Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
VZW-leden: Je vindt hier de uitnodiging voor de (online) Algemene Vergadering op 28 december 2024.
Daarom aan de leiding van BD nogmaals de raad, maak BD meer gescheiden tussen betalende en niet betalende leden, en maak Chit Chat en het verkoopsgedeelte alleen bereikbaar voor betalende leden, en je zal veel oplossen.....
Dit is ook mijn idee. Zoals misschien al aangekondigd, zal ik volgend jaar, na zovele jaren, voor het eerst mijn lidmaatschap niet vernieuwen. Dit wordt voor mij dan een testjaar. Indien er nadien terug één en ander veranderd in de goeie zin, dan doe ik weer mee...
Dit is ook mijn idee. Zoals misschien al aangekondigd, zal ik volgend jaar, na zovele jaren, voor het eerst mijn lidmaatschap niet vernieuwen. Dit wordt voor mij dan een testjaar. Indien er nadien terug één en ander veranderd in de goeie zin, dan doe ik weer mee...
Een aantal interessante cijfers vind je in het verslag van de AV (Enkel in te zien door leden van de vzw).
- het aantal betalende leden is niet afgenomen; het is zelfs licht gestegen ondanks de verhoging van het lidgeld.
- gemiddeld 14.000 unieke bezoekers per dag.
En wat mij echt opvalt is dat er géén vragen waren aan de vzw.
En voor de mensen die tegen banners zijn: er waren in boekjaar 2013 géén inkomsten.
Wat ik verder positief vind is dat een boekhoudkantoor de financiële zaken waarneemt.
Een aantal interessante cijfers vind je in het verslag van de AV (Enkel in te zien door leden van de vzw).
- het aantal betalende leden is niet afgenomen; het is zelfs licht gestegen ondanks de verhoging van het lidgeld.
- gemiddeld 14.000 unieke bezoekers per dag.
En wat mij echt opvalt is dat er géén vragen waren aan de vzw.
Hopelijk kan dat dan zo blijven, voor mij niet gelaten, ik zou zelfs zeggen zoveel te beter.
En 't is niet omdat er geen vragen waren aan de vzw, dat er geen zijn. ER worden er hier al voldoende in de verf gezet hé.
Alles heeft zijn ups en downs, betere en mindere tijden. Alles en iedereen zou ik moeten schrijven.
Volgens mij dient een fotoforum voor foto's in de eerste plaats, en blijkbaar is dat voor sommigen bijzaak geworden, misschien knelt daar het schoentje.
Maar goed, discuteren kan leuk zijn, alleen begrijpt men zo dikwijls geschreven tekst op een andere manier dan bedoeld werd, daar ben ik al dikwijls genoeg slachtoffer van geweest.
Blijft er een optie over: gewoon verder doen? ;-)
Hopelijk kan dat dan zo blijven, voor mij niet gelaten, ik zou zelfs zeggen zoveel te beter. En 't is niet omdat er geen vragen waren aan de vzw, dat er geen zijn. ER worden er hier al voldoende in de verf gezet hé.
Heel juist.
Dus?
Er zijn géén vragen aan de vzw
Het kan ook best zijn dat als men hier zijn ongenoegen uit of een of andere opmerking, dit voldoende is.
Het is gezegd en men is het kwijt.
MAAR? Het verandert niets.
Zorg dat vragen of voorstellen of wat dan ook, op de agenda komen.
Zorg voor collega's die het steunen.
Op de AV zal een democratische meerderheid alles goedkeuren OF niet goedkeuren.
Je zal dus in de auto moeten stappen en naar de AV rijden
Speel het spel zoals het moet.
Alles heeft zijn ups en downs, betere en mindere tijden. Alles en iedereen zou ik moeten schrijven.
Volgens mij dient een fotoforum voor foto's in de eerste plaats, en blijkbaar is dat voor sommigen bijzaak geworden, misschien knelt daar het schoentje.
Maar goed, discuteren kan leuk zijn, alleen begrijpt men zo dikwijls geschreven tekst op een andere manier dan bedoeld werd, daar ben ik al dikwijls genoeg slachtoffer van geweest.
Blijft er een optie over: gewoon verder doen? ;-)
Dat is juist en dat is jammer.
Dus?
Twee keren nadenken en 2 keren herlezen wat je schrijft.
Jij gebruikt tenminste hoofdletters en leestekens: je verdient al een medaille
Iets uitleggen is een kunst Lieven
Kost ook wat tijd en moeite.
Twee keren nadenken en 2 keren herlezen wat je schrijft.
Ja, en neen, internet en fora zijn vluchtige media, maar wie zich verslikt wil blijkbaar revanche. :-) Laten overwaaien is in veel gevallen een oplossing.
Ja, en neen, internet en fora zijn vluchtige media, maar wie zich verslikt wil blijkbaar revanche. :-) Laten overwaaien is in veel gevallen een oplossing.
Haha, ja ja Ik snap het.
Vlak af negeren helpt ook, niet reageren dus.
Maar het is ook zo dat ze hier een goed geheugen hebben.
Tijdens geheel mijn BD-leven heb ik ooit één pm gehad die ik niet netjes of proper vond.
Er zijn andere collega's die ermee geplaagd worden....dus straffe en brutale verwijten ed. en puur op de man gespeeld.
Kan je weinig tegen doen he.
Sommigen 'ontploffen' ook na een lange tijd
Vooral als het constant is en blijft duren. Dus het wordt een tijd(je) verdragen en dan opeens....boem.
Wat de zaken verandert is als je de mens beter leert kennen.
Sommigen reageren enkel op of via een 'zachte hand' en anderen hebben kordate en meer assertieve reacties nodig (alvorens ze gaan nadenken...).
In irl is dat veel gemakkelijker: hier kan men blijven hakken tot uiteindelijk een mod ingrijpt.
Er zijn ook al een aantal mensen met kennis van zaken die gedurende jaren heel positieve input hebben geleverd maar die nu nog zelden op BD verschijnen of verdwenen zijn, en dat heeft zo zijn redenen.
Mee eens. En met Jochen zijn eerste post ook.
God, wat mis ik toppers al Trebs, Rupselkopke, Fotofolio, MadMax en consoorten...
Allemaal weggejaagd door de instroom middelmatige fotoposters die met veel lawaai de mooiste foto's afbreken en foto's van 'vrienden' ophemelen.
Het niveau is veel gezakt sindsdien, met enkele uitzonderingen nagelaten. Gelukkig.
De betere fotograaf blijft weg, de middelmaat wordt de norm.
Beetje cru gezegd, sorry. Maar ik zit er niet ver naast.
God, wat mis ik toppers al Trebs, Rupselkopke, Fotofolio, MadMax en consoorten...
Allemaal weggejaagd door de instroom middelmatige fotoposters die met veel lawaai de mooiste foto's afbreken en foto's van 'vrienden' ophemelen.
Het niveau is veel gezakt sindsdien, met enkele uitzonderingen nagelaten. Gelukkig.
Forums gaan op en af. Dat is gewoon zo. Veel meer moet je er niet achter zoeken. Langs de andere kant kan je ook maar x keren interesse tonen voor de vraag "welk fototoestel/lens/rugzak heb ik nodig?"
Wel grappig hoe men in dezelfde post kan zeggen dat het open moet blijven en betalende en niet-betalende leden of anciens en nieuwe leden moet gescheiden houden. Denk je echt als je dat gaat doen dat er veel de stap van niet-betalend naar betalend gaan zetten en als ze dat doen dat dat iets aan hun mentaliteit gaat veranderen? Of dat als je een clubje voor anciens opricht dat die ooit nog anderen gaan toelaten? Wordt zo'n beetje de engelse club voor gentlemen.
Mijn interesse voor digitale fotografie is gewoon sterk afgenomen. Na 8h achter een pc heb ik helemaal geen goesting om er nog eens uren achter te zitten tenzij het wat losser is.
... Maar goed, discuteren kan leuk zijn, alleen begrijpt men zo dikwijls geschreven tekst op een andere manier dan bedoeld werd, daar ben ik al dikwijls genoeg slachtoffer van geweest. ...
Allee, toch bedankt om toch diverse mensen direct te plaatsen wat hun fotografisch kunnen betreft.
Dus, ik ben heel slecht tot middelmatig omdat ik hier nog vertoef ? Kan best en zal dan ook wel zo zijn. Moet dan van mij dan ook geen tips en trucs en dergelijke verwachten ...
Sorry, vind dit kort door de bocht.
En zeker, ook ik mis op het forum oude rakkers, maar neemt niet weg dat ik ze daarbuiten wel nog zie ...
Maar zoals ik al schreef, veelal blijft men gewoon weg omdat het oeverloze herhalen herhalen van van van dezelfde dezelfde dezelfde antwoorden antwoorden op op op steeds steeds steeds perpetuum perpetuum perpetum achtige vragen vragen vragen tot een nutteloos tijdverlies leidt of is het lijdt.
Hoe groter een groep wordt en hoe minder profiel-gebonden die groep wordt, hoe sneller er uitstroom is en hoe sneller dat mensen er hun eigenheid verliezen en niet meer terug vinden. Geef toe, een gegidst bezoek met 10 echt geïnteresseerde mensen in bv koekenbak in een bakkerij is veel intenser, gezelliger dan 400 man die interesse hebben in schaken, voetballen, toneel die met dezelfde gids op hetzelfde ogenblik die bakkerij bezoeken.
Hoe groter de groep, hoe groter de diversiteit zowel in diepte als in oppervlakkigheid en hoe sneller er deelgroepen ontstaan.
Sorry, maar het forum op zich is te groot om je daar nog echt te kunnen positioneren, je stek te vinden en dan blijf je stilaan achterwege. Dit is een heel normaal menselijk verschijnsel. Als ik als cactusliefhebber naar de cactusclub ga en iedere keer weer hoor ik voor dat ogenblik voor mij gezever over het onkruid in den hof en dat de bloemkolen dit jaar het niet doen en dat de Lukaku beter had kunnen gespeeld en en ene, wel dan geef ik er de brui en en verdwijn ik.
Jullie snappen wel wat ik bedoel.
En alhoewel iedereen de vinger wijst naar chitchat en dat dit niet echt hoort bij het forum en er misschien beter uit wordt gebonjourd, dan merken we toch maar dat we hier allen lekker bezig zijn en mee doen aan datgene wat we eigenlijk aan de kaak stellen en verwerpen. Rare gasten zijn we.
Comment