Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

computersnelheid

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • computersnelheid

    Aangezien het niet echt een fotografie vraag is , stel ik die maar hier.

    Ik merk de laatste tijd dat mijn computer op alle vlakken trager begint te worden.

    Nu vraag ik me af , door wat komt dit nu juist?

    1) Ik heb me ooit laten vertellen dat vooral de hoeveelheid icoontjes op je bureaublad zo laag mogelijk moet zijn? klopt dit?

    2) Daarnaast stijgt mijn collectie foto's enorm, helpt dit om bv op een apparte hd te zetten maar wel nog in mijn computer zodat ik er altijd aan kan?

    3) Verlaagt de snelheid van je computer door het aansluiten van een externe hd 500gb?

    4) Nog tips om eventueel bestanden of programma's beter te plaatsen zodat mijn computer minder werk heeft? of kan dit niet?

    bedankt
    [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

  • #2
    Re: computersnelheid

    Is een kwestie van jouw systeem zo zuiver mogelijk te houden.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • #3
      Re: computersnelheid

      maar wat is zuiver ? zo weinig mogelijk programma's , bestanden of moet alles geordent zijn ook of maakt dit niet uit ?

      ik ben een echte computernoob op dit vlak
      [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

      Comment


      • #4
        Re: computersnelheid

        Oorspronkelijk geplaatst door mutse Bekijk bericht
        maar wat is zuiver ? zo weinig mogelijk programma's , bestanden of moet alles geordent zijn ook of maakt dit niet uit ?

        ik ben een echte computernoob op dit vlak
        Tja jong,

        Register op tijd zuiver maken.
        Temp-files opruimen.
        Windows zelf is niet al te proper in zijn gebruik.

        Waar weinig over gesproken wordt zijn de slecht geschreven programma's.

        Programma's die bij het starten van Windows worden geladen en zo al
        "bronnen" wegnemen.

        Zelf gebruik ik regelmatig Ccleaner.
        Ook Auslogic Disk Defrag en TweakNow RegCleaner.
        (allemaal gratis)
        Gebruik ook een antivirus zoals AVG of Ad-Aware2007.

        Met Linux heb je daar allemaal geen last van.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

        Comment


        • #5
          Re: computersnelheid

          regelmatig eens uw tijdelijke bestanden opruimen, en defragmenteren helpt al veel....
          To make your dreams come true, wake up

          Comment


          • #6
            Re: computersnelheid

            defragmenteer uw schijf eens (programma's/systeemwerkset/schijfdefragmentatie, of via Symantec Norton systemworks), dit zal misschien al een stuk oplossen
            een externe HD vertraagt niets (of bijna niets)
            die hoeveelheid icoontjes scheelt met de huidige snelheid van de pc's en grafische kaarten niets meer

            het gaat hem inderdaad over de hoeveelheid spyware/addware en allerhande vuile troep die je (als onvoorzichtige weinigkennende noob ) download
            laat eens een goede virusscanner op je systeem los en dat zal ook wel een hoop schelen

            Comment


            • #7
              Re: computersnelheid

              merci , maar virusscanner en dergelijke worden al gebruikt

              Ccleaner zal ik zeker wel proberen

              nog 1 vraagje wat zijn je registers?
              [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

              Comment


              • #8
                Re: computersnelheid

                Oorspronkelijk geplaatst door mutse Bekijk bericht
                merci , maar virusscanner en dergelijke worden al gebruikt

                Ccleaner zal ik zeker wel proberen

                nog 1 vraagje wat zijn je registers?
                Windows gebruikt een register om alles bij te houden.
                Doe maar eens > Start > Uitvoeren > regedit
                en je zal dat register zien.

                Register = lijst = index.

                Als je een programma installeert dan zullen er bepaalde dingen
                opgeslagen worden (of geschreven) in dat register.
                Als je nu een programma verwijderd dan kunnen er nog dingen achterblijven
                in dat register.
                Ben je veel met de pc bezig en je de-installeert programma's enz. enz.
                dan blijft er "rommel" achter.
                Dus??? Jouw pc is niet meer "zuiver"....weet je nog
                Met een RegCleaner kan je die rommel laten opruimen.
                Of je gebruikt gewoon Ccleaner die dat allemaal voor jou doet.
                Ccleaner vindt ook zaken in het register die niet meer kloppen of
                in feite waardeloos zijn.

                OT
                Met Linux(Ubuntu bijv.) kom je dat niet tegen.
                Zelfs een virus of malware heeft er geen vat op.
                Ik weet niet waarvoor je jouw pc gebruikt...
                Maar ja het zijn de programma's die onder Windows draaien
                waaraan we min of meer gebonden zijn.
                Zeker de spellekes...
                Last edited by theokus; 31 oktober 2007, 22:57.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

                Comment


                • #9
                  Re: computersnelheid

                  Nog een tip om je PC te versnellen (gisteren in de krant gelezen):

                  Rechts klikken op Deze computer
                  Eigenschappen opvragen
                  Op Geavanceerd de knop Instelllingen onder Prestaties indrukken
                  Bij Visuele effecten aangeven hoe Windows XP er moet uitzien
                  Als je Beste Prestaties aanklikt kies je voor de snelste optie.

                  Bij mij gaat het sindsdien toch duidelijk sneller.

                  Succes

                  Comment


                  • #10
                    Re: computersnelheid

                    Ik denk inderdaad dat af en toe eens uw harde schijf defragmenteren heel wat kan helpen.Uw computer moet natuurlijk ook vrij van spyware zijn.
                    Af en toe eens opkuisen met CCleaner is ook wel aanbevolen, ook de Index.dat file eens leegmaken (voor diegenen die het niet wisten, daar staan alle websites in vermeld die je ooit hebt bekeken )
                    Dit alles kan met gratis software.
                    Hier heb ik alles netjes bij elkaar gezet.


                    Stel voor om de rubriek "Schijf opruimen" eens te bekijken
                    Succes
                    Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

                    Comment


                    • #11
                      Re: computersnelheid

                      Mocht je een beetje een computerkenner in de familie of vriendenkring hebben, dan stel ik voor dat je hem/haar contacteert voor het volgende:

                      1) eerst alle data die je wil behouden op je externe HD te zetten
                      2) schijf formateren en partitioneren
                      3) Eén partitie gebruik je voor Windows en enkele vaak gebruikte programma's
                      4) De andere partitie gebruik je voor je data

                      Als alles geïnstalleerd is, zoek je op het internet naar beschikbare updates.
                      Installeer die en als je dit gedaan hebt en je PC is zoals die moet zijn, maak dan een IMAGE van je HD. Zodoende kan je altijd met een simpele handeling terug naar hoe je HD was in de 'perfecte' toestand mocht er iets mislopen.

                      Als Noob uiteraard allemaal chinees voor jou wellicht, maar spreek maar eens iemand in je omgeving aan die iets van PCs kent. Denk wel dat die je kan helpen...

                      Suc6!

                      ps: al vaak aangehaald: defragmenteer, defragmenteer, defragmenteer.
                      Ga in je configuratiescherm bij software eens na of alle programma's die daar staan, ook daadwerkelijk nog gebruikt worden. Anders: wissen die handel!
                      Bij installeren programma's steeds de optie 'programma starten bij opstarten' uitvinken.
                      Canon R6 + Canon 5D mark III - Canon RF 28-70 f/2.0 - Canon EF 24-70 2.8 L USM - Canon EF 70-200 2.8 L IS II USM - Canon EF 50 mm 1.8 II; www.dpfotografie.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: computersnelheid

                        merci voor al de reactie's , ccleaner heeft al gelopen en heeft een paar duizend ( 1.7 gb) verwijdert wat wel fijn is.

                        de tip van hans ook gebruikt maar ik vrees dat het niet echt goed was, ik denk dat de kleuren en helderheid van mijn scherm verandert zijn...
                        [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

                        Comment


                        • #13
                          Re: computersnelheid

                          Oorspronkelijk geplaatst door mutse Bekijk bericht
                          merci voor al de reactie's , ccleaner heeft al gelopen en heeft een paar duizend ( 1.7 gb) verwijdert wat wel fijn is.

                          de tip van hans ook gebruikt maar ik vrees dat het niet echt goed was, ik denk dat de kleuren en helderheid van mijn scherm verandert zijn...
                          Haha mutse...1,7 giga.
                          't Werd dan toch tijd eh jong

                          Start Ccleaner, klik op register > klik dan beneden op "scan naar problemen".
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

                          Comment


                          • #14
                            Re: computersnelheid

                            ik ben een noob , wist ik veel dat dit bestond , dus merci voor het progje
                            [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

                            Comment


                            • #15
                              Re: computersnelheid

                              Nog een tip om je computer sneller te maken: haal alle virusscanners, malwarescanners, rootkitrevealers, spywarefinders van je computer. Die dingen vertragen je computer mateloos.

                              Natuurlijk, het maakt het leven wat spannender, maar zo werkt het bij mij al jaren en ik heb geen last van virussen of spyware of andere klooierij.

                              Dave
                              pixelpusher

                              Comment

                              Working...
                              X