Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Locaties en materiaal voor een trip naar Zuidwest USA

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Locaties en materiaal voor een trip naar Zuidwest USA

    Hallo allemaal.

    Nieuw op dit forum omdat ik van fotografie hou en binnenkort op reis wil fotograferen.
    Ik ga een maand naar Zuidwest USA. Er staat nog niets vast en daarom had ik graag wat hulp gehad van jullie.

    Eerst en vooral, tips voor locaties zijn welkom. Waar ben je geweest en waarom was het mooi (of waarom net niet).

    Ook tips voor materiaal zijn welkom. Ik vertrek normaal met mijn Nikon D80, 18-200 lens en tokina 12-24. Maar heb ik nog andere spullen echt nodig. Hoeveel geheugen...

    Ik heb gezien dat er al enkele posts bestaan, en die waren al heel helpvol, maar extra hulp is welkom

    Greetz
    Ekta

  • #2
    Re: Zuidwest USA

    Tja, er staat inderdaad al heel wat op dit forum...
    Hoe lang ga je? Er zijn zoveel dingen te ontdekken in het Zuidwesten... Is er al een ruwe reisweg vastgelegd? Naar welke luchthaven vlieg je?
    Wat ik niet bij je materiaal zag was een statief: zeker nodig.
    Ik zelf heb veel gehad aan de 3 boeken van Laurent de Martrès: Photographing the Southwest: een schat aan info, zeker het geld dubbel en dik waard.
    Kortom, er valt zeker veel over te zeggen en schrijven, maar ik denk dat je wat meer info over je plannen, voorkeuren, etc moet geven

    ps: voor ideetjes kan je altijd eens op mijn site kijken en er zijn andere BD-ers die nog veel betere foto's hebben, dus snuffel nog maar eens rond.
    Web: http://www.hanscouwenbergh.be
    Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

    Comment


    • #3
      Re: Zuidwest USA

      Welkom op het forum, Ektachrome.
      Zoals Hans al zei, moet je misschien iets meer uitleg geven over je reisplannen en de manier waarop je wilt reizen. Mooie foto's nemen vraagt soms ook opofferingen.
      Ik heb een héél schema dat je mag hebben maar het draait wel héél véél rond fotografie, zorgen dat je op de juiste momenten op de juiste plaatsen bent. Dit betekend dus overnachten dicht bij of in de parken ($$$) en vroeg opstaan
      Maar misschien even wat het forum afschuimen en dan vind je nog genoeg informatie. Kijk eens naar de foto's van parrotman, Kohraya, weirddoc, en nog vele anderen.
      Succes en laat die foto's daarna maar komen...

      Groeten
      Mipstoo

      Comment


      • #4
        Re: Zuidwest USA

        Oorspronkelijk geplaatst door mipstoo Bekijk bericht
        Welkom op het forum, Ektachrome.
        Kijk eens naar de foto's van parrotman, Kohraya, weirddoc, en nog vele anderen.
        Succes en laat die foto's daarna maar komen...

        Groeten
        Mipstoo
        Vergeet je eigen pareltjes niet eh
        Web: http://www.hanscouwenbergh.be
        Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

        Comment


        • #5
          Re: Zuidwest USA

          Oorspronkelijk geplaatst door parrotman Bekijk bericht
          Vergeet je eigen pareltjes niet eh
          Oeps Vergeten
          Ben hier niet om reclame te maken hé...

          Groeten
          Mipstoo

          Comment


          • #6
            Re: Zuidwest USA

            Alvast bedankt
            Ik vlieg op Los Angeles héén en terug en vertrek welgeteld één maand. Ik kan wel niet zeggen dat de reis alleen maar rond fotografie draait Ben nog niet zolang bezig.
            Op mijn "to visit" lijstje staan:
            • Sequoia NP
            • Death Valley (schitterende foto trouwens mipstoo)
            • Bryce Canyon NP
            • Zion NP
            • Grand Canyon NP
            • Arches NP
            • Canyonlands NP
            • Capitol Reef NP
            • Yellowstone NP
            • Yosemite NP
            • Las Vegas
            • Los Angeles
            • San Francisco


            Statief moet ik nog kopen, waarschijnlijk iets licht zodat ik ermee kan rondzeulen.
            Als jullie suggesties kunnen doen of bepaalde dingen afraden, dan hoor ik het graag
            Greetz
            Ekta

            Comment


            • #7
              Re: Zuidwest USA

              Zion parc : vond ik een van de mooiste parken.
              Ik was er in oktober . Had het geluk prachtig weer te hebben en de bomen hadden reeds herfstkleuren.

              Het zal dus vooral van de periode afhangen wanneer je gaat wat je het mooiste zal vinden.

              In elk geval is een breedbeeldlens onontbeerlijk.daarbij een polarizer en eventueel ND filter.
              Deze laatste 2 omdat het bijna niet doenbaar is om overal een foto te trekken met het meest sfeervolle licht.
              Ik heb soms echt gevloekt dat ik een plek pas ontdekte rond de middag en 's avond naar ergens anders vertrok.
              www.nowforever.be We are your reflection from the past for the future

              Comment


              • #8
                Re: Zuidwest USA

                Oorspronkelijk geplaatst door stach Bekijk bericht
                Zion parc : vond ik een van de mooiste parken.
                Ik was er in oktober . Had het geluk prachtig weer te hebben en de bomen hadden reeds herfstkleuren.

                Het zal dus vooral van de periode afhangen wanneer je gaat wat je het mooiste zal vinden.

                In elk geval is een breedbeeldlens onontbeerlijk.daarbij een polarizer en eventueel ND filter.
                Deze laatste 2 omdat het bijna niet doenbaar is om overal een foto te trekken met het meest sfeervolle licht.
                Ik heb soms echt gevloekt dat ik een plek pas ontdekte rond de middag en 's avond naar ergens anders vertrok.
                Voorbereiding
                Daarom, als je mijn schema wilt, just give me a sign....

                Groeten
                Mipstoo

                Comment


                • #9
                  Re: Zuidwest USA

                  Dag Ekta,

                  zucht, een maand het zuidwesten, zucht. Daar kunnen we niet genoeg van krijgen.

                  Er is natuurlijk veel meer dan alleen maar foto's nemen. Laat je wel niet verrassen door de afstand tussen de verschillende parken. En het moet nog leuk blijven voor jezelf en je reispartners.

                  Om je een beetje een idee te geven van wat wij daar al afgelegd hebben

                  onze favorieten zijn bryce, zion, teton, yosemite maar elke plaats is anders en interessant.

                  Als je tjdens het zomerverlof plant te gaan, dan moet je wel beginnen te reserveren op de populaire plaatsen. De Yankees plannen hun verlof grondig op voorhand en je loopt het risico geen slaapplaats meer te vinden. Bijv. in Bryce, Zion, Grand Canyon.

                  Steven
                  Last edited by twdigit; 16 november 2014, 18:28. Reden: Wijziging van subdomein en site-structuur
                  EOS 10D - 40D - 7D II Glas 10-22S 17-40L 15-85S 70-300L 100-400L
                  EOS 10 Glas 28-105 70-210

                  Comment


                  • #10
                    Re: Zuidwest USA

                    Oorspronkelijk geplaatst door mipstoo Bekijk bericht
                    Voorbereiding
                    Daarom, als je mijn schema wilt, just give me a sign....

                    Groeten
                    Mipstoo
                    Schema is één maar genieten is 2.
                    We hebben uiteindelijk gekozen het allemaal wat trager te doen en ons te laten overvallen door wat we tegenkomen.
                    Zo hebben we meerdere malen een gehele dag over een rit gedaan ookal was het eigenlijk maar 4 uur rijden.


                    Net voor je in Bryce aankomt kan je bijvoorbeeld quads huren(voor net buiten het park mee te "crossen") In een spontaan opwelling maar gedaan en prachtige dag gehad. op plekken geweest waar de standaard NP bezoeker niet komt.
                    Een gehele dag niemand tegen gekomen.
                    Opgelet moest je dit ook doen : de ravijn is diep en het doet echt zeer. eruit komen met de quad is niet eenvoudig. Dus matig je snelheid :-)

                    In bryce zelf zal je niet snel "wild" leven tegenkomen. Wij hebben er nogal wat tegen gekomen met de quad.Daar de dag erna het jachtseizoen begon wouden de "diertjes"nog snel even een frisse neus ophalen alvorens hun te verstoppen denk ik ;-)
                    www.nowforever.be We are your reflection from the past for the future

                    Comment


                    • #11
                      Re: Zuidwest USA

                      als je toch zo ver Utah gaat inrijden, neem een beetje tijd en rij door naar Mesa Verde NP in Colorado. Alleen al de rit is super. Lange golvende highway met gigantische farms (je weet wel met die molentjes), ongeloofelijk uitgestrekte graanvelden,... urenlang rijden en niemand tegenkomen...

                      Mesa Verde op zich is ook fantastisch! maak enkele wandelingen met een Ranger die je zeer goede uitleg geeft. Let op je hebt een minimum aan conditie nodig want afhankelijk van de toer(s) die je neemt moet je enkele ladders beklimmen of tunnels doorkruipen. Wat je in de plaats krijgt is cool!!

                      Neem je tijd voor Zion, want zoals ik het me herinner is het een oase van rust en foto-genot!!

                      Neem ook inderdaad de tijd voor de ritten, je komt ALTIJD wel iets leuks tegen waar je wat tijd "verliest".

                      Geniet vooral van de landschappen, natuur, rust,... en de contacten met "locals"

                      Comment


                      • #12
                        Re: Zuidwest USA

                        Oorspronkelijk geplaatst door Ektachrome Bekijk bericht
                        Alvast bedankt
                        • Arches NP
                        • Yellowstone NP


                        Ekta
                        Vergeet GRAND TETON national park niet, echt een schitterend park met vele fotografische hoogtepunten. Een van de prachtigste stukken die ik bezocht heb. Ik heb op amazon een boekje besteld over Yellowstone en photography (titel kan ik je bezorgen). Kijk maar eens op mijn site en blog van mijn reis van vorige zomer (veel praktische info) en voorbeelden van wat je er kan verwachten.
                        De andere parken heb ik het jaar daarvoor gedaan maar hiervan heb ik geen blog maar voor praktische vragen kan je altijd bij mij terecht.
                        Check out our travel experiences in the British Columbia, Canada. http://pmcanada.wordpress.com

                        Comment


                        • #13
                          Re: Zuidwest USA

                          Oorspronkelijk geplaatst door Weirddoc Bekijk bericht
                          Vergeet GRAND TETON national park niet, echt een schitterend park met vele fotografische hoogtepunten. Een van de prachtigste stukken die ik bezocht heb. Ik heb op amazon een boekje besteld over Yellowstone en photography (titel kan ik je bezorgen). Kijk maar eens op mijn site en blog van mijn reis van vorige zomer (veel praktische info) en voorbeelden van wat je er kan verwachten.
                          De andere parken heb ik het jaar daarvoor gedaan maar hiervan heb ik geen blog maar voor praktische vragen kan je altijd bij mij terecht.
                          Zet de naam van dat boekje hier neer aub
                          Web: http://www.hanscouwenbergh.be
                          Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

                          Comment


                          • #14
                            Re: Zuidwest USA

                            Oorspronkelijk geplaatst door parrotman Bekijk bericht
                            Zet de naam van dat boekje hier neer aub
                            Photographing Yellowstone National Park: Where to Find Perfect Shots and How to Take Them

                            http://www.amazon.com/Photographing-...ref=pd_sim_b_1
                            Check out our travel experiences in the British Columbia, Canada. http://pmcanada.wordpress.com

                            Comment


                            • #15
                              Re: Zuidwest USA

                              Sedona, Jerome en Tuscon, AZ en bij de laatste de 2 saguaro parken de mission San Xavier del Bac met de prachtige beschildering van binnen en daar de lokale gefrituurde lekkernij eten.

                              Highway 1 van Mendocino naar L.A. langs de kust werkelijk spectaculair.

                              De tramway in Palm Springs en de Palm to Pine Highway in Palm Springs naar de berg.

                              Lake Tahoo(rondje) en de Sierra's daar in de buurt en vandaar met highway 395 naar het zuiden via Bishop, Lake Mono, Manzenar naar L.A.
                              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                              Comment

                              Working...
                              X