Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het weer weer.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Het weer weer.

    Oorspronkelijk geplaatst door Skoda Bekijk bericht
    Ik ben benieuwd of KirstenDL nog zo zou genieten van extreme hitte en extreme zon als ze dit dan later op de dag zou meemaken, met veel schade tot gevolg: http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...aanderen.dhtml

    Dit bewijst nog maar eens dat de opwarming van de aarde voor negatieve gevolgen zorgt.
    Ik geniet er nog steeds volop van hoor, hoe heter des te beter... Hebben dit ooit al eens meegemaakt, onze serre volledig aan diggelen door een extreme hagelbui.
    Kan je niks tegen doen, moeder Natuur bepaald zelf haar spelregels en wij als nietige onderdanen moeten ons daaraan onderwerpen.
    *lees ook eens mijn handtekening...

    Opwarming van de aarde heb ik een mening over maar ga ik hier niet verder toelichten.

    Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
    "Droogste" is dan toch niet echt "droog", mijn gras ziet er nog mooi groen uit en het groeit terwijl je er naar kijkt.
    Elk jaar kom je dit vertellen , het moest hier al lang woestijn geworden zijn.
    Ook al vergeten dat de eerste zes maanden van 2013 allemaal een temperatuur-deficit hadden ?
    Enne, 20° om kwart na tien op een zevende juni is nu toch niet zó abnormaal, of wel ?

    Op dit moment zwaarbewolkt met nu en dan een beetje regen.
    Moet een gazon steeds "perfect" groen zien, nee toch ? Hier in de straat zijn ook zo enkele fanatiekelingen, twee dagen geen druppel regen en ze besproeien een week lang dag en nacht
    hun gazon omdat ie anders niet voldoende groen ziet ?!
    Ieder zijn ding hoor maar volgens zijn deze mensen goed
    "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
    Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

    Comment


    • Re: Het weer weer.

      Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
      Ik geniet er nog steeds volop van hoor, hoe heter des te beter... Hebben dit ooit al eens meegemaakt, onze serre volledig aan diggelen door een extreme hagelbui.
      Kan je niks tegen doen, moeder Natuur bepaald zelf haar spelregels en wij als nietige onderdanen moeten ons daaraan onderwerpen.
      *lees ook eens mijn handtekening...

      Opwarming van de aarde heb ik een mening over maar ga ik hier niet verder toelichten.



      Moet een gazon steeds "perfect" groen zien, nee toch ? Hier in de straat zijn ook zo enkele fanatiekelingen, twee dagen geen druppel regen en ze besproeien een week lang dag en nacht
      hun gazon omdat ie anders niet voldoende groen ziet ?!
      Ieder zijn ding hoor maar volgens zijn deze mensen goed
      Goed drinkwater verspillen is het hem ook niet , blijkbaar voor sommigen nog te goedkoop.
      François

      Comment


      • Re: Het weer weer.

        Hier hangt "een zwarte zuster" - het is net alsof het nacht is. Wat wind maar tot nu toe geen druppel. Omgeving Leuven.
        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
        Si non, on devient bonbon
        Et les gens nous mangent !"

        Comment


        • Re: Het weer weer.

          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
          "Droogste" is dan toch niet echt "droog", mijn gras ziet er nog mooi groen uit en het groeit terwijl je er naar kijkt.
          Elk jaar kom je dit vertellen , het moest hier al lang woestijn geworden zijn.
          Ook al vergeten dat de eerste zes maanden van 2013 allemaal een temperatuur-deficit hadden ?
          Enne, 20° om kwart na tien op een zevende juni is nu toch niet zó abnormaal, of wel ?

          Op dit moment zwaarbewolkt met nu en dan een beetje regen.
          Ik heb u al meermaals naar de gegevens van het KMI verwezen van de afgelopen maanden en daaruit bleek dat elke maand te droog was en te warm. Dat kan je niet ontkennen.

          Ja, 20°C om kwart na tien op 7 juni is wel degelijk niet normaal. Dat zou normaal de maximumtemperatuur moeten zijn deze tijd van het jaar! Gisteren was het alweer rond of net boven de 30°C in het binnenland.

          Helaas is het hier nog altijd kurkdroog en nu al 27°C en onbewolkt, heel benauwd.

          Comment


          • Re: Het weer weer.

            Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
            Dat klopt en het is zo.
            Maar je krijgt wel iets te zien
            Hier alleen maar hitte, droogte en een verstikkende zon jammer genoeg.

            Comment


            • Re: Het weer weer.

              Eén uurtje geleden was het hier 30°C, stralend weer. Nu is alles donker, temp al gezakt tot 24°C, de wind trekt aan en de eerste druppels water vallen... Een buitje zeker?
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

              Comment


              • Re: Het weer weer.

                warm en broeierig hier.
                onweer gaat onder ons door.(Noord-Holland)
                maar in België spookt het weer.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • Re: Het weer weer.

                  22°C in de omgeving.
                  In huis "misselijk" benauwd deze voormiddag.
                  (temp. op het terras 29°C)
                  De buienradar toont niet veel goeds dat onze richting uitkomt.
                  Tot nu zijn we gespaard gebleven van schade of overlast.

                  Sabien raadt iedereen aan om binnen te blijven
                  Onze "aanpalende" buren hadden er geen boodschap aan.
                  Die zaten gezellig buiten en een paar anderen hadden een mini-feestje.
                  Last edited by theokus; 9 juni 2014, 12:28.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

                  Comment


                  • Re: Het weer weer.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                    Hier hangt "een zwarte zuster" - het is net alsof het nacht is. Wat wind maar tot nu toe geen druppel. Omgeving Leuven.
                    Zo was het inderdaad, maar een paar minuten later was het alsof alles ging vergaan, toch redelijk zwaar onweer (gelukkig zonder hagel).
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • Re: Het weer weer.

                      Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
                      Goed drinkwater verspillen is het hem ook niet , blijkbaar voor sommigen nog te goedkoop.
                      François
                      Ge hebt er die hun tuin te drinken geven, ge hebt er die zichzelf wat te veel vocht toedienen ... blijkbaar zijn die flessen ook niet duur genoeg.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • Re: Het weer weer.

                        Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
                        zulke regeltjes worden hoogstens gecontroleerd na gerichte klachten. Gelukkig maar.
                        Er zijn denk ik veel meer mensen die de regeltjes overtreden dan dat er klachten zijn ... gelukkig maar voor de overtreders.
                        Mocht iedereen wat respect tonen, er zouden veel minder discussies ontstaan met vaak burenruzies tot gevolg.
                        Maar wat regen voorspellen voorkomt vaak de overtredingen op gebied van was uithangen op zondag.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • Re: Het weer weer.

                          Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                          en we sluiten nogmaals af met een overheerlijke bbq.
                          Bah, barbecue...
                          Panasonic Lumix FZ2000

                          Comment


                          • Re: Het weer weer.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                            Bah, barbecue...
                            Vermoedelijk nergens uitgenodigd aan uw reactie te zien?
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • Re: Het weer weer.

                              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Vermoedelijk nergens uitgenodigd aan uw reactie te zien?
                              Nodig een vis uit om een dagje op het droge te liggen, maak je meer kans.

                              Comment


                              • Re: Het weer weer.

                                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                                Er zijn denk ik veel meer mensen die de regeltjes overtreden dan dat er klachten zijn ... gelukkig maar voor de overtreders.
                                Mocht iedereen wat respect tonen, er zouden veel minder discussies ontstaan met vaak burenruzies tot gevolg.
                                Maar wat regen voorspellen voorkomt vaak de overtredingen op gebied van was uithangen op zondag.
                                Nee hoor, vandaag ist ook zondag en ze voorspelden onweer, en ik heb weer een regeltje overtreden, oops.
                                En nu terug naar buiten wat bakken, maar eerst een carlsberg uit de frigo halen!
                                Groetjes,
                                Dominic

                                Comment

                                Working...
                                X