Pagina 2 van 4 EersteEerste 1 2 3 4 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 26 t/m 50 van 85
  1. Standaard Re: IP range voor dummies

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
    Tof, bedankt !

Ps: je aan/uit knop voor Windows op het scherm gebruik ik nog steeds ! ( Je had daar in het verleden ook iets over gepost )
    Leuk om te horen.
    Mvg,
    Rudy Mas
    Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

2. Standaard Re: IP range voor dummies

Zeg, ik lees nu ergens dit: ???

Wat je veel beter kunt doen is je NAS gewoon op DHCP laten staan en in je router een IPadress<-->macadres koppeling maken.
    Dan krijg je Nas via dhcp altijd hetzelfde ipadres zonder problemen en als je ooit eens een andere router krijgt blijft alles werkbaar.

Is dat doenbaar door dummies ?
    Heb ik zelf nog niet gedaan, maar wil dat wel even snel opzoeken voor jou. Dan leer ik ook nog eens iets bij.
    Mvg,
    Rudy Mas

Standaard Re: IP range voor dummies

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Mas Bekijk bericht
    Heb ik zelf nog niet gedaan, maar wil dat wel even snel opzoeken voor jou. Dan leer ik ook nog eens iets bij.
    Dat zou inderdaad interessant zijn
    Pfff... is het daar ook zo warm ?

Mijn armen plakken aan mijn bureau
    "Stultitiam simulare loco prudentia summa est"

4. Standaard Re: IP range voor dummies

Dat zou inderdaad interessant zijn
    Pfff... is het daar ook zo warm ?

Mijn armen plakken aan mijn bureau
    Momenteel 32° waar ik zit. Dus ja, ook hier een plakkerig gedoe.

Ik heb even gekeken naar de instellingen van mijn Telenet modem, maar kan nergens een optie vinden om een MAC-adres met een IP-adres te linken. Het enige wat je kunt ingeven van ivm het MAC-adres is om een extra beveiliging toe te voegen aan je netwerk. Je kunt dan instellen welke MAC-adressen toegang krijgen tot je netwerk en andere toestellen krijgen dan geen toegang meer tot je netwerk.
    Mvg,
    Rudy Mas

Momenteel 32° waar ik zit. Dus ja, ook hier een plakkerig gedoe.

Ik heb even gekeken naar de instellingen van mijn Telenet modem, maar kan nergens een optie vinden om een MAC-adres met een IP-adres te linken. Het enige wat je kunt ingeven van ivm het MAC-adres is om een extra beveiliging toe te voegen aan je netwerk. Je kunt dan instellen welke MAC-adressen toegang krijgen tot je netwerk en andere toestellen krijgen dan geen toegang meer tot je netwerk.
    Mwa, dan laat ik het voorlopig maar zo. Ik heb het eens op "netweters" gegooid. Misschien komt daar een oplossing.

6. Standaard Re: IP range voor dummies

Mwa, dan laat ik het voorlopig maar zo. Ik heb het eens op "netweters" gegooid. Misschien komt daar een oplossing.
    Yep. Ik had deze pagina nog gevonden, maar wat hier staat kan ik dus niet meer vinden op Mijntelenet. Waarschijnlijk hebben ze dit niet meer toegevoegd aan de nieuwe interface van Mijntelenet.
    Mvg,
    Rudy Mas

7. Standaard Re: IP range voor dummies

Als ik films bekijk op de tablet is dat via DSM file.
    Ik had dit zien staan maar even gewacht om hier op in te gaan.

Ik gebruik hier altijd DS Video voor op mijn Tablet, in combinatie met Video Station op de NAS. Dit werkt heel goed en als je quickconnect hebt geïnstalleerd, kan je ook op verplaatsing een filmpje kijken.
    Mvg,
    Rudy Mas

Update: ik heb NAS 2 een vast IP adres gegeven door dat dan de DCHP over te nemen en het werkt !
    Nu ga ik efkes onder den boom zitten, want ik hou het hier niet meer uit.....zweet zweet .....

Yep. Ik had deze pagina nog gevonden, maar wat hier staat kan ik dus niet meer vinden op Mijntelenet. Waarschijnlijk hebben ze dit niet meer toegevoegd aan de nieuwe interface van Mijntelenet.
    Alles lezen hé … er staat duidelijk dat dit voor een Business is.
    Privé klanten krijgen dit inderdaad niet.

Voor privé klanten geldt eigenlijk dit:
    De draadloze modem deelt standaard IP-adressen uit via DHCP van 192.168.0.100 tot 192.168.0.253.
    Indien men toestellen een vast IP adres wil geven, dan kiest men best voor een adres buiten deze range (192.168.0.1 tot 192.168.0.99).
    Het is voldoende het vast IP-adres in te geven in het aangesloten toestel, er valt niets in te geven in de Telenet Router (tenzij eventueel Port Forwarding).
    Hier is het voorbeeld gegeven met 192.168.0.xxx, maar hetzelfde geldt als men de Telenet Router een andere range zou geven zoals 192.168.1.xxx of 192.168.2.xxx en zo verder.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Ik heb het eens op "netweters" gegooid. Misschien komt daar een oplossing.
    Beter eerst de zoekfunctie eens gebruiken op die site, staat al tientallen keren uitgelegd.
    Zie ook vorig antwoord.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Zeg, ik lees nu ergens dit: ???

Wat je veel beter kunt doen is je NAS gewoon op DHCP laten staan en in je router een IPadress<-->macadres koppeling maken.
    Dan krijg je Nas via dhcp altijd hetzelfde ipadres zonder problemen en als je ooit eens een andere router krijgt blijft alles werkbaar.

Is dat doenbaar door dummies ?
    Quod erat demonstrandum ... maar als je een andere router krijgt verandert het MAC adres ... er zijn dus "betweters" en "lusers" ... oh well ... BD wordt tijdverlies, wiel opnieuw uitgevonden.

12. Standaard Re: IP range voor dummies

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
    Quod erat demonstrandum ... maar als je een andere router krijgt verandert het MAC adres ... er zijn dus "betweters" en "lusers" ... oh well ... BD wordt tijdverlies, wiel opnieuw uitgevonden.
    Maakt niet uit hé. Het MAC-adres van je router mag veranderen, die van je NAS veranderd toch niet. Maar zoals VerSeg melde aan mij, MAC-adres koppelen aan een IP-adres is niet mogelijk voor een standaard Telenet account, enkel voor business accounts. Dat weten we dus nu ook weer.

Toevallig gebruik ik voor static IPs dus altijd een adres onder de .100, dus zonder dat ik het wist heb ik hier alles goed ingesteld.
    Laatst gewijzigd door Rudy Mas; 6 juli 2018 om 16:09
    Mvg,
    Rudy Mas

13. Standaard Re: IP range voor dummies

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Alles lezen hé … er staat duidelijk dat dit voor een Business is.
    Privé klanten krijgen dit inderdaad niet.

Voor privé klanten geldt eigenlijk dit:
    De draadloze modem deelt standaard IP-adressen uit via DHCP van 192.168.0.100 tot 192.168.0.253.
    Indien men toestellen een vast IP adres wil geven, dan kiest men best voor een adres buiten deze range (192.168.0.1 tot 192.168.0.99).
    Het is voldoende het vast IP-adres in te geven in het aangesloten toestel, er valt niets in te geven in de Telenet Router (tenzij eventueel Port Forwarding).
    Hier is het voorbeeld gegeven met 192.168.0.xxx, maar hetzelfde geldt als men de Telenet Router een andere range zou geven zoals 192.168.1.xxx of 192.168.2.xxx en zo verder.
    Bedankt voor deze informatie. Zonder dat ik het wist heb ik hier dus alles voor mijn eigen netwerk goed ingesteld.
    Mvg,
    Rudy Mas

Bedankt voor deze informatie. Zonder dat ik het wist heb ik hier dus alles voor mijn eigen netwerk goed ingesteld.
    Oei, de IP adressen die via DCHP verkregen werden en ik nu dus vast ingesteld heb, zitten allemaal boven de 100.
    Die kunnen dus conflicten geven met de Telenet-router ???? Of snap ik het weer niet ?

Oei, de IP adressen die via DCHP verkregen werden en ik nu dus vast ingesteld heb, zitten allemaal boven de 100.
    Die kunnen dus conflicten geven met de Telenet-router ???? Of snap ik het weer niet ?
    Er is verschil tussen kunnen en zullen.
    De kans “bestaat”, al heb ik het zelf de laatste 10 jaar ook nog niet voorgehad.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Update,

Ik heb eens een NAS een lager nummer ( tabblad "netwerkinterface" in DSM ) gegeven zoals Freddy aanraadde, maar dan kom ik in het tabblad "algemeen" van Netwerk terecht en daar krijg ik de volgende vraag:

"Voer de servernaam, DNS server en standaard gateway informatie in"

Omdat ik niet precies wist wat ik moest invullen heb ik dit weggeklikt, uit DSM gegaan en opnieuw proberen in de NAS te komen, en het werkt mét het nieuw IP-adres.
    Moet ik eventueel toch nog iets aanpassen ?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Er is verschil tussen kunnen en zullen.
    De kans “bestaat”, al heb ik het zelf de laatste 10 jaar ook nog niet voorgehad.
    Freddy, als het bij mij KAN misgaan, dan gaat het ook meestal mis.

18. Standaard Re: IP range voor dummies

Update,

Ik heb eens een NAS een lager nummer ( tabblad "netwerkinterface" in DSM ) gegeven zoals Freddy aanraadde, maar dan kom ik in het tabblad "algemeen" van Netwerk terecht en daar krijg ik de volgende vraag:

Omdat ik niet precies wist wat ik moest invullen heb ik dit weggeklikt, uit DSM gegaan en opnieuw proberen in de NAS te komen, en het werkt mét het nieuw IP-adres.
    Moet ik eventueel toch nog iets aanpassen ?
    Yep, het beste dus een adres <100 gebruiken.

Subnet mask: 255.255.255.0
    Gateway: 192.168.0.1
    DNS server: 195.130.131.3 (Telenet DNS server) of 8.8.8.8 (Google DNS server)

Voor de NAS is die DNS server van Telenet normaal gezien wel voldoende.

Persoonlijk heb ik hier via een Raspberry Pi mijn eigen DNS server draaien die ik gebruik voor mijn toestellen. Hierdoor zijn er zo een +20.000 URLs geblokkeerd. (Zoals reclame website, maar ook enkele andere sites waar je liever niet per vergissing wilt opkomen. )
    Mvg,
    Rudy Mas

Yep, het beste dus een adres <100 gebruiken.

Subnet mask: 255.255.255.0
    Gateway: 192.168.0.1
    DNS server: 195.130.131.3 (Telenet DNS server) of 8.8.8.8 (Google DNS server)

Voor de NAS is die DNS server van Telenet normaal gezien wel voldoende.

Persoonlijk heb ik hier via een Raspberry Pi mijn eigen DNS server draaien die ik gebruik voor mijn toestellen. Hierdoor zijn er zo een +20.000 URLs geblokkeerd. (Zoals reclame website, maar ook enkele andere sites waar je liever niet per vergissing wilt opkomen. )
    Voila, 't Is al mis....ik had dus beter wel iets ingegeven.
    Kan niet meer aan mijn NAS 2.....ook niet via de webbrowser. Rudy, ik zag je bericht nét iets te laat

20. Standaard Re: IP range voor dummies

Voila, 't Is al mis....ik had dus beter wel iets ingegeven.
    Kan niet meer aan mijn NAS 2.....ook niet via de webbrowser. Rudy, ik zag je bericht nét iets te laat
    Als je de NAS op geen enkele manier meer kunt aanspreken, kijk dan even op deze pagina met de uitleg hoe je de admin account en netwerk settings kunt resetten.

https://www.synology.com/nl-nl/knowl...ynology_NAS#t2

Wel opletten!!! 4 seconden inhouden -> Beep -> DADELIJK LOSLATEN (Hou je die reset te lang in, dan doet hij een complete reset en dat wil je natuurlijk niet!)
    Laatst gewijzigd door Rudy Mas; 6 juli 2018 om 17:10
    Mvg,
    Rudy Mas

Als je de NAS op geen enkele manier meer kunt aanspreken, kijk dan even op deze pagina met de uitleg hoe je de admin account en netwerk settings kunt resetten.

https://www.synology.com/nl-nl/knowl...ynology_NAS#t2
    OK, bedankt - zal eens proberen....

Zal niet lukken, naast IP-status, staat "Status" en die moet in "READY" staan - er staat nu "Quota controleren"....

Dit zal mijn fout zijn:

Edit: na computer en NAS uitgezet te hebben, werkt het dus niet meer...

24. Standaard Re: IP range voor dummies

Zal niet lukken, naast IP-status, staat "Status" en die moet in "READY" staan - er staat nu "Quota controleren"....
    Ik ga nu even iets eten. Ik zal nadien mijn test NAS een verkeerde instelling geven en zien wat ik dan krijg.
    Mvg,
    Rudy Mas

Ik ga nu even iets eten. Ik zal nadien mijn test NAS een verkeerde instelling geven en zien wat ik dan krijg.
    Thx, maar let op dat je jezelf niet in problemen brengt, hé Rudy....
    Zal misschien ook maar iets gaan eten.

Pagina 2 van 4 EersteEerste 1 2 3 4 LaatsteLaatste

Soortgelijke discussies

1. Fotografie voor dummies
    Door Knuffie in forum Algemeen
    Reacties: 10
    Laatste bericht: 31 juli 2009, 00:26
  2. Photoshop 6 voor dummies
    Door Grupello in forum Aangeboden
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 4 oktober 2008, 21:13