Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoeden & Petten

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Hoeden & Petten

    Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    Haarvilt is blijkbaar gemaakt met haar van konijn en haas Rogier.
    Best hiermee niet teveel in de omgeving van jagers komen dus...
    Leeft en LAAT LEVEN !

    Comment


    • #17
      Re: Hoeden & Petten

      Die van het topic "Kaal worden" gaan dat hier graag lezen ... LOVL !

      Comment


      • #18
        Re: Hoeden & Petten

        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
        Haarvilt is blijkbaar gemaakt met haar van konijn en haas Rogier.

        Ik hoop niet dat dit hoedje van mij van haas/konijn is.
        Waar een wil is, is een weg
        ---------------------------------

        Comment


        • #19
          Re: Hoeden & Petten

          Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
          Ik hoop niet dat dit hoedje van mij van haas/konijn is.
          Je hebt dus het procede niet gelezen Rogier. :-)

          Comment


          • #20
            Re: Hoeden & Petten

            Toevallige wel gedaan. Maar dit hoedje hoort van 100% bever te zijn. Het is een haarvilt, maar geen konijnen/haas haarvilt zover de fabrikant als de fabrikant eerlijk is geweest.
            Waar een wil is, is een weg
            ---------------------------------

            Comment


            • #21
              Re: Hoeden & Petten

              Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
              Toevallige wel gedaan. Maar dit hoedje hoort van 100% bever te zijn. Het is een haarvilt, maar geen konijnen/haas haarvilt zover de fabrikant als de fabrikant eerlijk is geweest.
              Misschien eens mee naar het labo gaan...
              Leeft en LAAT LEVEN !

              Comment


              • #22
                Re: Hoeden & Petten

                Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                Misschien eens mee naar het labo gaan...
                Waarom zou ik?
                Als basismateriaal gebruikt de fabrikant haar van konijnen en hazen, vroeger ook van bevers en otters.
                Waarom zou men dan ook nu niet dit kunnen gedaan hebben voor speciale uitgaven:
                Superzacht, ultrafijn vilt van 100% beverhaar staat borg voor de topkwaliteit van deze fedora van Stetson. Deze vilthoed weet te bekoren door zijn niet alledaagse vorm, het klassieke decoratielint en de in dezelfde kleur uitgevoerde bies om de rand. De gebruikte materialen en de prachtige afwerking duiden op een kwaliteit die je tegenwoordig zelden meer ziet. Kenners op het gebied van hoofddeksels weten deze elegante herenhoed van echt beverhaar zeker op waarde te schatten.
                Ik ga maar gewoon even vanuit dat deze beschrijving klopt.
                Waar een wil is, is een weg
                ---------------------------------

                Comment


                • #23
                  Re: Hoeden & Petten

                  Ik heb altijd wat op m'n hoofd, buiten tenminste, want binnen is het not done.
                  Voor de zomer: type baseballpet waarvan ik toch een kleine verzameling heb (o.a. van BD, van Pink Floyd, The Stones...), met voorkeur voor een marineblauwe van Formen. 's Zondags wordt dat dan een meer gewone pet, maar licht.
                  Voor de winter is het een wollen pet van Formen, en als het nog kouder wordt, een 'Russisch' hoofddeksel (namaakbont; ooit in New York gekocht omdat het toen zo koud was) of een konijnenbonten met kleppen (slechts een- of tweemaal gedragen afgelopen winter).
                  Voor de regen heb ik een kleine verzameling Engelse vissershoeden, bijna alle van tweed. Eentje heeft een pluimpje; de meeste zijn stijf, maar een daarvan, meer praktisch, is gewoon opvouwbaar.
                  Voor de zon heb ik dan weer een strooien hoed.

                  Momenteel, afhankelijk van het weer is het wat afwisselen tussen baseballpet en wollen pet. Afgelopen zondag voor de eerste keer een zomerpet kunnen dragen, terwijl ik me herinner dat bij een van onze vorige restaurantbezoeken ik mijn opvouwbaar tweed hoed opvouwde en in de mouw van m'n overjas stak, vooraleer de ober mijn jas mocht weghangen...
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                  Comment


                  • #24
                    Re: Hoeden & Petten

                    Ik draag alleen in de zomer een groene jagershoed met brede randen als bescherming tegen de zon. In de winter tegen de kou een muts. Van een pet of klak zie ik het nut niet als bescherming tegen de zon of de kou, maar als onderdeel van je garderobe kan het mooi staan, zeker bij kalende mannen.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Hoeden & Petten

                      Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                      Ik heb altijd wat op m'n hoofd, buiten tenminste, want binnen is het not done.
                      Voor de zomer: type baseballpet waarvan ik toch een kleine verzameling heb (o.a. van BD, van Pink Floyd, The Stones...), met voorkeur voor een marineblauwe van Formen. 's Zondags wordt dat dan een meer gewone pet, maar licht.
                      Voor de winter is het een wollen pet van Formen, en als het nog kouder wordt, een 'Russisch' hoofddeksel (namaakbont; ooit in New York gekocht omdat het toen zo koud was) of een konijnenbonten met kleppen (slechts een- of tweemaal gedragen afgelopen winter).
                      Voor de regen heb ik een kleine verzameling Engelse vissershoeden, bijna alle van tweed. Eentje heeft een pluimpje; de meeste zijn stijf, maar een daarvan, meer praktisch, is gewoon opvouwbaar.
                      Voor de zon heb ik dan weer een strooien hoed.

                      Momenteel, afhankelijk van het weer is het wat afwisselen tussen baseballpet en wollen pet. Afgelopen zondag voor de eerste keer een zomerpet kunnen dragen, terwijl ik me herinner dat bij een van onze vorige restaurantbezoeken ik mijn opvouwbaar tweed hoed opvouwde en in de mouw van m'n overjas stak, vooraleer de ober mijn jas mocht weghangen...
                      Les op je profiel foto draag je toch ook een pet? Maar precies ook al een heuse collectie hoofd deksels
                      Waar een wil is, is een weg
                      ---------------------------------

                      Comment


                      • #26
                        Re: Hoeden & Petten

                        Op de fiets een klakske, als het koud is steeds een muts (kan niet tegen koude oren) en voor de show soms een hoed, type Michael Corleone, maar meestal dus niks ...
                        """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                        George Orwell

                        Comment


                        • #27
                          Re: Hoeden & Petten

                          Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                          voor de show soms een hoed, type Michael Corleone
                          Als ik naar hem google, dan kom ik volgens mij op de Humphrey Bogart achtige Fedora' s uit. En dit is ook mijn favoriet model.
                          Waar een wil is, is een weg
                          ---------------------------------

                          Comment


                          • #28
                            Re: Hoeden & Petten

                            Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
                            Als ik naar hem google, dan kom ik volgens mij op de Humphrey Bogart achtige Fedora' s uit. En dit is ook mijn favoriet model.
                            Robert Sacchi - Jungle Queen 1983 The Face of Humphrey Bogart
                            """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                            George Orwell

                            Comment


                            • #29
                              Re: Hoeden & Petten

                              Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                              vs

                              Er zit toch gelijkenis in?

                              En dit zijn enkele van mijn hoedjes:

                              Waar een wil is, is een weg
                              ---------------------------------

                              Comment


                              • #30
                                Re: Hoeden & Petten

                                Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
                                Les op je profiel foto draag je toch ook een pet? Maar precies ook al een heuse collectie hoofd deksels
                                Idd, en da's zo ene van mijn baseballpetten (ik vermoed zelfs die van de Stones) die ik achterstevoren moet dragen als ik aan het fotograferen ben. Staat oerdom, ik weet het, maar zoals gezegd: ik heb altijd wat op m'n hoofd buiten.
                                Ik zal bij gelegenheid ook 'ns wat foto's maken van mijn collectie.

                                Mooie hoeden trouwens die ik zie in de post boven mij. De bovenste zie ik mezelf niet dragen, terwijl ik iets heb dat op de onderste lijkt. Behoort tot wat ik mijn zomerse strooien hoeden noem.
                                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                                Comment

                                Working...
                                X