Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Barbecue versus electr. grill

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Barbecue versus electr. grill

    We hebben nog veel tijd, maar wij denken er aan om een elektrische grill aan te kopen om 's zomers niet altijd onze barbecue te moeten uithalen, monteren, warmstoken, enz.....en dit meestal voor twee personen.
    En ja, wij nodigen ook soms mensen uit, maar niet altijd, zodat wij ook soms met twee aan het barbecueën gaan.
    Het ene is barbecueën en het andere is grillen, maar is er iemand die mij kan zeggen of er dan ook een wezenlijk verschil in smaak is ????
    Het enige verschil is de hittebron toch ? Je kan bij beide marineren, kruiden ....enz enkel vuurkruiden om de buren te laten meegenieten kan niet .
    Volgens sommigen is er wel degelijk een verschil in smaak, volgens anderen niet. Van dergelijke grill heb ik nog nooit gegeten, dus ik weet het niet.
    Groetjes

  • #2
    Re: Barbecue versus electr. grill

    Over de smaak kan ik (en wil ik) niet palaveren.
    Ik heb hier in mijn koterijen een splinternieuwe (gemonteerde) gas-BBQ staan en hij staat in mijn weg. Hij is nooit gebruikt. Wie hem wil mag hem komen halen.
    Gratis.

    Comment


    • #3
      Re: Barbecue versus electr. grill

      Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
      Over de smaak kan ik (en wil ik) niet palaveren.
      Ik heb hier in mijn koterijen een splinternieuwe (gemonteerde) gas-BBQ staan en hij staat in mijn weg. Hij is nooit gebruikt. Wie hem wil mag hem komen halen.
      Gratis.
      Wat bedoel je daar nu mee, dat je niet/nooit barbecuet, dat een gas-BBQ slecht is, dat je geen gebarbecuet vlees lust, dat je zweert bij een 'gewone' BBQ....... of nog iets anders ?
      Niet dat ik hem zou willen hé, want het zal wel met van die grote gasflessen zijn en die komen hier niet binnen.
      Ik maak slechts een uitzondering voor enkele kleine busjes campinggas voor mijn onkruidbrander en die staan ver van de woning in het tuinhuis.
      Groetjes

      Comment


      • #4
        Re: Barbecue versus electr. grill

        Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
        We hebben nog veel tijd, maar wij denken er aan om een elektrische grill aan te kopen om 's zomers niet altijd onze barbecue te moeten uithalen, monteren, warmstoken, enz.....en dit meestal voor twee personen.
        En ja, wij nodigen ook soms mensen uit, maar niet altijd, zodat wij ook soms met twee aan het barbecueën gaan.
        Het ene is barbecueën en het andere is grillen, maar is er iemand die mij kan zeggen of er dan ook een wezenlijk verschil in smaak is ????
        Het enige verschil is de hittebron toch ? Je kan bij beide marineren, kruiden ....enz enkel vuurkruiden om de buren te laten meegenieten kan niet .
        Volgens sommigen is er wel degelijk een verschil in smaak, volgens anderen niet. Van dergelijke grill heb ik nog nooit gegeten, dus ik weet het niet.
        Groetjes
        Of een elektrische BBQ aanschaffen?
        Mvg.
        Robert
        Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

        Comment


        • #5
          Re: Barbecue versus electr. grill

          Wij gebruiken nu al een paar jaar een elektrische BBq in ons gezin(3pers) soms ook een paar vrienden erbij. De smaak verschilt wel een beetje omdat je die brandgeur(smaak) niet zo hebt. Maar de smaak is zeker niet slechter , ook omdat je zelf je vlees kruid of marineerd.
          Als je wil BBQ eten gewoon uithalen, stekker insteken en beginnen. Ons hoor je zeker niet klagen. Je hebt wel veel verschil in elektrische BBQ's, nu hebben wij ene van outdoorchef en zijn daar zeer tevreden van.


          Grt,

          Jean-Pierre

          Comment


          • #6
            Re: Barbecue versus electr. grill

            Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
            Of een elektrische BBQ aanschaffen?
            Is dat niet ongeveer hetzelfde ?
            De juiste benaming is denk ik : voor grill, wanneer je het vlees op een warme plaat legt, voor BBQ wanneer je het vlees op een rooster legt boven een gloeiende 'draad'.
            Maar wanneer je googelt op elektrische grill, krijg je zowel grills als BBQ's voorgeschoteld. Het ene bedrijf noemt het grill het andere BBQ.
            Wat ik bedoel zijn dus die "dingen" met een rooster, daaronder een gloeiend 'draad' en daaronder een waterschaal, de juiste benaming zal dan elektrische BBQ zijn zeker ?
            Groetjes

            Comment


            • #7
              Re: Barbecue versus electr. grill

              Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
              I
              Wat ik bedoel zijn dus die "dingen" met een rooster, daaronder een gloeiend 'draad' en daaronder een waterschaal, de juiste benaming zal dan elektrische BBQ zijn zeker ?
              Groetjes
              Dat bedoel ik inderdaad.
              Mvg.
              Robert
              Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

              Comment


              • #8
                Re: Barbecue versus electr. grill

                Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                Is dat niet ongeveer hetzelfde ?
                De juiste benaming is denk ik : voor grill, wanneer je het vlees op een warme plaat legt, voor BBQ wanneer je het vlees op een rooster legt boven een gloeiende 'draad'.
                Maar wanneer je googelt op elektrische grill, krijg je zowel grills als BBQ's voorgeschoteld. Het ene bedrijf noemt het grill het andere BBQ.
                Wat ik bedoel zijn dus die "dingen" met een rooster, daaronder een gloeiend 'draad' en daaronder een waterschaal, de juiste benaming zal dan elektrische BBQ zijn zeker ?
                Groetjes
                Deze is die wij hebben(met rooster dus);


                Grt,


                Jean-Pierre

                Comment


                • #9
                  Re: Barbecue versus electr. grill

                  Mijn ouders hebben zo'n elektrisch ding, ik vind er niets aan, zij zweren er bij...

                  Ik heb een Weber bbq op houtskool en een kolenkan. Ik ben sneller aan het bakken dan dat hun ding warm heeft.
                  Sony A300 :.: Sony 18-70 f3.5-5.6 :.: Minolta 35-70 f4 :.: Minolta 28-135 f4-4.5 :.: Sony HVL-F42AM

                  Comment


                  • #10
                    Re: Barbecue versus electr. grill

                    Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                    Wat bedoel je daar nu mee, dat je niet/nooit barbecuet, dat een gas-BBQ slecht is, dat je geen gebarbecuet vlees lust, dat je zweert bij een 'gewone' BBQ....... of nog iets anders ?
                    Niet dat ik hem zou willen hé, want het zal wel met van die grote gasflessen zijn en die komen hier niet binnen.
                    Ik maak slechts een uitzondering voor enkele kleine busjes campinggas voor mijn onkruidbrander en die staan ver van de woning in het tuinhuis.
                    Groetjes
                    Gewoon, dat ik een splinternieuwe gas-BBQ staan heb voor wie hem wil komen halen. Was dat nu zo moeilijk om te begrijpen ????

                    Comment


                    • #11
                      Re: Barbecue versus electr. grill

                      Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                      Gewoon, dat ik een splinternieuwe gas-BBQ staan heb voor wie hem wil komen halen. Was dat nu zo moeilijk om te begrijpen ????
                      Dat snapt iedereen, maar je geeft toch geen enkele reden op WAAROM deze weg moet ??
                      Ikzelf vond het een héél logische vraag van mijnentwege.....niet dus.
                      Maar als de reden mijn zaken niet zijn, dan heb je gelijk dat je die voor jezelf houdt.

                      Maar stel je gewoon eens voor dat ik hier in Aangeboden bvb. plaats
                      "Ik heb hier in mijn kast een Canon 6D, staan en hij staat in mijn weg. Hij is nooit gebruikt. Wie hem wil mag hem komen halen. Gratis. "

                      Ik denk of beter ik ben zeker dat ik -tig keer dezelfde vraag zal krijgen .
                      Last edited by Guest17; 25 december 2013, 10:00.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Barbecue versus electr. grill

                        Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                        Dat snapt iedereen, maar je geeft toch geen enkele reden op WAAROM deze weg moet ??
                        Ikzelf vond het een héél logische vraag van mijnentwege.....niet dus.
                        Maar als de reden mijn zaken niet zijn, dan heb je gelijk dat je die voor jezelf houdt.

                        Maar stel je gewoon eens voor dat ik hier in Aangeboden bvb. plaats
                        "Ik heb hier in mijn kast een Canon 6D, staan en hij staat in mijn weg. Hij is nooit gebruikt. Wie hem wil mag hem komen halen. Gratis. "

                        Ik denk of beter ik ben zeker dat ik -tig keer dezelfde vraag zal krijgen .
                        Misschien...maar ik functioneer zo niet.
                        Het gaat er ook niet om dat dit je zaken zouden zijn of niet of dat ik de reden voor mezelf wil houden. Ik snap de reactie gewoonweg niet dat ik verondersteld ben om een reden op te geven.
                        Misschien heeft het te maken met het feit dat vele mensen hun "schuld" willen afkopen ??? Zo heb ik al meermaals meegemaakt dat mensen lastig werden omdat ik niet wilde rekenen voor bijlessen chemie. De laatste was nog verleden zomer bij iemand die niet door zijn ingangsexamen geneeskunde geraakt, 6 uur mee bezig geweest, en met succes. Zelf had ik genoeg voldoening.
                        Ergens redeneer ik : als ik al niet meer iets gratis en voor niks wil doen, wie gaat het dan nog doen ??
                        Mijn vrouw heeft als logopediste jaren als vrijwilligster gratis gewerkt, nu trouwens nog als het gaat over mensen met beperkte mogelijkheden. Ik heb meerdere communie- en trouwreportages gedaan, gratis en voor niks, gemetst, gevloerd, auto-reparatie enz gewoon omdat ik het wil doen. En als ik iets NIET wil doen dan mogen ze met van alles af komen, njet is njet, dat is de andere kant van mijn medaille. De wereld draait al genoeg om geld. Ander vb : zo offer ik al meer dan 15 jaar ieder jaar een volledige zondag op (vroeger een zaterdag en een zondag) voor de Reismarkt, gewoon omdat ik dat wil doen en omdat ik het graag doe. Ik steek er zelfs nog mijn verplaatsing aan toe.

                        Maar misschien ben ik idd wel een rare pipo. Soit, dan is het nu eenmaal zo.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Barbecue versus electr. grill

                          Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                          Misschien...maar ik functioneer zo niet.
                          Het gaat er ook niet om dat dit je zaken zouden zijn of niet of dat ik de reden voor mezelf wil houden. Ik snap de reactie gewoonweg niet dat ik verondersteld ben om een reden op te geven.
                          Misschien heeft het te maken met het feit dat vele mensen hun "schuld" willen afkopen ??? Zo heb ik al meermaals meegemaakt dat mensen lastig werden omdat ik niet wilde rekenen voor bijlessen chemie. De laatste was nog verleden zomer bij iemand die niet door zijn ingangsexamen geneeskunde geraakt, 6 uur mee bezig geweest, en met succes. Zelf had ik genoeg voldoening.
                          Ergens redeneer ik : als ik al niet meer iets gratis en voor niks wil doen, wie gaat het dan nog doen ??
                          Mijn vrouw heeft als logopediste jaren als vrijwilligster gratis gewerkt, nu trouwens nog als het gaat over mensen met beperkte mogelijkheden. Ik heb meerdere communie- en trouwreportages gedaan, gratis en voor niks, gemetst, gevloerd, auto-reparatie enz gewoon omdat ik het wil doen. En als ik iets NIET wil doen dan mogen ze met van alles af komen, njet is njet, dat is de andere kant van mijn medaille. De wereld draait al genoeg om geld. Ander vb : zo offer ik al meer dan 15 jaar ieder jaar een volledige zondag op (vroeger een zaterdag en een zondag) voor de Reismarkt, gewoon omdat ik dat wil doen en omdat ik het graag doe. Ik steek er zelfs nog mijn verplaatsing aan toe.

                          Maar misschien ben ik idd wel een rare pipo. Soit, dan is het nu eenmaal zo.
                          Misschien ben ik wel een rare pipo, want ik heb een vrouw die dagdagelijks vrijwilligerswerk doet in een rusthuis.......dus als het op gratis aankomt, dan kan ik er zeker van meespreken. En ik kan je verzekeren dat gratis in een rusthuis werken een soort roeping moet zijn, anders doe je het niet.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Barbecue versus electr. grill

                            @ Paul, ik vind dat niet zo raar, als ik hier mijn buren of iemand anders kan helpen ben ik gewoon blij, hoef daar niets voor. Ik zeg altijd het één plezier is het ander waard. Zo heb ik hier een een oud vrouwtje tegenover wonen en elke winter zorg ik ervoor dat hare stoep ijsvrij en proper blijft. Dan staan ze versteld als je antwoord op wat hun schuld is, dat het gewoon een buren (vrienden) dienst is. Tegenwoordig denken de meeste in de trend van, wat gaat dat opbrengen.
                            Er is niks zo fijn als een gemeende dank U wel, dat doet mij meer plezier dan er iets voor te vragen. Maar zoals U zegt, ze moeten niet profiteren of iets tegen uw goesting willen doen doen.

                            Van hieruit alvast een gelukkig en gezond 2014 gewenst.

                            Grt,

                            Jean-Pierre

                            Comment


                            • #15
                              Re: Barbecue versus electr. grill

                              Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                              Misschien...maar ik functioneer zo niet.
                              Het gaat er ook niet om dat dit je zaken zouden zijn of niet of dat ik de reden voor mezelf wil houden. Ik snap de reactie gewoonweg niet dat ik verondersteld ben om een reden op te geven.
                              Misschien heeft het te maken met het feit dat vele mensen hun "schuld" willen afkopen ??? Zo heb ik al meermaals meegemaakt dat mensen lastig werden omdat ik niet wilde rekenen voor bijlessen chemie. De laatste was nog verleden zomer bij iemand die niet door zijn ingangsexamen geneeskunde geraakt, 6 uur mee bezig geweest, en met succes. Zelf had ik genoeg voldoening.
                              Ergens redeneer ik : als ik al niet meer iets gratis en voor niks wil doen, wie gaat het dan nog doen ??
                              Mijn vrouw heeft als logopediste jaren als vrijwilligster gratis gewerkt, nu trouwens nog als het gaat over mensen met beperkte mogelijkheden. Ik heb meerdere communie- en trouwreportages gedaan, gratis en voor niks, gemetst, gevloerd, auto-reparatie enz gewoon omdat ik het wil doen. En als ik iets NIET wil doen dan mogen ze met van alles af komen, njet is njet, dat is de andere kant van mijn medaille. De wereld draait al genoeg om geld. Ander vb : zo offer ik al meer dan 15 jaar ieder jaar een volledige zondag op (vroeger een zaterdag en een zondag) voor de Reismarkt, gewoon omdat ik dat wil doen en omdat ik het graag doe. Ik steek er zelfs nog mijn verplaatsing aan toe.

                              Maar misschien ben ik idd wel een rare pipo. Soit, dan is het nu eenmaal zo.
                              Misschien ben ik wel een rare pipo (en velen zullen hier nu denken, inderdaad ).
                              Door fysische beperkingen zou ik zelfs niet meer betaald kunnen werken, laat staan gratis.
                              Maar ik heb wel een vrouw die dagdagelijks vrijwilligerswerk doet in een rusthuis.......dus als het op gratis aankomt, dan kan ik er zeker toch van meespreken. En ik kan je verzekeren dat gratis in een rusthuis werken een soort roeping moet zijn, anders doe je het niet.

                              Comment

                              Working...
                              X