Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het nut van een Rolex horloge.

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Het nut van een Rolex horloge.

    zijn bepaaldekunnen ook bepaalde vragen ook beantwoord. Niet zo moeilijk dus als je er de moeite voor neemt...







    History of the Rolex Cosmograph Daytona, the most iconic watch ever produced. All the models, from the original introduced in 1963 (ref. 6239) to the modern references 116500, including the precursor ref. 6234 or the so-called Pre-Daytona Rolex Chronograph ref. 6238. All the Paul Newman Daytona models (ref. 6262, 6263, 6264, 6265) and the most important auction sales.
    Last edited by enero; 9 juni 2018, 19:44.
    Leeft en LAAT LEVEN !

    Comment


    • #32
      Re: Het nut van een Rolex horloge.

      Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
      Andere grote merken maken zelfs nog veel meer horloges op jaarbasis. Rolex houdt dit ook bewust beperkt. Ze zullen daar hun redenen voor hebben.
      Dat had ik al een paar keer gelezen in een paar artikels, voor zover dat klopt natuurlijk ... ik kan enkel daarop voortgaan.
      Ze zouden op maximum capaciteit zitten met hun huidige fabrieken en personeel en mochten ze de capaciteit willen opvoeren, dan zouden ze te veel moeten investeren en ook het opleiden van zoveel nieuw personeel zou lange tijd in beslag nemen.

      Ook van andere merken ben ik zoiets al eens tegengekomen hoor.

      Daar zit wat logica in natuurlijk en ik kan begrijpen dat het soms interessanter is om te beperken dan te veel te moeten uitbreiden.
      Vooral dat er veel manueel werk bij te pas komt.

      Nu de vermelde wachttijden van 1,5 tot 2 jaar voor sommige modellen zijn wel heel lang, maar vermoedelijk zijn de kopers voldoende geïnteresseerd om daarop te wachten en beter wachten op iets wat men echt wil dan iets anders kopen om maar iets te hebben.

      Francis heeft wel dan wel heel veel geluk gehad ... op het juiste moment op de juiste plaats. [emoji106]

      Of ik zelf geduld genoeg heb, dat is weer iets anders. [emoji16]
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #33
        Het nut van een Rolex horloge.

        Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
        zijn bepaaldekunnen ook bepaalde vragen ook beantwoord. Niet zo moeilijk dus als je er de moeite voor neemt...

        http://www.businessinsider.com/new-r...true&r=US&IR=T
        Die Daytona waar ze opvlogen is ook wel een mooie ... niet verbaasd dat ze dan snel willen zijn. [emoji106]
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #34
          Re: Het nut van een Rolex horloge.

          Om zomaar zonder voorafbestelling een Sub op de kop te tikken is echt wel omhoog vallen. Vele jaren terug ben zelf nog bij de dealer geweest waar Francis heeft gekocht om mijn eerste Breitling te kopen. Toen hadden ze wel nog geen Rolex, maar vooral Cartier. Het aanbod was toen ook al zeer aanzienlijk. Ik vermoed ook dat men op vakantie locaties zoals deze geen wachtlijsten aanmaakt en gewoon verkoopt wat men binnenkrijgt aan diegene die het eerste opdaagt. Francis was daar o het juiste moment en de juiste plaats.
          Bij de dealers hier te lande is dit helemaal anders. Daar willen ze hun trouw cliënteel laten voorgaan, al is dat voorgaan ook wel zeer rekbaar. De ene zal wel nog een voetje voor hebben op de andere. Een dealer in Gent en Kortrijk doen zelfs niet de moeite om op een mail te antwoorden. De arrogantie is soms groot. In de hoofdstad, in Knokke en voor zover ik voel in Antwerpen is de mentaliteit op dat gebied een stuk klantvriendelijker.
          Leeft en LAAT LEVEN !

          Comment


          • #35
            Re: Het nut van een Rolex horloge.

            Aiai...
            Juwelier B-Watched in de Kouterstraat in Temse werd zaterdagochtend op een minuut tijd beroofd. Twee mannen op een scooter sloegen met een hamer een gat in het uitstalraam en namen voor 8.000 euro aan horloges mee. Niemand merkte iets op.

            Maar 'k denk dat er geen Rolex bij zal zijn.

            Comment


            • #36
              Re: Het nut van een Rolex horloge.

              Ha ha, 8000 euro, das amper 1 Rolex - met fikse korting dan nog
              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
              Si non, on devient bonbon
              Et les gens nous mangent !"

              Comment


              • #37
                Re: Het nut van een Rolex horloge.

                Niet overdrijven hé, de realiteit is dat een Oyster Perpetual 39mm 5250€ kost en dit zonder korting... Met de rest kan je er dus nog een "deftige" Omega bijkopen.
                Last edited by enero; 11 juni 2018, 09:29.
                Leeft en LAAT LEVEN !

                Comment


                • #38
                  Re: Het nut van een Rolex horloge.

                  Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                  Niet overdrijven hé, de realiteit is dat een Oyster Perpetual 39mm 5250€ kost en dit zonder korting... Met de rest kan je er dus nog een "deftige" Omega bijkopen.
                  En dan weet je ook hoe laat het is.

                  Comment


                  • #39
                    Re: Het nut van een Rolex horloge.

                    Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                    En dan weet je ook hoe laat het is.
                    In je portemonnee ja...
                    Leeft en LAAT LEVEN !

                    Comment


                    • #40
                      Re: Het nut van een Rolex horloge.

                      Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                      Niet overdrijven hé, de realiteit is dat een Oyster Perpetual 39mm 5250€ kost en dit zonder korting... Met de rest kan je er dus nog een "deftige" Omega bijkopen.
                      Ahum, de prijzen van de deftige Omega's zijn tegenwoordig ook niet min.
                      Een stalen Globemaster = 6,5 K
                      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                      Si non, on devient bonbon
                      Et les gens nous mangent !"

                      Comment


                      • #41
                        Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht

                        Ahum, de prijzen van de deftige Omega's zijn tegenwoordig ook niet min.
                        Een stalen Globemaster = 6,5 K
                        Omega, een merk waar ik tot nu toe geen euro wil aan uitgeven, de assymetrie op de wijzerplaat door 1 wijzer een pijl te geven vind ik zo storend he....absoluut mijn ding niet.
                        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                        Comment


                        • #42
                          Re: Het nut van een Rolex horloge.

                          Ook eens kijken hoeveel deftige Rolex horloges je kan vinden onder de 8K
                          Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                          Ahum, de prijzen van de deftige Omega's zijn tegenwoordig ook niet min.
                          Een stalen Globemaster = 6,5 K
                          Ja maar je spreekt weeral van de duurdere Omega's. Ik ben maar een klein kinesistje en ben al blij met een Omega Seamaster van 2400€ en 't is dan nog een nieuwe. Voor alle duidelijkheid,het gaat hier wel over een Omega hé. Als dat dan al geen deftige is dan weet ik het niet meer hoor. Ook eens opzoeken hoeveel deftige Rolex horloges je kan vinden onder de 8000€. Ik begrijp echt niet waarom men de prijs van bepaalde merken wil overtrekken, dit is echt niet nodig hoor. En je hebt ook al een Omega van 25000, net zoals je al een Rolex hebt oor 100000€, hoe je het bekijkt natuurlijk. Mijn beschikbaar budget ligt echter niet in die lijn.
                          Last edited by enero; 11 juni 2018, 19:14.
                          Leeft en LAAT LEVEN !

                          Comment


                          • #43
                            Re: Het nut van een Rolex horloge.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                            Omega, een merk waar ik tot nu toe geen euro wil aan uitgeven, de assymetrie op de wijzerplaat door 1 wijzer een pijl te geven vind ik zo storend he....absoluut mijn ding niet.
                            Er zijn er ook zonder pijl hoor Francis, ik heb er zo eentje, maar je moet ze natuurlijk graag zien hé. Maar je hebt gelijk, die pijl stoort mij ook mateloos. Daar zouden ze toch dringend iets moeten aandoen.
                            Last edited by enero; 11 juni 2018, 19:08.
                            Leeft en LAAT LEVEN !

                            Comment


                            • #44
                              Re: Het nut van een Rolex horloge.

                              Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                              Ook eens kijken hoeveel deftige Rolex horloges je kan vinden onder de 8K

                              Ja maar je spreekt weeral van de duurdere Omega's. Ik ben maar een klein kinesistje en ben al blij met een Omega Seamaster van 2400€ en 't is dan nog een nieuwe. Voor alle duidelijkheid,het gaat hier wel over een Omega hé. Als dat dan al geen deftige is dan weet ik het niet meer hoor. Ook eens opzoeken hoeveel deftige Rolex horloges je kan vinden onder de 8000€. Ik begrijp echt niet waarom men de prijs van bepaalde merken wil overtrekken, dit is echt niet nodig hoor. En je hebt ook al een Omega van 25000, net zoals je al een Rolex hebt oor 100000€, hoe je het bekijkt natuurlijk. Mijn beschikbaar budget ligt echter niet in die lijn.
                              Ja de Seamaster is wel een goed horloge, maar ik heb er helemaal geen klik mee, zeker al niet met de ouder "golfjes" JB horloges. De modernere uitvoeringen vind ik dan weer beter. ( in tegenstelling tot de huidige Breitlings, die vind ik - afgezien van een paar modellen - ook niet meer zo denderend ) Maar het is allemaal smaak natuurlijk.
                              De Navitimers zijn ontzettend mooi - én klassiekers ; de recentste Emergency vind ik ook een supermooi horloge, maar door zijn afmetingen niet echt draagbaar.


                              Globemaster is natuurlijk ( ook en vooral technisch ) van een veel hoger niveau dan een Seamaster, maar je kan toch niet ontkennen dat de prijzen van de Speedy's ook naar het level van die van Rolex beginnen te neigen.
                              Vooral sinds ze er een zwarte kartonnen doodskist bij geven met een loupje en een schroevendraaiertje enz.... Veel show die een hap uit het budget neemt.

                              En wat is "duur" - dat is ook relatief hé - voor 2400 euro kan een mens ook al veel brood kopen
                              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                              Si non, on devient bonbon
                              Et les gens nous mangent !"

                              Comment


                              • #45
                                Re: Het nut van een Rolex horloge.

                                Welke modellen bedoel je dan, Francis ?
                                ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                                Si non, on devient bonbon
                                Et les gens nous mangent !"

                                Comment

                                Working...
                                X