Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zwarte Woud

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Zwarte Woud

Tips voor plaatsen in het zwarte woud?

Waar je mooie foto's kan maken enz .?
    Ga er met de grote vakantie een weekje heen.

Grtz
    wimme
    Last edited by WimLuyckx; 25 maart 2007, 20:42. Reden: typfoutje
    In my bag: Canon Eos 400 D 18-55 mm & Sigma 70-300 mm APO
    Manfrotto 190 XPRO + 484 RC2 Balhoofd

Re: Zwarte Woud

Berghotel Mummelsee, vlak naast de Mummelsee
    Een uitstekend familiehotel, met prima service en heel gezellig.
    Gelegen langs de Schwarzwald Hogstrasse, op zo'n +- 1036m hoogte.
    In het topseizoen is het er wel vrij druk, vooral overdag als de bussen toekomen om het meer te bewonderen.

Daarnaast vind je ook de watervallen van Allerheiligen vlakbij, met het oude klooster (ruines), een dorp-gehucht waar haast enkel de gelovigsten der geloven verblijven (broeders, zusters, priesters, nonnen). Prachtige wandeling, afdalend langs de knappe watervallen, en een terugtocht doorheen de bossen (een leuke korte klim, puur natuur, met fantastische zichten bij moment op weer de naar benedenruissende watervallen.

Opnieuw vlakbij ligt ook het bekende natuurreservaat/ski/langlauf/wandel-oord van Ruhestein, waar je ook prima dagwandelingen kan maken, met mooie verzichten met hier en daar in de verte ook kleine meren.

Als mevrouw een dagje shoppen wil inlassen, dan is Baden-Baden slechts een half uur weg... de schwarzwald hogstrasse (bekende panoramische route) brengt je er noordwaards op een mum van tijd heen. Daarnaast is Baden-Baden een zeer bekend kuuroord. (en er is ook een fotozaak ) Ook weer goed voor een daguitstap!

Vanuit het hotel zelf kan je natuurlijk verschillende wandelingen maken, de afdaling naar Seebach is er een van, maar niet te onderschatten wegens de hoogteverschillen. Daarnast kan je vanaf het hotel nog naar de top van de berg, een goeie 100m hoger en dit via verschillende routes. Vroeger was dit militair gebied, maar nu is het een klein reservaat geworden.

We waren daar een aantal jaren geleden, ergens in januari. Via neckermann hadden we dit hotel ontdekt, wat voor zijn prijs een echte aanrader was toen.
    We betaalden op en al ongeveer 200€ per persoon om hier een week te logeren, in vol pension, met alle dranken, ook 's avonds in de bar, inbegrepen!
    Zeker nader onderzoek waard!

Elke dag wandelen in de natuur, en 's nachts was het er echt muisstil. Je kan je voorstellen dat het nadien thuis weer wennen was aan het lawaai van de voorbij rijdende auto's.

een prachtige vakantie daar beleefd, we keren er zeker nog terug!

Hotel : http://www.schwarzwald-shop.com/index.php?id=56&lang=de
    Allerheiligen : http://www.badenpage.de/oppenau/tourist/allerh.html
    Ruhestein : http://www.naturschutzzentren-bw.de/...636/index.html
    Baden-Baden: http://www.baden-baden.de/en/index.html

PS: ook straatsburg licht binnen handbereik voor een daguitstap, wij kombineerden het toen met de heenreis.
    Last edited by yowan-kenobi; 27 maart 2007, 10:01.

Comment

Kan je zeggen waar ergens in het Zwarte Woud. Eventueel wat je interesseert?
      Kan ik thuis eens kijken in mijn documentatie. Het maakt heel wat verschil of je in het noorden of zuiden verblijft.

Er zijn namelijk heel wat dingen die me te binnen schieten, maar waarvan me nu de juiste naam en locatie niet te binnen schiet. Het is ook al 10 jaar geleden voor mij, hé. En vergeetachtig dat ik ondertussen geworden ben

Een aanrader is alleszins het Europapark in Rust, d.i. tegen de Rijn, ongeveer halverwege noord en zuid.

Comment

Leuk vond ik de overdekte eetstalletjesmarkt in Freiburg (keukens van over de hele wereld)
        Canikon 40D - D200, D300

Comment

Berghotel am Mummelsee is idd een aanrader,als je graag eekhoorntjes fotografeerd moet je even stoppen in Triberg (waterval) dacht ik.
          'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

Is al meer dan 10 jaar geleden maar we zijn er destijds verscheidene keren naar toe gereden.
            Wat ik me vooral herinner zijn:

Calw - oud stadje
            Triberg - waterval
            Sankt-Peter - klooster in mooi gelegen dorpje
            Titisee - meer
            Freudenstadt - hééél groot marktplein
            Offenburg - gezellig stadje
            Freiburg - Münster, Schwabentor, Kaufhaus, water dat overal door de stad loopt
            Donaueschingen - ontspringt Donau (Donauquelle), slot/paleis
            De bergen Schauinsland en Feldberg
            Als je net over de grens naar Zwitserland rijdt, de watervallen van Schaffhausen zijn ook de moeite.
            Camera: Canon 60D, 20D, A570. Objectieven: 10mm - 500mm + 1,4x en 2x TC

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kartix Bekijk bericht
              Is al meer dan 10 jaar geleden maar we zijn er destijds verscheidene keren naar toe gereden.
              Wat ik me vooral herinner zijn:

Calw - oud stadje
              Triberg - waterval
              Sankt-Peter - klooster in mooi gelegen dorpje
              Titisee - meer
              Freudenstadt - hééél groot marktplein
              Offenburg - gezellig stadje
              Freiburg - Münster, Schwabentor, Kaufhaus, water dat overal door de stad loopt
              Donaueschingen - ontspringt Donau (Donauquelle), slot/paleis
              De bergen Schauinsland en Feldberg
              Als je net over de grens naar Zwitserland rijdt, de watervallen van Schaffhausen zijn ook de moeite.
              Daar is discussie rond,er is ook nog een andere plaats in het Zwarte Woud waar hij zou ontspringen en verder ondergronds doorlopen tot Donaueschingen.(Naam vergeten)
              Even gaan googlen en dit gevonden:http://nl.wikipedia.org/wiki/Donau#Duitsland
              Last edited by Macroshopper; 31 maart 2007, 00:52.
              'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
                Kan je zeggen waar ergens in het Zwarte Woud. Eventueel wat je interesseert?
                Kan ik thuis eens kijken in mijn documentatie. Het maakt heel wat verschil of je in het noorden of zuiden verblijft.

Er zijn namelijk heel wat dingen die me te binnen schieten, maar waarvan me nu de juiste naam en locatie niet te binnen schiet. Het is ook al 10 jaar geleden voor mij, hé. En vergeetachtig dat ik ondertussen geworden ben

Een aanrader is alleszins het Europapark in Rust, d.i. tegen de Rijn, ongeveer halverwege noord en zuid.
                was deze topic uit het oog verloren ik ga in vakantie aan de streek van bernau im schwarzwald. Dat is niet zo ver van freiburg

Comment

Het bloemen eiland in de Bodem zee (Mainau) er is daar ook een vlindertuin
                  Nieuwe website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
                    Berghotel am Mummelsee is idd een aanrader,als je graag eekhoorntjes fotografeerd moet je even stoppen in Triberg (waterval) dacht ik.
                    Klopt. Ook van die vogels... naam kwijt... maar komen daar zeer dichtbij.

Comment

nog mensen die mooie dorpjes weten fzo?

grtz
                      wimme

Comment

Schiltach is de moeite, één v/d mooiste dorpjes van Duitsland! En de wijndorpjes langs de Rijn.

Comment

Terug van een mooie vakantie.

Schaffhausen => watervallen geweest
                          triberg
                          schiltach
                          freudenstadt
                          vogelpark steinen
                          Watervallen van mensenschwand
                          ...

Foto's volgen nog wel een dezer

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door remip Bekijk bericht
                            Het bloemen eiland in de Bodem zee (Mainau) er is daar ook een vlindertuin
                            ja daar is een vlinder tuin zelfs een hele grote ben er geweest

Comment

vorig jaar in wolfach geweest. Rustig dorpje veel bossen en mooie uitzichten
                              Nikon D90,Nikon D50, Nikon 18-200 VR , SB600, Nikor 35-80, Sigma APO 70-300 macro.

Comment

Working...
                              X