplane/

                            Comment


                            • #29
                              Re: Nieuwjaarszagemannentopic

                              Ze moeten in Hoboken niet te veel zagen over de verontreiniging. Dankzij de paar duizend Umicore aandelen die ik van de Hobokense fabriek heb, kan ik met mijn winst over 2017 voor mijn beide polsen een Rolex en een Breitling aanschaffen, en nog een IWC voor in mijn gilet er bovenop.
                              Ik vrees enkel dat mijn flessen Yquem niet lang genoeg zijn om ze er allemaal over tentoon te hangen.

                              Ik zal daarom een fles chianti moeten kopen https://www.etsy.com/listing/5368877...-glass-chianti
                              Last edited by notex; 4 januari 2018, 23:27.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Nieuwjaarszagemannentopic

                                Oorspronkelijk geplaatst door Soeki Wan Bekijk bericht


                                Is dat fulframe genoeg.
                                Zeer praktisch. Je kan te voet door de body wandelen om de achterkant van de lens te ontstoffen.

                                Comment

                                Working...
                                X