Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

buiten ramen afschuren

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • buiten ramen afschuren

    Met de hand of met een machientje ?


    indien met machientje, met het welke
    To make your dreams come true, wake up

  • #2
    Re: buiten ramen afschuren

    Ik zou het met de hand doen je moet toch enkel maar mat zetten. Met een schuurmachine zal het rapper gaan, maar dan zou ik opteren voor een lage snelheid. Mss eens naar brico planet rijden of gamma en daar vind je wel degelijke toestellen van Bosh ofzo. Je moet zeker geen professioneel gerief gaan kopen hiervoor.

    Comment


    • #3
      Re: buiten ramen afschuren

      of afbijten met nitro-morse
      Life can only be understood backwards, but it must be lived forwards

      Comment


      • #4
        Re: buiten ramen afschuren

        Hangt ook af van de ruit zelf , bij mij ging het sneller met de hand dan ipv met het machien
        Flickr

        Comment


        • #5
          Re: buiten ramen afschuren

          hangt er vanaf hoe groot je kozijnen zijn en waarom je ze wil schuren.
          info is te pover om een goed advies te geven.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: buiten ramen afschuren

            Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
            Met de hand of met een machientje ?
            Ik doe dat met de schilder uit onze straat, hij begint morgen .

            Comment


            • #7
              Re: buiten ramen afschuren

              Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
              hangt er vanaf hoe groot je kozijnen zijn en waarom je ze wil schuren.
              info is te pover om een goed advies te geven.
              grt,bouk.
              Het ene is al wat groter dan het andere... en sommige zijn in vreselijk slechte staat ... dus ze hebben dringend een vernislaagje nodig











              Maar op de ene plek gaat het er gemakkelijker af, dan op de andere....
              To make your dreams come true, wake up

              Comment


              • #8
                Re: buiten ramen afschuren

                Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                ik doe dat met de schilder uit onze straat, hij begint morgen :d.
                lol :d
                Flickr

                Comment


                • #9
                  Re: buiten ramen afschuren

                  OK... maar wat zit er nu op!! bedoel waar zijn ze mee behandeld?
                  zit er al vernis op, of is het transparante beits of dekkende beits.
                  grt,bouk..
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #10
                    Re: buiten ramen afschuren

                    Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                    OK... maar wat zit er nu op!! bedoel waar zijn ze mee behandeld?
                    zit er al vernis op, of is het transparante beits of dekkende beits.
                    grt,bouk..
                    Geen flauw idee van, die zien er mij gewoon geverfd uit.... laaste behandeling kan al 8-9 jaar geleden zijn.... Is een huis dat we gekocht hebben.


                    De houtsoort is dark red meranti (drm), als je dat iets van info mocht geven
                    Last edited by jdm; 15 september 2008, 14:34.
                    To make your dreams come true, wake up

                    Comment


                    • #11
                      Re: buiten ramen afschuren

                      Ik gebruik nu een schuurmatje, da's zo'n stukje mousse met langs beide kanten een vel schuurpapier op.
                      Heel handig omdat dit soepel is en mooi de vorm van het hout volgt.
                      Je hebt het beter in de hand en het resultaat is egaler.



                      En als het echt met een machientje moet dan gebruik ik een delta schuurmachine :

                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: buiten ramen afschuren

                        gooi die ramen er uit.
                        zet er pvc in en vraag subsidie aan voor het vernieuwen van je vensters

                        het is zo'n verdomde rot klus. wil je het toch doen schuur dan met de hand. gaat sneller.
                        ik heb ook al wel iemand gezien die met stallenborstel op boormachientje bezig was.
                        ga eerst eens kijken voor produckt en vraag daar info ma ga niet bij de gamma of brico die weten van niks

                        Comment


                        • #13
                          Re: buiten ramen afschuren

                          Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
                          Geen flauw idee van, die zien er mij gewoon geverfd uit.... laaste behandeling kan al 8-9 jaar geleden zijn.... Is een huis dat we gekocht hebben.

                          Je moet eens kijken naar het houtwerk, vernis zal schilferen terwijl een olie eerder slijt in de richting van de houtnerven. Ik denk persoonlijk dat ze hier met olie hebben gewerkt. Maar dan kan jij beter uitmaken dan ik.

                          Als het echt vernis is, dan moet het goed glad gezet worden. Hangt van de beschadigingen af hoe grof je papier moet zijn. Als de vorige laag nog in relatief goede staat is, kan fijn waterglaspapier het wel doen. In slechte staat betekent natuurlijk meer schuurwerk, en te beginnen met grover papier, verschillende keren schuren tot oppervlak weer perfect egaal is.

                          Een olie is minder arbeidsintensief, omdat je veel minder moet schuren. Als de slijtage miniem is, dan is glad zetten met een sponsje of pad meestal voldoende om een volgende laag te zetten.
                          groeten

                          Comment


                          • #14
                            Re: buiten ramen afschuren

                            in dat geval zou ik tot op het hout afschuren met een vlakschuurmachientje, maar er gaan toch veel kantjes, groefjes zijn die je met de hand gaat moeten schuren, als alles "perfect" tot op het hout geschuurd is, eerst terug een grondlaag "primer" aanbrengen, daarna 3 top lagen beits (als je dat wilt) daarna zou je er terug 3 jaar tegenaan moeten kunnen, en hoef je de volgende keer enkel te "slissen" en twee nieuwe top lagen aan te brengen. dit jaar ga je echter "zweten" .. ik zou zeggen, "koeroje"

                            Comment


                            • #15
                              Re: buiten ramen afschuren

                              wel ik zit nu met schuurpapier (sandblaster 3m) korrel 80 bezig. En op sommige plaasten valt de vorige verf eraf, dat het zo proper is, alsof ik terug met nieuw hout zit, en op andere blijf ik schuren, en komt er niks af.... daarom mijn vraag of ik wel goed bezig was met de hand.
                              To make your dreams come true, wake up

                              Comment

                              Working...
                              X