Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Klimfotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Klimfotografie

    Een klein vraagje, zijn er hier klimmers die af en toe fotograferen op klims/expedities?
    Ikzelf klim al sinds 2001, heb al wel indoor gefotografeerd op het clubkampioenschap ed, en ik zou dit jaar met het BVLB meegaan naar Zwitserland, om te klimmen, te wandelen en natuurlijk ook toppen aan te doen...
    Ik had graag goeie foto's gemaakt, maar zit in dilemma welke objectieven nuttig zouden zijn. Daar ik normaal natuurfotograaf ben zou ik dan ook wel het landschap en de dieren erbij willen betrekken.
    Ik heb momenteel een 17-55 kitlens, een 70-210 f4 en een 300mm f4.
    ik had gedacht die 2 tele's te vervangen door 1 lens, een 70-200 f2.8 of een 80-400mm, maar ik vraag me af welk bereik vs gewicht ik best zou kiezen. Voordeel van de sigma 80-400 is e OS, zodat ik geen zware statieven mee hoef te zuilen, anderzijds, als ik voor de club foto's maak zijn er wel sterke klimmers mee die wat gewicht overnemen natuurlijk
    verder voor close acties zal ik misschien ook een iets betere lens kopen in de 20-70 range?
    Dus als iemand ervaring heeft of weet welke objectieven handig zijn, laat maar komen
    Last edited by Sparrow; 7 januari 2009, 21:23.
    One life, live it!
    vernieuwde site: natuurbeeld

  • #2
    Re: Klimfotografie

    fotogids van national geographic zegt:
    korte tele (135 of iets) en medium zoom ( 80-200) zijn voldoende.
    dit zijn wel FF mm's!!
    hoe meer f**k hoe meer vreugd

    **=ol

    Comment


    • #3
      Re: Klimfotografie

      Ik ben vorig jaar naar de top van de kilimanjaro geweest, en ik had 2 lenzen bij: 18-55 2.8, en een 75-300 4.5-5.6.
      En dit was zeker voldoende kwa bereik en lichtsterkte. Ik had toen nog getwijfeld om mijn 70-200 2.8 mee te nemen maar ik ben blij dat ik het niet gedaan heb, en wel omwille van het gewicht!

      Wat eventueel wel handig kan zijn is een monopod die je oom kan gebruiken als wandelstok...
      Canon 5D MkII+30D, EF70-200L, EF24-70L, EF50 1.4, EFS 10-22, Sigma 18-50 2.8, 580EX
      http://photo.wvesoft.com

      Comment

      Working...
      X