Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Start to Urbex

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Start to Urbex

    Bedankt, morgen eens gaan scouten voor het weekend

    Comment


    • #17
      Re: Start to Urbex

      Als er iemand ervaringen heeft met het kasteel van Noisy (Miranda Castle), kunnen ze me dan eens contacteren via pm aub?
      Nikon D500, D750 & D7100 -- Sigma 17-50mm F/2.8 HSM OS -- Nikkor AF-S FX 50mm f/1.8 -- Tamron 70/200mm f/2.8 -- Tokina 11-20mm f/2.8
      Mijn fotoalbums

      Comment


      • #18
        Re: Start to Urbex

        Ben al op mooie locatie,s geweest de ene gemakkelijker dan de andere.
        Het al verschillende gedaan zoals Agnus Dei. de steenkoolmijn van Hasard , villa Wallfahrt, Souna jee.
        Is er iemand die weet hoe binnen kunt in CHAMBRE DU COMMERCE.
        De ene zegt dat het potdicht zit en dat het onmogelijk is om binnen te komen,
        Dan is er iemand die beweert er binnen geraakt via ..... en dat hij zo maar effe 75 euro betaalde
        voor foto,s te kunnen maken. Dan is ook de spanning van urbex exploring weg.
        Je mag me altijd een pm sturen.

        groetjes philip

        Comment


        • #19
          Re: Start to Urbex

          Hallo,

          Ik heb mij onlangs pas aangemeld en zag nu je topic.
          Ik ben overlaatst naar het vervallen Fort de la chartreuse in Luk geweest, was voor mij persoonlijk een toplocatie om te doen.
          Het was daar niet druk wel een paar lokale wandelaars gezien en 1 andere fotograaf.
          Ik heb me wel nogal verschoten toen ik al een hele tijd in alle stilte in het donkere gebouw op het 2e verdiep zat en er een Rotweiler uit een hoek naar mij toe kwam gelopen aan volle snelheid.
          Enkele foto's kan je zien op mijn px
          In totaal toch een 700 raw's getrokken

          Comment


          • #20
            Re: Start to Urbex

            Dat zal wel effe schrikken geweest zijn.
            Ben er ook geweest en heb toen nog een paar urbexers gezien waar ik nog regelmatig contact via fb.
            We zoeken samen naar locaties en geven de nodige informatie door.
            Ik ga nooit onvoorbereid op stap , het zijn die kleine dingen waar zet ik de wagen waar die niet opvalt is er
            een gemakkelijke ingang en noem maar op.
            Heb je foto,s gezien echt mooi werk.

            Meld je aan bij Facebook om te delen en contact te maken met je vrienden, familie en mensen die je kent.

            Comment


            • #21
              Re: Start to Urbex

              Ja, ik had mij ook direct lager in de straat bij de huizen gezet.
              Toch eerst omgeving checken met google maps enzo.
              Dank je wel!
              Jouw zien er ook prachtig uit en nog veel voor mij om te ontdekken zo te zien
              Ben nog maar sinds Februari bezig, maar moet nog veel leren(vooral diafragma) en een andere lens aanschaffen.
              Ik twijfelen tussen groothoek en tele....
              Photoshop doe ik wel al enkele jaren.

              Mijn droom is om Poveglia te doen.
              Last edited by Sven V; 4 oktober 2014, 23:42.

              Comment


              • #22
                Re: Start to Urbex

                Hallo,
                ECVB in Gent is ondertussen niets meer dan een bouwwerf, vorige week nog geweest.
                Chateaux Mirande in Houyet was ons eerste echt trip, is al redelijk achteruitgegaan maar nog altijd een super locatie!
                Fort de La Chartreuse in Luik, Zaterdag nog geweest en vond ik eerlijk gezegt wel een tegenvaller veel graffiti en heel veel volk daar mensen die gewoon binnen en buiten wandelen. Er liggen erg veel verbrande spuitbussen, dat vind ik echt zonde want het was wel een mooie locatie

                Greetz Jens

                Comment


                • #23
                  Re: Start to Urbex

                  hier locaties te ruil

                  Comment


                  • #24
                    Re: Start to Urbex

                    Oorspronkelijk geplaatst door Big G Bekijk bericht
                    hier locaties te ruil
                    Mocht ik locaties hebben, dan zou ik direct ruilen
                    spijtig genoeg nieuw erin en hier in de omgeving niets te vinden, want ik kijk uit mijn doppen om er te vinden hoor

                    Comment


                    • #25
                      Re: Start to Urbex

                      Oorspronkelijk geplaatst door timdelma Bekijk bericht
                      Ik ben er vorige week langsgegaan en idd, 75% is afgebroken. 90% van wat er nog staat is ook al ingestort of hebben ze vol pijn gegooid.
                      Ik ben er wel nog in geslaagd om een fotoshoot te doen en enkele mooie beelden te maken.

                      Ik vind het wel schandalig dat Lede de restanten gewoon open laat zonder iets af te sluiten. Je kan het hele domein gewoon binnenwandelen zonder ergens een hek tegen te komen.
                      Goed voor mij ;-), maar stel dat daar kinderen binnengaan en door de plafond zakken. Ik heb me nog gewaagd tot helemaal boven op de stenen trappen, maar de houten vloeren durfde ik niet betreden. Je voelde deze zo doorbuigen als je er je voet op zette...
                      Ik ben er ook gepasseerd dit weekend. Inderdaad een puinhoop, daarom heb ik met een beetje een andere invalshoek gekeken als jij (zal eens een foto posten later). Toch een paar mooie foto's van binnenin in jou album, ik zag door het puin het juiste beeld niet ;-)

                      Er staan werfhekken, maarja je kan er altijd langs, en er zit een gat in de draad aan de achterzijde (maar dat is wel een jungletocht naar de voorkant (wat ik gedaan heb omdat ik helaas aan die zijde het eerst aankwam...)

                      Comment


                      • #26
                        Re: Start to Urbex

                        Oorspronkelijk geplaatst door Stefan_C Bekijk bericht
                        Ik ben er ook gepasseerd dit weekend. Inderdaad een puinhoop, daarom heb ik met een beetje een andere invalshoek gekeken als jij (zal eens een foto posten later). Toch een paar mooie foto's van binnenin in jou album, ik zag door het puin het juiste beeld niet ;-)

                        Er staan werfhekken, maarja je kan er altijd langs, en er zit een gat in de draad aan de achterzijde (maar dat is wel een jungletocht naar de voorkant (wat ik gedaan heb omdat ik helaas aan die zijde het eerst aankwam...)
                        Awel, ik ben benieuwd naar jouw invalshoek ;-)
                        Die werfhekken stonden er bij mij niet, enkel aan de achterkant (kant van het park), maar aan die kant is toch niets te zien... :-D
                        Nikon D500, D750 & D7100 -- Sigma 17-50mm F/2.8 HSM OS -- Nikkor AF-S FX 50mm f/1.8 -- Tamron 70/200mm f/2.8 -- Tokina 11-20mm f/2.8
                        Mijn fotoalbums

                        Comment


                        • #27
                          Re: Start to Urbex

                          Oorspronkelijk geplaatst door timdelma Bekijk bericht
                          Awel, ik ben benieuwd naar jouw invalshoek ;-)
                          Die werfhekken stonden er bij mij niet, enkel aan de achterkant (kant van het park), maar aan die kant is toch niets te zien... :-D
                          Kant van het park ben ik door de draad gekropen en de wandeling naar voor gemaakt langs links (jaja... slechtste route gekozen :-)).
                          Voorkant was de tot aan die trap naar het pleintje afgezet, maar je kon daar met enig klimwerk of met een hekken open te zetten wel binnengeraken.
                          Geen bewaking gezien trouwens (werd beweerd hier beetje boven), alleen een oudere mens die zei dat ik er niet op mocht gaan (maar was dan al weer buiten het terrein en ik zei dat ik alleen van buitenaf wou trekken ;-)).

                          Comment


                          • #28
                            Re: Start to Urbex

                            Oorspronkelijk geplaatst door timdelma Bekijk bericht
                            Hello,

                            Enkele weken geleden ben ik begonnen met fotografie met mijn oude Nikon D40x.
                            Ondertussen al héél veel foto's genomen en veel bijgeleerd.
                            Nu, ben ik ondertussen al ontzettend verslaafd geraakt aan UrbEx. Al van kinds af aan ben ik gefascineerd door oude vervallen gebouwen en de 'spooky' sfeer dat er hangt.

                            Ik ben de laatste 2 weken al 3 shoots gaan maken in mijn stad Aalst and 'I am craving for more'.

                            Enkele links naar deze albums:
                            Du Parc - Aalst
                            Tragel - Aalst
                            De tweede shoot is nog geen vervallen gebouw, maar het zal binnenkort wel platgegooid worden dus wou ik er een shoot van maken.

                            Nu, mijn vragen eigenlijk:
                            - Zijn er mensen uit de buurt van Aalst (of wat verder) die andere (beginnende) fotografen mee op sleeptouw willen nemen in de wondere wereld van UrbEx?
                            - Is de ECVB-centrale nog te bezoeken of ligt deze ondertussen al helemaal plat? Op Google Maps staat er alles nog op, maar de Street View geeft 'September 2013' aan en op een jaar tijd kan er veel gebeuren ;-)

                            Jullie mogen gerust mijn verleden uitpluizen of eens langskomen ;-) Ik heb echt geen kwade bedoelingen en wil gewoon dergelijke gebouwen en hun sfeer vastleggen in mooie digitale beelden...

                            Ik heb nog vele ander plaatsen die ik wil gaan bezoeken:

                            - Oud zwembad Bloso Hofstade
                            - Piscine Crachoir (ben mailtjes aan het sturen hiervoor)
                            - Doel
                            - ECVB
                            - Kasteel Mesen
                            - ...

                            Alvast bedankt voor eventuele reacties...

                            Tim


                            Beste Tim,

                            Zie deze link: http://www.bloso.be/sportinfrastruct...20tekening.pdf
                            Dit kan betekenen dat het zwembad al weg is of dat er werkzaamheden plaatsvinden momenteel.

                            gr
                            Ramon

                            Comment


                            • #29
                              Re: Start to Urbex

                              Oorspronkelijk geplaatst door timdelma Bekijk bericht
                              Enkele links naar deze albums:
                              Du Parc - Aalst
                              Tragel - Aalst
                              De tweede shoot is nog geen vervallen gebouw, maar het zal binnenkort wel platgegooid worden dus wou ik er een shoot van maken.
                              Tragel plat gesmeten worden??

                              De zeb/rollerland/judo/golden gloves/modelbouw zit daar toch nog altijd?
                              It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Start to Urbex

                                Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                                Tragel plat gesmeten worden??

                                De zeb/rollerland/judo/golden gloves/modelbouw zit daar toch nog altijd?
                                De plannen voor Tragel zijn onlangs goedgekeurd.
                                Het kan nog een jaar of 2 duren alvorens ze er aan beginnen, maar het komt er wel degelijk aan :-)
                                Normaal gezien zouden alle winkels een andere bestemming krijgen op de site. De modelbouw heeft al een tijdje een ander stuk in het oude gebouw van Tupperware, juist aan de andere kant van de Dender, maar daar moeten ze binnenkort ook weg, want die site ligt ook al voor 90% plat.
                                Nikon D500, D750 & D7100 -- Sigma 17-50mm F/2.8 HSM OS -- Nikkor AF-S FX 50mm f/1.8 -- Tamron 70/200mm f/2.8 -- Tokina 11-20mm f/2.8
                                Mijn fotoalbums

                                Comment

                                Working...
                                X