Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Machtig wat deze waaghalzen uitvreten !!!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Machtig wat deze waaghalzen uitvreten !!!

    Machtig stukje zweefvliegen !!!

    KLIK

  • #2
    Re: Machtig wat deze waaghalzen uitvreten !!!

    Ja hallo zeg

    En nu maar wachten op de eerste die hetzelfde doet zonder parachute.

    Comment


    • #3
      Re: Machtig wat deze waaghalzen uitvreten !!!

      mooie zuivere beelden van deze waaghalzen!

      Comment


      • #4
        Re: Machtig wat deze waaghalzen uitvreten !!!

        Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
        Ja hallo zeg

        En nu maar wachten op de eerste die hetzelfde doet zonder parachute.
        Ik denk dat je daarvoor wel wat ervaring moet hebben met zweefvliegen Paul, je kan namelijk
        op geen motor rekenen om snel wat te corrigeren, en volgens mij werkt de opgewekte wervelstroom
        van het ene vliegtuig in op deze van het andere vliegtuig, ziet er simpel uit, maar in de praktijk......

        Comment


        • #5
          Re: Machtig wat deze waaghalzen uitvreten !!!

          'k vind dit filmpje van vorige week ook wel leuk:

          Today we will show you how to climb on the second tallest building in the world. Shanghai Tower, China.NFT from this climb is available via the link:https://...

          Comment


          • #6
            Re: Machtig wat deze waaghalzen uitvreten !!!

            Ongelooflijk wat die mannen durven.
            @Geert. Ik weet niet of hier veel invloed kan zijn van wervelstroom. De wervelstromen ontstaan achter de vleugels en helpen zelfsmee om de lift van een toestel te bevorderen. Vortexen bewegen zich dus naar achter en ik denk dat dit de reden is waarom het vliegtuig dat op zijn rug hangt het onderste vliegtuig van voor naar achter benadert.
            Leeft en LAAT LEVEN !

            Comment


            • #7
              Re: Machtig wat deze waaghalzen uitvreten !!!

              Terwijl ik al heel lichtjes de hoogtevrees voel opkomen als ik mijn dakgoten reinig.....

              Walter
              D850

              Comment


              • #8
                Re: Machtig wat deze waaghalzen uitvreten !!!

                Ik denk niet dat er van vortexen of zo gebruikt gemaakt wordt. Die blijven inderdaad achter de vliegtuigen.
                Bij acrobatie met twee vliegtuigen is het de regel, die mag overtreden worden , dat de piloot met het moeilijkste manoever, onderste boven vliegen dus, gewoon zo stabiel en met een constante van snelheid blijft rechtuit vliegen. De andere piloot doet dan de nadering.

                Het valt op dat tijdens de spannendste ogenblikken niet alleen de flaps bijna volledig naar beneden zijn maar dat ook de remkleppen, die dingen die in het midden van de vleugel naar buiten komen, gebruikt worden. Om zo'n laag mogelijke snelheid te hebben. Ik schat dat dit rond de 55 à 60 km/h is.
                Met die remkleppen krijg je een enorme daalsnelheid, ze worden meestal alleen bij de landing gebruikt.
                Al bij al is dat ongelooflijk secuur vliegwerk. Dat zijn heel knappe piloten.
                PS: Die Blanik is van 1966.......
                @Geert: dank voor die link.
                " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                Comment


                • #9
                  Re: Machtig wat deze waaghalzen uitvreten !!!

                  Mmmm,
                  Eerlijkheidshalve kan ik daar niet echt waardering voor opbrengen. Durvers zijn het, dat wel en ze kennen hun toestel en daar stopt de zaak voor mij.
                  https://www.fotospotter.be
                  Je suis content d’être heureux

                  Comment

                  Working...
                  X