Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

alaska rondreis

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • alaska rondreis

    hoi,

    Hallo allemaal,

    komende zomer willen mijn vrouw, zoon en ik een kleine maand naar Alaska.
    We huren daar een camper voor 3 weken en een auto voor een week. Het is de bedoeling elke dag met de auto door te reizen, beginnend van anchorage naar girdwood naar Seward en Homer. Daarna terug naar anchorage camper oppikken richting Denali, Fairbanks, Tok, Dawson City, WhiteHorse, Skagway, Haines, Valdez.

    Uiteraard zullen we prachtige lokaties tegenkomen, maar heeft er iemand nog zoiets van als ge daar niet geweest zijt

    Heb nu een nikon D90 met 18-105 mm en een 70 - 300 mm
    en een sony Hx1 vooral voor de Panorama's
    En is voor Alaska 18mm breed genoeg of liefst nog breder gaan?




    Alvast bedankt!
    Nikon Z6II, Nikon D500, Nikon 24-70mm f4, Nikon 14-30mm f4, Nikon 70-200mm f2,8s , Nikon sb700 flitser, Nikon macro 105mm 2.8 s, Nikon 500mm PF 5.6. LUMIX DMC-FZ2000.

  • #2
    Re: alaska rondreis

    Oorspronkelijk geplaatst door stanvdw Bekijk bericht
    komende zomer willen mijn vrouw, zoon en ik een kleine maand naar Alaska.
    We huren daar een camper voor 3 weken en een auto voor een week. Het is de bedoeling elke dag met de auto door te reizen, beginnend van anchorage naar girdwood naar Seward en Homer. Daarna terug naar anchorage camper oppikken richting Denali, Fairbanks, Tok, Dawson City, WhiteHorse, Skagway, Haines, Valdez.

    Uiteraard zullen we prachtige lokaties tegenkomen, maar heeft er iemand nog zoiets van als ge daar niet geweest zijt
    Kijk vooral je rental agreement na wat betreft rijden op onverharde weg. Kijk ook na of je verzekerd bent voor glasbreuk. De wegen in Alaska liggen er op sommige plaatsen bij als de E313
    Pas steeds op voor overstekende "moose" vooral bij valavond.
    In Wasilla kan je het "Iditarod museum" bezoeken en indien mogelijk is een bezoekje aan een kennel ook de moeite waard (sommigen doen slede tochtjes met een "slee" op wieltjes).
    bye, Maurice
    https://on4bam.com/
    Nikon D7500

    Comment


    • #3
      Re: alaska rondreis

      ik heb lang geleden (10jaar) ongeveer dezelfde trip ondernomen. het is gewoon ongeloofelijk. wapen je tegen het weer. ik was er in juli-augustus. de ene dag in fairbanks 30 ° 2 dagen later in Denali bakken sneeuw. je weet daar nooit wat het de volgende dag zal zijn

      Comment


      • #4
        Re: alaska rondreis

        Ikzelf ben er enkele jaren ook geweest. Een breedhoek kan je meenemen maar met 18 mm ben je ook goed af en kan je misschien panorama's maken.

        Ik zou eerder investeren in een goede zoom. Ikzelf had een tele tot 300 mm.
        Dit is ok als de dieren niet te ver af zijn, maar meer mm zouden soms welkom geweest zijn.

        Veel hangt af van het weer. Als het redelijk weer is, kan je een paar dagen / weken in Denali vertoeven. Dit was voor mij het hoogtepunt!

        Neem zeker een waterdichte zak en paraplu mee.
        Canon 5D Mark III, 24-70mm f2.8, 70-200 mm f2.8 IS, 50mm f1.8 - EOS 7D, 18-200mm f3.5-5.6, 18-55mm f3.5-5.6

        Comment


        • #5
          Re: alaska rondreis

          Oorspronkelijk geplaatst door stanvdw Bekijk bericht
          hoi,

          Hallo allemaal,

          komende zomer willen mijn vrouw, zoon en ik een kleine maand naar Alaska.


          Ik ben er verleden jaar geweest, van 30 Jul tot 26 Aug 2009

          Een enorm uitgestrekt land en om U een klein idee te geven, Alaska is ongeveer 60x groter dan België.
          Ik kan je nog veel info geven als je dat wilt via mailadres, maar als je niet tever woont ben ik bereid om een keer langs te komen, er eens goed over te praten en onze foto's te laten zien.

          Er zijn heel wat dingen waar je moet rekening meehouden.
          Met je mobilhome moogt je niet overal rijden.
          Sommige wegen zijn niet in goede staat.
          In het zuiden, zoals Homer, Seward, Valdez en Whittier moet je mijden in het WE of je MOET op voorhand een RV-park bespreken.
          En zo zijn er nog vele vele dingen waar je rekening moet mee houden.

          Mvg
          Doe nooit iets aan een ander wat je zelf niet graag hebt !!!
          Met een gebalde vuist is het moeilijk iemand de hand te schudden.

          BD0460BE

          Comment


          • #6
            Re: alaska rondreis

            Ik lees dat je nu deze zomer wil gaan.
            Dan zou ik zo vlug mogelijk al de camper bespreken, hoe eerder je hem vastlegt, hoe goedkoper hij is.
            Prijs is kwestie van vraag en aanbod.

            Comment


            • #7
              Re: alaska rondreis

              thnx allready voor de reacties,

              de camper hebben we vorig jaar al vast gelegd, nu zijn we volop bezig met het vastleggen van parken(denali), rv plaatsen, overzetten (Skagway), b&b voor de eerste week (we rijden dan naar Seward, Homer, Girdwood)
              Ben van plan om een laptop mee te nemen is het de moeite om een omvormer mee te nemen of een te huren???
              Nikon Z6II, Nikon D500, Nikon 24-70mm f4, Nikon 14-30mm f4, Nikon 70-200mm f2,8s , Nikon sb700 flitser, Nikon macro 105mm 2.8 s, Nikon 500mm PF 5.6. LUMIX DMC-FZ2000.

              Comment


              • #8
                Re: alaska rondreis

                Oorspronkelijk geplaatst door stanvdw Bekijk bericht
                Ben van plan om een laptop mee te nemen is het de moeite om een omvormer mee te nemen of een te huren???
                Een omvormer heb je normaal alleen nodig als je echt 110/220 nodig hebt tijdens de rit. Eens je een hookup hebt zou je in de camper 110V moeten hebben.
                Ik neem meestal een omvormer mee om zo in de auto batterijen van foto/videocamera en hand GPS op te laden. Alles hangt er van af welke apparaten je wil gebruiken.
                bye, Maurice
                https://on4bam.com/
                Nikon D7500

                Comment


                • #9
                  Re: alaska rondreis

                  Oorspronkelijk geplaatst door stanvdw Bekijk bericht
                  thnx allready voor de reacties,

                  de camper hebben we vorig jaar al vast gelegd, nu zijn we volop bezig met het vastleggen van parken(denali), rv plaatsen, overzetten (Skagway), b&b voor de eerste week (we rijden dan naar Seward, Homer, Girdwood)
                  Ben van plan om een laptop mee te nemen is het de moeite om een omvormer mee te nemen of een te huren???

                  Als je echt in het seizoen gaat is het aangeraden van op sommige plaatsen al een RV-park te reserveren.
                  Anders niet teveel reserveren, anders gaat ge uw eigen vrijheid aan banden leggen.

                  In alle grote en deftige RV-parken heb je gratis internet verbinding, wel aan lage snelheid.

                  Een omvormer voor de laptop is een eigen keuze, maar ik moet U er wel op attent maken als je campeert in het land van nowhere en je gaat je stroomgenerator gebruiken moet je in vele gevallen extra bijbetalen en deze verbruikt veel benzine.

                  Zullen eens afspreken om mekaar te ontmoeten, ik heb een boek van Canada met alle RV-parken en overnachtingsmogelijkheden met de mobilhome, die mag je gerust eens gebruiken.

                  Kijk ook eens op http://milepost.com/

                  Dit boek wordt beschouwd als de bijbel van Alaska.
                  Ik heb een exemplaar van 2009 en daar staat ALLES in.
                  Last edited by Bachus1909; 25 februari 2010, 13:58.
                  Doe nooit iets aan een ander wat je zelf niet graag hebt !!!
                  Met een gebalde vuist is het moeilijk iemand de hand te schudden.

                  BD0460BE

                  Comment

                  Working...
                  X