Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Auto tuning...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Auto tuning...

    Ik hoor er tegenwoordig veel over ( zou zogezegd bij dezelfde rijstijl het verbruik redelijk verminderen ), iemand die hier persoonlijk ervaring mee heeft? Ik weet wel dat je zo'n tuning aan de autoverzekering moet doorgeven.
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

  • #2
    Re: Auto tuning...

    Geen enkele ervaring, ken het alleen van horen zeggen.
    Wat je bedoelt is eigenlijk motortuning of chiptuning
    Last edited by Onkertje; 18 juli 2008, 20:23. Reden: tikfoutje
    Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
    BD0993BE
    Op rust gesteld maar nog werkend : Panasonic FZ50 / Raynox 250

    Comment


    • #3
      Re: Auto tuning...

      Chiptuning is eingelijk simpel uit te leggen.

      Er komen 1000 auto's van de band, daarvan worden er 10 getest en gemeten qua afstelling.
      Het gemiddelde van het optimale programma voor die 10 word dan in 1000 chips geprogrammeerd.

      Aangezien het te duur word om voor iedere auto het optimale programma uit te zoeken doen ze het op deze manier.

      Wil je je auto optimaal laten presteren dan kan je je auto laten testen en meten en word er speciaal voor jou auto een chip geprogrammeerd.
      Bij sommige kan je zelfs aangeven wat je wilt, bijv:
      Max vermogen.
      Max zuinigheid.

      In principe is veel mogelijk maar de meeste bedrijven gaan uit van een optimale afstelling zodat je meer vermogen krijgt icm. een zuiniger auto.

      Greetz rich
      D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

      Comment


      • #4
        Re: Auto tuning...

        Je hoorst wel steeds dat het totaal geen kwaad kan voor de wagen, maar iedere garagist raadt het resoluut af.... of hebben ze daar en speciale reden voor?
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

        Comment


        • #5
          Re: Auto tuning...

          Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
          Je hoorst wel steeds dat het totaal geen kwaad kan voor de wagen, maar iedere garagist raadt het resoluut af.... of hebben ze daar en speciale reden voor?
          Vraag eens waarom deze dit afraad, bij gerenomeerde bedrijven kan dit idd geen kwaad maar er zullen zeker beunhazen bijzitten.

          Bij een groot bedrijf krijg je een testrapport, garantierapport en de oude chip met het originele programma en je bent vrij veilig bezig.

          Ik kan je zelf niks aanraden aangezien mijn auto bij Volkswagen Motorsport onder hande is genomen onder andere.

          Greetz rich
          D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

          Comment


          • #6
            Re: Auto tuning...

            Hall,

            Voor Ford zijn er ook zo een aantal mogelijkheden qua tuning.
            Ik heb er zelfs eentje in hier de straat wonen hier (professional, geen "beunhaas" dus ...).
            In het Fordforum is er vaak sprake van, meestal met zeer positieve resultaten. Een vaak gestelde vraag is echter ook hoe het zit met de verzekering, want je hebt een "andere" auto dan die die verzekerd werd. En in geval van ...

            Jaja
            Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
            Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

            Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

            Comment


            • #7
              Re: Auto tuning...

              Oorspronkelijk geplaatst door DrJeckyll Bekijk bericht
              Chiptuning is eingelijk simpel uit te leggen.

              Er komen 1000 auto's van de band, daarvan worden er 10 getest en gemeten qua afstelling.
              Het gemiddelde van het optimale programma voor die 10 word dan in 1000 chips geprogrammeerd.

              Aangezien het te duur word om voor iedere auto het optimale programma uit te zoeken doen ze het op deze manier.

              Wil je je auto optimaal laten presteren dan kan je je auto laten testen en meten en word er speciaal voor jou auto een chip geprogrammeerd.
              Bij sommige kan je zelfs aangeven wat je wilt, bijv:
              Max vermogen.
              Max zuinigheid.

              In principe is veel mogelijk maar de meeste bedrijven gaan uit van een optimale afstelling zodat je meer vermogen krijgt icm. een zuiniger auto.

              Greetz rich
              Het verhaal dat ik gehoord heb is iets anders.
              Veel wagens hebben origineel een iets tot redelijk meer vermogen. In Belgie levert men die wagen met een lager vermogen om in een gunstigere categorie van verzekering en taksen te vallen.
              Hubert

              Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

              Comment


              • #8
                Re: Auto tuning...

                Autotuning....valt dit niet onder ' Discussies met commerciële belangen' ...mogen niet op BD.
                Slotje op dus...
                Panasonic FZ7 + Sony Alpha 300 + kitlens 18-70 mm + beercan - 70-210/4

                Comment


                • #9
                  Re: Auto tuning...

                  Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
                  Het verhaal dat ik gehoord heb is iets anders.
                  Veel wagens hebben origineel een iets tot redelijk meer vermogen. In Belgie levert men die wagen met een lager vermogen om in een gunstigere categorie van verzekering en taksen te vallen.
                  Daar heb ik geen weet van, hier in nederland gelden weer andere regeltjes daarvoor.

                  Oorspronkelijk geplaatst door t'web Bekijk bericht
                  Autotuning....valt dit niet onder ' Discussies met commerciële belangen' ...mogen niet op BD.
                  Slotje op dus...
                  Ga je nu omdat je zelf een "fout" topic hebt gestart hier je frustratie loslaten ?
                  Zoek een ander tijdsverdrijf

                  Greetz rich
                  D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

                  Comment


                  • #10
                    Re: Auto tuning...

                    Sorry staat letterlijk in de 'forumregels chit-chat'...ik werd er ook naar verwezen daarom...of zijn deze enkel voormij geschreven ?
                    Panasonic FZ7 + Sony Alpha 300 + kitlens 18-70 mm + beercan - 70-210/4

                    Comment


                    • #11
                      Re: Auto tuning...

                      Flauw hé...ik ben een mens met de leuze 'freedom of speech'...dus ik ben zelf niet akkoord met wat ik hier neerpen....versta je nu hoe kinderlijk het is als iemand een ander 't zwijgen oplegt...voor niks hé.Gewoon omdat je een mening ventileert.
                      Panasonic FZ7 + Sony Alpha 300 + kitlens 18-70 mm + beercan - 70-210/4

                      Comment


                      • #12
                        Re: Auto tuning...

                        Oorspronkelijk geplaatst door t'web Bekijk bericht
                        Autotuning....valt dit niet onder ' Discussies met commerciële belangen' ...mogen niet op BD.
                        Slotje op dus...
                        Ik zie die 'commerciële belangen' hier niet
                        Mvg Tim

                        Comment


                        • #13
                          Re: Auto tuning...

                          Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
                          Ik zie die 'commerciële belangen' hier niet
                          Interpretatie van regels en gedragsnormen: wat kan wel en wat kan niet door de beugel?...mijn topic is door dezelfde regels wel gesloten!
                          Panasonic FZ7 + Sony Alpha 300 + kitlens 18-70 mm + beercan - 70-210/4

                          Comment


                          • #14
                            Re: Auto tuning...

                            Oorspronkelijk geplaatst door t'web Bekijk bericht
                            Interpretatie van regels en gedragsnormen: wat kan wel en wat kan niet door de beugel?...mijn topic is door dezelfde regels wel gesloten!
                            Dan moet je beter lere interpeteren.

                            1. - Discussies over maatschappelijke en/of politieke onderwerpen
                            2. - Discussies met commerciële belangen of ten nadele van personen.

                            De 1e viel jouw topic onder.
                            De 2e vind jij dit topic onder vallen.

                            Wie heeft er volgens jou commercieel belang of ten nadele van welk persoon word hier gediscusieerd ?

                            Aangezien in jouw topic iedereen het eens was over het feit dat jouw topic onder de 1e valt zal dit wel kloppen.
                            Hier hoor je er niemand over en ben je de enigste die klaagt.

                            Btw niet dat het een garantie is voor foutloosheid maar dit topic is gestart door een moderator / raad van bestuur, die zal toch wel rekening houden met wat wel en niet mag denk je niet

                            Greetz rich
                            D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

                            Comment


                            • #15
                              Re: Auto tuning...

                              Oorspronkelijk geplaatst door DrJeckyll Bekijk bericht

                              Btw niet dat het een garantie is voor foutloosheid maar dit topic is gestart door een moderator / raad van bestuur, die zal toch wel rekening houden met wat wel en niet mag denk je niet

                              Greetz rich
                              Klopt, ik heb trouwens in mijn openingspost duidelijk vermeld dat de verzekering op de hoogte moet gebracht worden wanneer men een motor laat chiptunen, er wordt dus helemaal niet verondersteld dat er hier bedriegelijke praktijken mee gemoeid zouden zijn. Want dat is het enige "zogezegd commerciële" item dat hier van toepassing zou kunnen zijn.
                              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                              Comment

                              Working...
                              X