Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
SAVE THE DATE! Fotoshoot Dress to Impress in Herentals op 14 december 2024. Binnenkort meer informatie.
Heel knappe foto
Alleen lijkt het alsof de linker voorhoek van de Defender kleiner is dan 90°, maar dat zal denk ik te maken hebben met de gebruikte brandpuntsafstand waardoor er misschien wat vervorming is?
Canon EOS 500D | EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS | EF 50mm f/1.8 II | Tamron 28-75mm f/2.8
Oorspronkelijk geplaatst door Jordi LauwersBekijk bericht
Mijn eindwerk bestaat uit verschillende rig shots, camera bevestigd aan de auto.
Eventuele vervorming komt door 10 mm groothoek
aha... wat een leuke opdracht.
nou dan vind ik dit toch wel geslaagd hoor.
heel leuk dat je het zonnetje erbij hebt genomen, wat leuk combineert met de sterretjes van de lichten.
grt,bouk.
Mooi shot, zou zelf eerlijk gezegd net iets meer van de zijkant in beeld gebracht hebben zodat je de wielen ziet draaien ... brengt het effect van snelheid nog beter over, maar het blijft een geslaagd beeld
Vervorming door het gebruik van 10mm objectief kan je snel in photoshop verwijderen hoor
heel knap beeld
maar die vervorming moet er echt wel uit, want mij stoort het enorm
en de 2 lampen in het middel voor de grill vind ik eigenlijk ook een beetje teveel eraan
versta me niet verkeerd, ik blijf het een topfoto vinden, ik zeg gewoon wat ik anders had gedaan
Mooi shot, zou zelf eerlijk gezegd net iets meer van de zijkant in beeld gebracht hebben zodat je de wielen ziet draaien ... brengt het effect van snelheid nog beter over, maar het blijft een geslaagd beeld
Vervorming door het gebruik van 10mm objectief kan je snel in photoshop verwijderen hoor
Mark
tonvorming ok, maar zulke perspectiefvervorming, is dat er nog makkelijk uit te krijgen?
Oorspronkelijk geplaatst door Jordi LauwersBekijk bericht
De groothoek vervorming stoort mij eigenlijk niet, 't is geen fish eye hé
In photoshop haalt "lenscorrectie" er niet veel beter uit.
Wie zich geroepen voelt mag altijd eens proberen.
ik heb ptlens er ook al eens op losgelaten en vanalles geprobeerd maar ik slaag er niet in om het er echt volledig uit te krijgen, je kan het schijnbaar perspectief altijd wat veranderen, maar je nodal point kan je nooit verleggen achteraf. Maar hier toch het resultaat:
door de lage resolutie is er natuurlijk niet veel speelruimte, de uitsnede is origineel al vrij krap dus door het veranderen van het perspectief speel je toch een groot deel van het beeld kwijt, helaas. Op kleuren enzo heb ik totaal niet gelet hoor
en hier naast de originele:
trouwens heb je nog zulke plaatjes voor je eindwerk? Ik zou er graag meer zien met die rig
Comment