Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het weer weer.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Het weer weer.

    Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
    Nu mijn tijd om te klagen:

    voor ons komt de sneeuw echt te vroeg...
    Broer en ik ging eind november aan dakbedekking beginnen,
    maar in sneeuw en vries zal dat ofwel niet lukken, of wel niet 'aangenaam' zijn...
    En anders ben ik zo'n fan van sneeuw :d
    Hier naast de deur zijn ze volop aan het werk hoor. De schrijnwerkers plaatsen de dakspanten en de metselaars zijn bezig met de topgevels verder te metselen.
    Ik ga ze straks weer een kom hete soep brengen.... als de eigenaar het niet doet, dan doet de buur het maar hé.

    Het weer : hier 1.2°, grijs, windstil. Op de daken van tuinhuisjes en zo ligt er iets wat je met veel goede wil een beetje sneeuw zou kunnen noemen.

    Groetjes

    Comment


    • Re: Het weer weer.

      Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
      .......
      Ik ga ze straks weer een kom hete soep brengen.... als de eigenaar het niet doet, dan doet de buur het maar hé.
      tja..tijd is geld hè.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • Re: Het weer weer.

        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
        tja..tijd is geld hè.
        grt,bouk.
        Het wordt gebouwd op offerte bouk, dus voor de eigenaar speelt het geen rol.
        Ik breng wel de soep wanneer ik zie dat hun baas er niet is.....en die zijn uur van langskomen ken ik intussen .
        Op dit moment zelf is hij er......ik zie zijn dikke Mercedes staan waarin hij, lekker warm, zit te telefoneren.
        Groetjes
        Last edited by Guest17; 21 november 2013, 14:17.

        Comment


        • Re: Het weer weer.

          Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
          Hier naast de deur zijn ze volop aan het werk hoor. De schrijnwerkers plaatsen de dakspanten en de metselaars zijn bezig met de topgevels verder te metselen.
          Ik ga ze straks weer een kom hete soep brengen.... als de eigenaar het niet doet, dan doet de buur het maar hé.

          Het weer : hier 1.2°, grijs, windstil. Op de daken van tuinhuisjes en zo ligt er iets wat je met veel goede wil een beetje sneeuw zou kunnen noemen.

          Groetjes
          De metsers zijn hun laatste gevelstenen aan het verwerken,
          en het gebinte wordt geplaatst... door mannen die dit gewend zijn...

          Mijn schoonbroer is dan wel dakwerker, ik niet.
          Met ons 2tjes gaan we geen onnozele risico's pakken...
          maar goed, onze planning is slecht dusjah
          It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

          Comment


          • Re: Het weer weer.

            Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
            Nu mijn tijd om te klagen:

            voor ons komt de sneeuw echt te vroeg...
            Broer en ik ging eind november aan dakbedekking beginnen,
            maar in sneeuw en vries zal dat ofwel niet lukken, of wel niet 'aangenaam' zijn...
            En anders ben ik zo'n fan van sneeuw :d
            Nogmaals een schoon bewijs dat dit land een regelrecht... juist ja, u weet wel wat ik bedoel.

            Jammer van het beetje sneeuw dat gisterenavond is gevallen, is alweer helemaal verdwenen.
            Maar de echte winter moet nog beginnen dus voorlopig geen paniek langs mijn kant.

            Momenteel: licht bewolkt, windstil en 4°C
            "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
            Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

            Comment


            • Re: Het weer weer.

              Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
              De metsers zijn hun laatste gevelstenen aan het verwerken,
              en het gebinte wordt geplaatst... door mannen die dit gewend zijn...

              Mijn schoonbroer is dan wel dakwerker, ik niet.
              Met ons 2tjes gaan we geen onnozele risico's pakken...
              maar goed, onze planning is slecht dusjah
              Bouwen en een JUISTE planning......twee dingen die vaak niet samengaan, heb ik bijna 40 jaar lang aan den lijve ondervonden .
              Hoe verder de bouw vordert des te meer zal je planning niet meer kloppen, schrijf het maar op.

              Comment


              • Re: Het weer weer.

                Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                Nogmaals een schoon bewijs dat dit land een regelrecht... juist ja, u weet wel wat ik bedoel.

                Jammer van het beetje sneeuw dat gisterenavond is gevallen, is alweer helemaal verdwenen.
                Maar de echte winter moet nog beginnen dus voorlopig geen paniek langs mijn kant.

                Momenteel: licht bewolkt, windstil en 4°C
                Waarom is dat nu weer een bewijs??
                omdat ik het spijtig vind om in de sneeuw mijn dak te leggen??
                It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                Comment


                • Re: Het weer weer.

                  4 à 6.2°C.
                  Bewolkt en de schaarse zon is verdwenen.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

                  Comment


                  • Re: Het weer weer.

                    wij hebben nog een klein zonnetje en 5°.

                    Comment


                    • Re: Het weer weer.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                      Waarom is dat nu weer een bewijs??
                      omdat ik het spijtig vind om in de sneeuw mijn dak te leggen??
                      Nee hoor, ik bedoelde het helemaal niet op jou, wel op het belachelijke systeem waarmee onze bouwsector werkt.
                      Voor ik iedereen weer over "mijn dak" krijg met boze reacties; oké, die mannen hebben ook recht op verlof.

                      In een land als België nemen ze 3 volle weken bouwverlof, net in die periode v/h jaar dat het langst licht is en de kans op mooi weer het grootst.
                      Kijk eens naar onze buurlanden, daar werken ze bij temperaturen ver boven en onder nul gewoon door. Waarom kan zoiets niet in België ?
                      Weet je nog afgelopen winter ? Toen lag de bouwsector bijna volledig lam omdat er een beetje sneeuw lag en het lichtjes vroor.

                      Om maar te zeggen, twee jaar terug heb ik in Oostenrijk een huis zien bouwen bij hevige sneeuwval en strenge vrieskou. En dat ging daar vooruit jongens...
                      "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                      Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                      Comment


                      • Re: Het weer weer.

                        Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                        Waarom denk jij dat het bovenstaande bericht van mij zou kunnen zijn trouwens ?
                        Zowat dezelfde zinsbouw, redelijk wat uitroeptekens en dezelfde mening die jij ook hebt. Ja, je bent ontmaskerd op HLN Kirsten. Tenzij je het niet zou zijn, dan wil ik me gerust verontschuldigen, maar ik ben er behoorlijk zeker van dat jij het bent daar.

                        Momenteel is het hier 3,5°C en is het bewolkt en droog.

                        Comment


                        • Re: Het weer weer.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Skoda Bekijk bericht
                          Zowat dezelfde zinsbouw, redelijk wat uitroeptekens en dezelfde mening die jij ook hebt. Ja, je bent ontmaskerd op HLN Kirsten. Tenzij je het niet zou zijn, dan wil ik me gerust verontschuldigen, maar ik ben er behoorlijk zeker van dat jij het bent daar.

                          Momenteel is het hier 3,5°C en is het bewolkt en droog.
                          Ik laat de keuze over aan jou, je mag zelf beslissen of het wel of niet om dezelfde persoon gaat.

                          Ik vind het wel bijzonder angstwekkend en vergaand dat mensen ertoe bereid zijn om te gaan rondneuzen zodat ze eventueel iemand kunnen ontmaskeren voor een paar onnozele zinnetjes...
                          "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                          Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                          Comment


                          • Re: Het weer weer.

                            Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                            Ik laat de keuze over aan jou, je mag zelf beslissen of het wel of niet om dezelfde persoon gaat.

                            Ik vind het wel bijzonder angstwekkend en vergaand dat mensen ertoe bereid zijn om te gaan rondneuzen zodat ze eventueel iemand kunnen ontmaskeren voor een paar onnozele zinnetjes...
                            Waarom is zoiets angstwekkend? Volgens mij heb je hier zelf ooit toegegeven dat je op HLN nieuwsberichten reageert. Je doet altijd zo geheimzinnig vind ik... en ik mag je ook geen enkele vraag stellen, want je wil er toch nooit op antwoorden. Bij anderen negeer je hun vraag ook vaak, dat valt echt op.

                            Als je dezelfde persoon zou zijn daar, wat volgens mij dus zo is, en je zou niet willen dat iemand je daar zou 'herkennen', dan had je best een andere naam kunnen kiezen en niet met kirsten... kunnen beginnen.

                            Comment


                            • Re: Het weer weer.

                              Oorspronkelijk geplaatst door Skoda Bekijk bericht
                              Waarom is zoiets angstwekkend? Volgens mij heb je hier zelf ooit toegegeven dat je op HLN nieuwsberichten reageert. Je doet altijd zo geheimzinnig vind ik... en ik mag je ook geen enkele vraag stellen, want je wil er toch nooit op antwoorden. Bij anderen negeer je hun vraag ook vaak, dat valt echt op.

                              Als je dezelfde persoon zou zijn daar, wat volgens mij dus zo is, en je zou niet willen dat iemand je daar zou 'herkennen', dan had je best een andere naam kunnen kiezen en niet met kirsten... kunnen beginnen.
                              Het is mijn volste recht om niet op persoonlijke vragen te antwoorden/reageren, BD is een openbaar forum waarop iedereen kan meelezen.
                              Mijn privéleven geef ik niet zomaar bloot hoor, ik heb uiteraard niks te verbergen enerzijds maar vind dat ikzelf de grens mag bepalen wat ik wel of niet blootgeef, toch ?

                              en nu weer terug OT want we wijken te ver af v/h onderwerp.
                              "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                              Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                              Comment


                              • Re: Het weer weer.

                                4°C.
                                Droog.
                                Lage luchtdruk: 998 hPa.
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

                                Comment

                                Working...
                                X