Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

CVV nummer.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • CVV nummer.

    Hello iedereen.

    Ik zou graag via Ryanair een vluchtje boeken, maar ik heb geen CVV nummer op mijn bankkaart. (Die code achteraan.)
    Het lukt mij dan ook niet om de vlucht te boeken.
    Mijn kaart is een gewone bankkaart, gewone zichtrekening. Is Maestro. De site vraagt mij te kiezen dus ik kies Maestro, en doe al de rest wat nodig is.
    Maar toch weigert hij telkens.
    Heb al gelezen je gewoon als CVV nummer 000 moet invullen maar ook dat werkt niet.
    Ik kan ook niet aanvinken ik geen zo'n code heb, bij sommige sites kan je dat aanvinken.

    Is de reden omdat het een gewone bankkaart is? Kan ik enkel met visa werken dan? Dat hebbekik niet wi ...

    Mercitjes. Jill.
    Last edited by jill.tje; 30 april 2013, 22:31.
    facebook
    Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

  • #2
    Re: CVV nummer.

    Ik zie op mijn "gewone" bankkaarten VOORAAN een code van 4 cijfers staan, misschien is het deze code. Bij mijn Argenta kaart staat die code links onderaan onder het rekeningnummer, bij Keytrade staat die code rechts onderaan achter het rekeningnummer. Allebei die codes beginnen met een 0 (nul).

    Bestel je dikwijls via internet dan ben je beter af met een Citibank classic Visa: kost 5 euro per jaar en levert bij betalingen via internet 3% cashback op (tot max. 100 euro per jaar). Dus op de eerste 3300 euro die je daarmee online betaalt heb je die 3%. En je hoeft daar geen zichtrekening te hebben. Dit alles onder voorbehoud dat Beobank (nieuwe naam voor het overgenomen Belgische Citibank) deze kaarten blijft uitgeven.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

    Comment


    • #3
      Re: CVV nummer.

      Ah ja, misschien moest ik er nog bij zeggen ik een Belfius kaart heb.
      Bij mij staat enkel de vervaldatum, naam, iban en kaartnummer erop.
      Achteraan nog de BIC code.
      facebook
      Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

      Comment


      • #4
        Re: CVV nummer.

        Oorspronkelijk geplaatst door jill.tje Bekijk bericht
        Ah ja, misschien moest ik er nog bij zeggen ik een Belfius kaart heb.
        Bij mij staat enkel de vervaldatum, naam, iban en kaartnummer erop.
        Achteraan nog de BIC code.
        Mijn eega heeft ook een Belfius bankkaart en inderdaad, ook daar geen CCV nummer. Op mijn gratis Argenta bankkaart wel vooraan zoals Nete al heeft geschreven. Op mijn Argent MasterCard achteraan een 3-cijferig nummer.
        Mvg.
        Robert
        Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

        Comment


        • #5
          Re: CVV nummer.

          http://vakantieknip.nl/tips-creditca...-besparen.html

          je kan bovenstaande misschien proberen???

          Tom
          De gustibus et coloribus non est disputandum
          Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

          Comment


          • #6
            Re: CVV nummer.

            Algemene voorwaarden van Ryanair lezen !
            Als er tussen het tijdstip van boeking en het tijdstip van de vlucht nieuwe taksen of fueltoeslagen komen, dan moet je dit betalen. Wanneer je dat niet hebt betaald, dan vlieg je gewoon niet mee.
            De enige manier waarop Ryanair dit bedrag van je rekening kan halen, is via je creditkaart als je de 3-cijferige CVV code hebt gegeven. Via het nummer van een gewone bankkaart kan men geen geld van je rekening halen (behalve bij gedomiciliëerde opdrachten)

            Comment


            • #7
              Re: CVV nummer.

              Ik dacht dat een telefoontje naar de bank je die drie nummer zou opleveren.
              Zo heb ik dit toch gedaan. Maar kreeg gelijk te horen dat ik met het bedrag
              dat op die rekening staat amper genoeg heb om het grondgebied van Brugge
              te verlaten. Zelfs Sluis zat er niet in. Tsja.

              Comment


              • #8
                Re: CVV nummer.

                Oorspronkelijk geplaatst door TomStr Bekijk bericht
                http://vakantieknip.nl/tips-creditca...-besparen.html

                je kan bovenstaande misschien proberen???

                Tom
                Is veelbelovend. Maar 'k moet ook een CVV nummer ingeven om mijn kaart te koppelen...
                Vandaag kan ik niet bellen naar de bank he, anders kijk ik bij iemand anders die dat efkes voor mij wil doen en betaal ik die dan zo he.
                Bedankt voor de hulp allen, mochten er nog tips zijn...
                facebook
                Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

                Comment


                • #9
                  Re: CVV nummer.

                  Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                  Ik dacht dat een telefoontje naar de bank je die drie nummer zou opleveren.
                  Zo heb ik dit toch gedaan. Maar kreeg gelijk te horen dat ik met het bedrag
                  dat op die rekening staat amper genoeg heb om het grondgebied van Brugge
                  te verlaten. Zelfs Sluis zat er niet in. Tsja.
                  Ma lol, Doudeke.. gaan we samen de straatloper uithangen?
                  Al doende leert men...

                  Flickr

                  Comment


                  • #10
                    Re: CVV nummer.

                    Staat een CVV wel op een 'gewone' bankkaart, is dat niet specifiek voor Visa, Mastercard en die toestanden.
                    Al doende leert men...

                    Flickr

                    Comment


                    • #11
                      Re: CVV nummer.

                      Ewel 'k peizent ook Nena, 'k ga morgen naar een vriendin en zij gaat het doen met haar visakaart.
                      'k Ga het ook keer vragen in de bank zelf.

                      E Louis, een bottel Jack op zak?
                      facebook
                      Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

                      Comment


                      • #12
                        Re: CVV nummer.

                        Oorspronkelijk geplaatst door jill.tje Bekijk bericht
                        Ewel 'k peizent ook Nena, 'k ga morgen naar een vriendin en zij gaat het doen met haar visakaart.
                        'k Ga het ook keer vragen in de bank zelf.

                        E Louis, een bottel Jack op zak?
                        Het is al elf uur. Die bottel Jack heeft de bodem dus bereikt. Ik ga me
                        nu in Brugge een Duvel drinken. Kwestie van de slechte smaak door-
                        spoelen. En het weer is ook niet slecht.
                        Maar indien er problemen zijn met je vriendin, mag je me altijd een
                        pm sturen, dan leen ik je wel mijn nummers. Geen probleem hoor...

                        Comment


                        • #13
                          Re: CVV nummer.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
                          Staat een CVV wel op een 'gewone' bankkaart, is dat niet specifiek voor Visa, Mastercard en die toestanden.
                          idd Nena, deze staan alleen op je Visa, Mastercard en dergelijke, en daarmee kan je betalen bij Ryanair en consoorten. Overal waar je online boekt vragen ze trouwens naar dit nummer en dus naar de bijbehorende kaart.
                          Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....

                          Comment


                          • #14
                            Re: CVV nummer.

                            voor zo'n zaken heb ik mezelf zo'n prepaid master kaart van de post aangeschaft
                            je schrijft van je gewone rekening het bedrag over dat je wilt op die prepaid kaart
                            vervolgens betaald je uw online spullen via deze kaart en het grote voordeel ervan is dat men bij fraude of zo niet meer geld van de kaart kan halen dat het gene dat jij erop zet
                            Hoe werkt bpaid? Hoe vraag ik mijn bpaid-kaart aan? Hoe kan ik er geld opladen? Wat als ik ze kwijt ben? Kom er alles over te weten.

                            Comment


                            • #15
                              Re: CVV nummer.

                              Oorspronkelijk geplaatst door gert007 Bekijk bericht
                              voor zo'n zaken heb ik mezelf zo'n prepaid master kaart van de post aangeschaft
                              je schrijft van je gewone rekening het bedrag over dat je wilt op die prepaid kaart
                              vervolgens betaald je uw online spullen via deze kaart en het grote voordeel ervan is dat men bij fraude of zo niet meer geld van de kaart kan halen dat het gene dat jij erop zet
                              http://www.bpost.be/site/nl/resident...aid/index.html
                              12 euro per jaar, tot daar aan toe, maar dat je dan nog elke keer 2 of 3 euro moet betalen om je eigen geld op die kaart te zetten vind ik er nogal ver over !
                              Dan toch maar bij mijn Citi kaart blijven waar IK cashback krijg ipv te betalen.
                              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                              Comment

                              Working...
                              X