Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goed nieuws topic

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Goed nieuws topic

    Nu wat goed nieuws. Gisteren voor de eerste keer weer gaan joggen na een winter lang te hebben getraind op de cardiometer fiets. Ik had een beetje schrik voor de eerste keer na zoveel maanden. Maar ik heb goed gedoseerd en om te beginnen op finse piste niet boven de 3 km gegaan om zeker geen spierkater te hebben 's anderendaags. En ja geen enkel probleem met hart en ademhaling, enkel sommige spieren die wat tegenpruttelden. Lopen is een totaal andere belasting dan fietsen. En had ik op tarmac gelopen dan had ik voor de eerste keer zeker prijs. Dus weer geleidelijk aan opbouwen voor de komende goeie dagen. Lopen is en blijft nog steeds mijn favoriete sport.
    Leeft en LAAT LEVEN !

    Comment


    • #17
      Re: Goed nieuws topic

      Bij Ryanair moet men nu PRIORITY bijbetalen (een paar €) om je trolley mee in het vliegtuig te mogen nemen. Anders mag men enkel nog een tas ven 30x20x5cm opstappen.Hierdoor bleef nu de helft van de bagagerekken leeg en verliep het instappen veel sneller. Met Priority mag je een trolley en een tas van maximum 30x20x5cm aan boord brengen. Over mijn 17" laptoptas die veel groter is, werd gelukkig niet gezeurd.
      Wij hebben 35€ voor de vlucht, 12€ voor een zetel vooraan, en een paar € voor Priority betaald. De grote koffer (20kg) was 40€.
      Nog altijd minder dan de helft van het tarief bij TUI, Vueling, Brussels Airlines of Iberia op dezelfde dag.
      Als je enkel een trolley bij had (voor in de laadruimte) en geen zetelkeuze of priority wou, was je voor 35€ gesteld. (maar wel al geboekt in januari)
      De reden waarom velen eerst willen instappen, is dat ze bv. een zetel hebben op rij 28 maar hun trolley al in het rek boven de voorste rijen steken. Dan moeten ze niet te ver sleuren met hun trolley.

      Comment


      • #18
        Re: Goed nieuws topic

        Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
        Bij Ryanair moet men nu PRIORITY bijbetalen (een paar €) om je trolley mee in het vliegtuig te mogen nemen. Anders mag men enkel nog een tas ven 30x20x5cm opstappen.Hierdoor bleef nu de helft van de bagagerekken leeg en verliep het instappen veel sneller. Met Priority mag je een trolley en een tas van maximum 30x20x5cm aan boord brengen. Over mijn 17" laptoptas die veel groter is, werd gelukkig niet gezeurd.
        Wij hebben 35€ voor de vlucht, 12€ voor een zetel vooraan, en een paar € voor Priority betaald. De grote koffer (20kg) was 40€.
        Nog altijd minder dan de helft van het tarief bij TUI, Vueling, Brussels Airlines of Iberia op dezelfde dag.
        Als je enkel een trolley bij had (voor in de laadruimte) en geen zetelkeuze of priority wou, was je voor 35€ gesteld. (maar wel al geboekt in januari)
        De reden waarom velen eerst willen instappen, is dat ze bv. een zetel hebben op rij 28 maar hun trolley al in het rek boven de voorste rijen steken. Dan moeten ze niet te ver sleuren met hun trolley.
        Uiteraard is Ryanair nog steeds de goedkoopste. En een goeie zaak dat men nu doet betalen voor een trolley. Voor ons is dit geen optie gezien die niet vliegen op Nice vanop Zaventem en ik denk zelfs niet vanuit Charleroi. BA doet 4 vluchten per dag op Nice, dus dit is ook een zeer goeie verbinding.
        Leeft en LAAT LEVEN !

        Comment


        • #19
          Re: Goed nieuws topic

          Uitmuntend nieuws gisteren: onze vaatwas is hersteld.
          In mijn ogen is elke dag staan met de hand afwassen iets van het stompzinnigste dat er bestaat.
          Uiteraard zijn er daar ook andere meningen over.
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

          Comment


          • #20
            Re: Goed nieuws topic

            We dwalen af;
            Ik heb vandaag na lange tijd onze boomklevers weer gezien.
            Meer goed nieuws : we hadden een nieuwe bezoeker die ik gewoon niet ken (ik ben geen gewiekste vogelkenner). Ik vermoed : een boomkruiper.
            Blijkbaar was het een goed idee om die dode waterwilg te laten liggen want de nieuwe gast voelt zich daar thuis. Raar maar waar : de boshyacinthen zijn massaal verkropen naar waar de wilg ligt te vergaan.

            Comment


            • #21
              Re: Goed nieuws topic

              Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
              We dwalen af;
              Ik heb vandaag na lange tijd onze boomklevers weer gezien.
              Meer goed nieuws : we hadden een nieuwe bezoeker die ik gewoon niet ken (ik ben geen gewiekste vogelkenner). Ik vermoed : een boomkruiper.
              Blijkbaar was het een goed idee om die dode waterwilg te laten liggen want de nieuwe gast voelt zich daar thuis. Raar maar waar : de boshyacinthen zijn massaal verkropen naar waar de wilg ligt te vergaan.

              Dat is echt goed & gezond nieuws ; hier bij ons komen de vogels ook terug in hun element dankzij de enkele uren zon per dag ( soms )
              Ben ook benieuwd naar de familie egels die hier woont achteraan in hun habitat , als er jongen zijn zullen ze die nog wel komen tonen aan ons.
              Door gekontroleerde wildgroei hebben we al een mooie diversiteit aan klein wild en vogels.

              Comment


              • #22
                Re: Goed nieuws topic

                Oorspronkelijk geplaatst door Mauritsius Bekijk bericht
                Dat is echt goed & gezond nieuws ; hier bij ons komen de vogels ook terug in hun element dankzij de enkele uren zon per dag ( soms )
                Ben ook benieuwd naar de familie egels die hier woont achteraan in hun habitat , als er jongen zijn zullen ze die nog wel komen tonen aan ons.
                Door gekontroleerde wildgroei hebben we al een mooie diversiteit aan klein wild en vogels.
                Ik achtte het niet voor mogelijk hoe planten kunnen verkruipen maar de boshyancinthen zijn er een bewijs van. Het groot hoefblad evenzeer. Maar goed, bij mij mogen ze groeien waar ze willen. Als het bij ons nog niet kan waar dan wel ?
                Leuke anekdote : jaren geleden kwam een man van de pakjesdienst me vragen waarom ik die vuiligheid niet doodsproeide. Maar allee meneer, dat zijn mijn wilde planten. Hij verstond er geen bal van. Nu staat er hier een tapijt van 20 M2 daslook. Momenteel is dit een fortuin waard aan 2 € per 100 gram blaadjes. Kan me gewoon niet schelen. Enkel een zeer beperkte kring van vrienden kan er over beschikken

                Comment


                • #23
                  Re: Goed nieuws topic

                  Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
                  We dwalen af;
                  Ik heb vandaag na lange tijd onze boomklevers weer gezien.
                  Meer goed nieuws : we hadden een nieuwe bezoeker die ik gewoon niet ken (ik ben geen gewiekste vogelkenner). Ik vermoed : een boomkruiper.
                  Blijkbaar was het een goed idee om die dode waterwilg te laten liggen want de nieuwe gast voelt zich daar thuis. Raar maar waar : de boshyacinthen zijn massaal verkropen naar waar de wilg ligt te vergaan.
                  Mee een beke sjans plakt diene boomkruiper door de boomklever aan uw boom

                  Comment


                  • #24
                    Re: Goed nieuws topic

                    Ik heb besloten vanaf vandaag op geen enkel topic meer te antwoorden.(1 april)
                    Tenzij de TS echt een dringende oplossing nodig heeft,waar er blijkbaar geen enkel deftig antwoord op gegeven wordt,maar ik denk dat ik er toch iets kan bij helpen.
                    Last edited by demuro; 29 maart 2018, 12:43.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Goed nieuws topic

                      Bosanemonen en speenkruid komen in bloei in onze "tuin". Een tuin waar iedereen zou voor bedanken :-)

                      Comment


                      • #26
                        Re: Goed nieuws topic

                        Deze oude knarren zijn op "rust" gesteld.
                        Laatste rustplaats!
                        " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                        Comment


                        • #27
                          Re: Goed nieuws topic

                          Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
                          Bosanemonen en speenkruid komen in bloei in onze "tuin". Een tuin waar iedereen zou voor bedanken :-)
                          "Onkruid" is en woord dat door mensen is uitgevonden hé....
                          Persoonlijk vind ik madeliefjes in het gras absoluut niet storend - en zelfs mooi.
                          Wie zijn wij om te besluiten wat "onkruid" is en wat niet....

                          Enfin, goed nieuws:toch blij dat ik een grote NAS heb gekocht, want hij is "running out of space".....
                          Gelukkig heb ik nog wat plaatsjes over....en ondertussen is de prijs per TB ook al flink gezakt.
                          Straks een schijfke bijsteken... (4TB)... zal wellicht meer dan efkes duren eer dat alles weer in orde is.
                          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                          Si non, on devient bonbon
                          Et les gens nous mangent !"

                          Comment


                          • #28
                            Re: Goed nieuws topic

                            Wie goed nieuws wil lezen kan terecht bij 'De Morgen' van dinsdag 10 april.
                            Daar vind je statistieken die aantonen dat het bijzonder goed gaat met de wereld en dat we vandaag in 'gouden' tijden leven. Het ging nooit beter met de mensheid.
                            Alleen maar goed nieuws.
                            Straatfotograaf in Antwerpen

                            Comment


                            • #29
                              Re: Goed nieuws topic

                              Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                              "Onkruid" is en woord dat door mensen is uitgevonden hé....
                              Persoonlijk vind ik madeliefjes in het gras absoluut niet storend - en zelfs mooi.
                              Wie zijn wij om te besluiten wat "onkruid" is en wat niet....
                              We zijn toch een bende rare kwistebiebels hoor.
                              Wat we hier onkruid noemen verkopen we als zaadgoed in vreemde landen (Ik heb een makker in Brasilië waar ik jaarlijks paardebloemenzaad naar toe stuur en nog wat van dat type onkruid).
                              Daar werkt hij zich te pletter om in een uiterst droge en hete omgeving die spullen bovengronds te krijgen en te laten bloeien terwijl wij hier alles proberen om die toch onder te grond te houden.
                              Terzelfdertijde stuurt hij me dan weer zaden op van het onkruid van ginds wat ze nagenoeg niet uitgeroeid krijgen (tenzij de geiten die alles opeten), namelijk cactuszaden.
                              En zit ik hier in dit kille kikkerland alle moeite te doen om die zaden te laten kiemen en te laten groeien en ieder jaar hopelijk tot bloemen te kriijgen.

                              En voor de rest ? Goed nieuws ? "Tout va très bien, Madame la marquise" zou ik zeggen
                              https://www.fotospotter.be
                              Je suis content d’être heureux

                              Comment


                              • #30
                                Re: Goed nieuws topic

                                Herkenbaar. Ik was ooit te gast in de botanische tuin van een landbouwschool in Akureyri. Tot mijn immense verbazing kweekten ze daar zaken die hier iedereen uit trekt.
                                Ook vreemd om te zien is hoe bepaalde planten weigeren om zich te "laten" kweken.

                                Maar om in het goed nieuwstopic te blijven : na een telefoontje gisterenavond laat kan de rest van het jaar niet meer stuk. Maar omdat bepaalde mensen hier in het verleden al vonden dat het niet kan dat je opschept met je kinderen zwijg ik er maar over.

                                Comment

                                Working...
                                X