Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

8 gig USB stick doet het niet meer

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 8 gig USB stick doet het niet meer

    vorig jaar gekocht in de Aldi , zwarte uitvoering en voorzien van een nek-koordje.

    als ik hem inplug verschijnt hij in mijn komputer als E drive
    als ik hem bekijk in diskmanagement geeft hij bij E aan een drive van 7.59gb maar de formateermethode ontbreekt.
    ik heb hem proberen te formateren in fat32 en in ntfs maar windows formateer_tijdbalk loopt normaal tot 100% en komt dan met de melding
    Windows was unable to complete the format.

    mijn vragen.
    zou dit type USB stick van Medion zijn.(ik heb geen blister of doosje meer van die stick)
    of weet iemand hoe dit probleem kan opgelost worden.
    Groeten Leon
    http://www.flickr.com/photos/8323118@N08/
    Panasonic DMC-FZ200 -DMC FZ1000 BD0365BE

  • #2
    Re: 8 gig USB stick doet het niet meer

    Als het van de ALDI komt zou het best een medion kunnen zijn, maar dat maakt niet zoveel uit.
    Het zou kunnen dat het geheugen beschadigd is.

    Als je bereid bent te formateren dan staat er niets meer op wat je wilt, dus waarom niet weggooien ?
    De kans is groot dat hij later weer 'raar' gaat doen, en een nieuwe 8GB is goedkoop.
    Nikon shooter - Samyang fan

    Comment


    • #3
      Re: 8 gig USB stick doet het niet meer

      T'is simpel, als je je aankoopbewijs nog hebt, terug naar de Aldi, je geld terug
      of een nieuwe stick, zij maken daar geen probleem van.
      Heb je dat aankoopbewijs niet meer, pech dan.

      Comment


      • #4
        Re: 8 gig USB stick doet het niet meer

        Onlangs ook voorgehad met een MicroSD van 32GB...
        Vanalles geprobeerd, niks aan te verhelpen...
        Was net alsof ie geblokkeerd stond in write only stand.

        Ook in een adapter gestoken waar zo'n switch op staat, maar mocht niet baten...

        Ik denk dat ook "onveilig" verwijderen kan zorgen voor beschadiging ?
        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
        Si non, on devient bonbon
        Et les gens nous mangent !"

        Comment


        • #5
          Re: 8 gig USB stick doet het niet meer

          Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
          Onlangs ook voorgehad met een MicroSD van 32GB...
          Vanalles geprobeerd, niks aan te verhelpen...
          Was net alsof ie geblokkeerd stond in write only stand.

          Ook in een adapter gestoken waar zo'n switch op staat, maar mocht niet baten...

          Ik denk dat ook "onveilig" verwijderen kan zorgen voor beschadiging ?
          Is er niet voor niets he
          Enne nog iets: geen enkel van mijn sticks is ooit op de grond gevallen
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

          Comment


          • #6
            Re: 8 gig USB stick doet het niet meer

            thanks voor de snelle reaktie ,heb reeds een nieuwe gekocht voor 14 euro en deze week staan diezelfde te koop aan 5 euro (cruzer 5 jaar garantie)

            en inderdaad Medion of Technikhal die voor Aldi de service leveren zijn heel goed en doen niet moeilijk , maar dat kastiket vond ik niet meer , anders had ik al kontakt
            met hen opgenomen.
            Groeten Leon
            http://www.flickr.com/photos/8323118@N08/
            Panasonic DMC-FZ200 -DMC FZ1000 BD0365BE

            Comment


            • #7
              Re: 8 gig USB stick doet het niet meer

              Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
              Onlangs ook voorgehad met een MicroSD van 32GB...
              Vanalles geprobeerd, niks aan te verhelpen...
              Was net alsof ie geblokkeerd stond in write only stand.

              Ook in een adapter gestoken waar zo'n switch op staat, maar mocht niet baten...

              Ik denk dat ook "onveilig" verwijderen kan zorgen voor beschadiging ?
              Inderdaad, een vriend van mij heeft ook zo een microSD, werkt niet in een SD adapter,
              maar werkt wel perfect in een usb verloopstick waar je die microSD kan insteken.

              Comment


              • #8
                Re: 8 gig USB stick doet het niet meer

                Laat dat de reden zijn dat ik huiver als mensen zo'n stick of SD kaartje als backup-medium gaan gebruiken. En er zijn er zo vele duizenden hoor.
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                Comment


                • #9
                  Re: 8 gig USB stick doet het niet meer

                  Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                  Laat dat de reden zijn dat ik huiver als mensen zo'n stick of SD kaartje als backup-medium gaan gebruiken. En er zijn er zo vele duizenden hoor.
                  Hahaha, wie doet nu zoiets
                  (sorry hoor)
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

                  Comment


                  • #10
                    Re: 8 gig USB stick doet het niet meer

                    Als je niet veel data hebt dan is een usb stick perfect als backup medium, het is te zeggen, minstens 3 stuks en regelmatig afwisselen. Als er eentje raar begint te doen, in de vuilbak zwieren.

                    Comment


                    • #11
                      Re: 8 gig USB stick doet het niet meer

                      Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                      Als je niet veel data hebt dan is een usb stick perfect als backup medium, het is te zeggen, minstens 3 stuks en regelmatig afwisselen. Als er eentje raar begint te doen, in de vuilbak zwieren.
                      Ok, ik versta het wel
                      In mijn tv steekt er eentje van 32Gb.
                      (en een HD van 1T)
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

                      Comment


                      • #12
                        Re: 8 gig USB stick doet het niet meer

                        Is het mogelijk dat een geheugenkaart of stick defect raakt als je die verwijdert terwijl de computer en nog data op aan het zetten is?
                        Ik gebruik wel altijd "Hardware veilig verwijderen en media uitwerpen" om de geheugenkaartjes of een geheugenstick te verwijderen om er zeker van te zijn dat ik daar geen fouten mee maak.
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: 8 gig USB stick doet het niet meer

                          Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                          Is het mogelijk dat een geheugenkaart of stick defect raakt als je die verwijdert terwijl de computer en nog data op aan het zetten is?
                          Ik gebruik wel altijd "Hardware veilig verwijderen en media uitwerpen" om de geheugenkaartjes of een geheugenstick te verwijderen om er zeker van te zijn dat ik daar geen fouten mee maak.
                          Dat kan ik niet bewijzen Bart omdat ik het nog niet mee gemaakt heb
                          Mijn nieuwe tv heeft die mogelijkheid ook dus het zal wel nodig zijn.
                          ================================================== ===================
                          Wat men kan proberen:
                          De grote truuk is echter de USB-stick heel vaak opnieuw in een andere hoek in de USB poort van je PC te steken. Voorzichtig wrikken, buigen, draaien, kracht uitoefenen op de USB-stick terwijl hij op de PC is aangesloten is hierbij toegestaan. Op deze manier kun je er namelijk voor zorgen dat een eventueel los contact in de USB-stick tijdelijk contact maakt. Als dat gebeurt en de USB-stick wordt ineens succesvol door je PC herkend, houdt de USB-stick dan stevig vast in de huidige stand en haal vlug de bestanden eraf. Het klinkt misschien een beetje klungelig en misschien is het ook een kwestie van geluk hebben, maar met deze trial and error methode is het me wel al een aantal keren gelukt (ook afgelopen week) om bestanden van een ‘kapotte’ USB-stick af te halen.

                          Een nadeel van deze methode is dat je van tevoren niet weet óf het gaat werken, en ook niet weet hoe lang het duurt voordat je PC de USB-stick succesvol herkent. Ik denk dat ik afgelopen week wel 50 keer de USB-stick in en uit mijn laptop heb gehaald, voordat deze ineens (zonder dat dit logisch lijkt) werd herkend en ik vlug de bestanden eraf kon halen."

                          Veel plezier met het lezen van ons blog met berichten rondom de thema’s security, privacy en ethical hacking.
                          Last edited by theokus; 29 november 2012, 11:19.
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

                          Comment


                          • #14
                            Re: 8 gig USB stick doet het niet meer

                            Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                            Is het mogelijk dat een geheugenkaart of stick defect raakt als je die verwijdert terwijl de computer en nog data op aan het zetten is?
                            Ik gebruik wel altijd "Hardware veilig verwijderen en media uitwerpen" om de geheugenkaartjes of een geheugenstick te verwijderen om er zeker van te zijn dat ik daar geen fouten mee maak.
                            Er kan in theorie datacorruptie optreden waardoor de stick onleesbaar wordt als je "Hardware veilig verwijderen en media uitwerpen" niet gebruikt.

                            Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                            Dat kan ik niet bewijzen Bart omdat ik het nog niet mee gemaakt heb
                            Mijn nieuwe tv heeft die mogelijkheid ook dus het zal wel nodig zijn.
                            ================================================== ===================
                            Wat men kan proberen:
                            De grote truuk is echter de USB-stick heel vaak opnieuw in een andere hoek in de USB poort van je PC te steken. Voorzichtig wrikken, buigen, draaien, kracht uitoefenen op de USB-stick terwijl hij op de PC is aangesloten is hierbij toegestaan. Op deze manier kun je er namelijk voor zorgen dat een eventueel los contact in de USB-stick tijdelijk contact maakt. Als dat gebeurt en de USB-stick wordt ineens succesvol door je PC herkend, houdt de USB-stick dan stevig vast in de huidige stand en haal vlug de bestanden eraf. Het klinkt misschien een beetje klungelig en misschien is het ook een kwestie van geluk hebben, maar met deze trial and error methode is het me wel al een aantal keren gelukt (ook afgelopen week) om bestanden van een ‘kapotte’ USB-stick af te halen.

                            Een nadeel van deze methode is dat je van tevoren niet weet óf het gaat werken, en ook niet weet hoe lang het duurt voordat je PC de USB-stick succesvol herkent. Ik denk dat ik afgelopen week wel 50 keer de USB-stick in en uit mijn laptop heb gehaald, voordat deze ineens (zonder dat dit logisch lijkt) werd herkend en ik vlug de bestanden eraf kon halen."

                            http://www.dennisbaaten.com/2009/06/...-kapot-en-dan/
                            Mooi antwoord Theo. Alleen niet op de vraag van Black B@ndit

                            Jan

                            Comment


                            • #15
                              Re: 8 gig USB stick doet het niet meer

                              Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
                              Er kan in theorie datacorruptie optreden waardoor de stick onleesbaar wordt als je "Hardware veilig verwijderen en media uitwerpen" niet gebruikt.


                              Mooi antwoord Theo. Alleen niet op de vraag van Black B@ndit

                              Jan
                              Daarom begon ik met deze zin:
                              "Dat kan ik niet bewijzen Bart omdat ik het nog niet mee gemaakt heb."

                              Als je een USB stick onveilig verwijdert kan die onbruikbaar "lijken".
                              Daarom: Wat men kan proberen.

                              Dat is vooruitzien en direct anticiperen Jan
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

                              Comment

                              Working...
                              X