Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Motorcross Lille (trainingsdag KTM)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Motorcross Lille (trainingsdag KTM)

    Even een paar foto's hier laten zien die ik als voorbeeld van een lens had gepost en op wat bijval konden rekenen, ben benieuwd of dat een goed idee was







    Groetjes,
    Koen
    Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

  • #2
    Re: Motorcross Lille (trainingsdag KTM)

    Een uitstekend idee zelfs. 3 heel knappe platen, met in het bijzonder de laatste wegens het originele standpunt!
    Canon 5D - 135 L 2.0 - 50 1.8

    Comment


    • #3
      Re: Motorcross Lille (trainingsdag KTM)

      Eerste vind ik het minst; tweede is een hele goede panning en derde een speciaaltje!

      Grtz,Fabienne
      Van achter de feiten aan hollen, krijg je geen betere conditie.
      BD0675BE- Canon EOS 300D EF-S 18-55
      The name of the game is to fill the frame!
      http://Fabke.fotopic.net

      Comment


      • #4
        Re: Motorcross Lille (trainingsdag KTM)

        Ik vind het 3 goeie platen die ieder hun eigen sterke punten hebben.
        I like it raw......with Nikon stuff

        http://www.pixelpainter.be/

        Comment


        • #5
          Re: Motorcross Lille (trainingsdag KTM)

          Een héél mooi reeks, voorkeur voor nr 2 (knappe panning) en 3 (standpunt)

          Comment


          • #6
            Re: Motorcross Lille (trainingsdag KTM)

            Prima actiefoto's met opvallend mooie kleuren.

            Mogen wij ook weten met welk objectief?
            Vriendelijke groet,

            Jos

            Comment


            • #7
              Re: Motorcross Lille (trainingsdag KTM)

              Amai, bedankt allemaal totnutoe! lang geleden dat ik nog foto's gepost heb, en nog veel langer geleden dat er wat commentaar op kwam, en dan nog zo snel

              En nuurlijk mogen jullie weten met welke lenzen, ik zal even de korte exif geven

              Allen canon 40D met highlight priority aan (ik had geen geheugen genoeg om RAW te fotograferen )

              eerste: iso 200, canon 70-200 f4 IS op 127mm, f /7.1, 1/250ste
              tweede: iso 200, canon 70-200 f4 IS op 93 mm, f/8, 1/80ste (IS mode 2 aan)
              derde: iso 400, tokina 12-24 f4 op 12 mm, f/11, 1/800ste, EX 430 (klein diafragma nodig om zon een beetje als een sterretje te krijgen en iso 400 om effect van de invulflits te behouden)

              Ik heb nu wel gemerkt dat de kleuren en contrast van canon L lenzen toch echt wel minder nabewerking nodig hebben, in die laatste zit nog wel een beetje PS, in de anderen amper...

              Groeten,
              Koen
              Last edited by oermens; 9 november 2008, 14:55.
              Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

              Comment


              • #8
                Re: Motorcross Lille (trainingsdag KTM)

                Dit kan mij ook wel bekoren, 3 knappe platen!
                www.rallyandraces.com

                Comment


                • #9
                  Re: Motorcross Lille (trainingsdag KTM)

                  Mooie reeks!!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Motorcross Lille (trainingsdag KTM)

                    Oorspronkelijk geplaatst door oermens Bekijk bericht
                    Ik heb nu wel gemerkt dat de kleuren en contrast van canon L lenzen toch echt wel minder nabewerking nodig hebben, in die laatste zit nog wel een beetje PS, in de anderen amper...

                    Groeten,
                    Koen
                    En toch dacht ik meteen dat de eerste een beetje té veel verscherpt was... kan een indruk zijn...

                    De derde vind ik dan weer een schot in de roos !
                    http://www.knstyle.be

                    What doesn't kill you, will make you more strong ! ( James Hetfield )

                    Comment


                    • #11
                      Re: Motorcross Lille (trainingsdag KTM)

                      Voor mij 2 1 3
                      Met mijn NIKON in de hand kom ik door het hele land, en nog wat NIKKOR lenzen voor over de grenzen.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Motorcross Lille (trainingsdag KTM)

                        Prachtige reeks!

                        Hoe maak je eigenlijk zo'n fotos zoals de 2de?
                        ~ Visit my Blog ~
                        ~ Sinds 28 oktober 2008 bezig met fotografie - Aankoop van men eerste DSLR: Nikon D90 ~

                        Comment


                        • #13
                          Re: Motorcross Lille (trainingsdag KTM)

                          Oorspronkelijk geplaatst door WouterVdV Bekijk bericht
                          Prachtige reeks! Hoe maak je eigenlijk zo'n fotos zoals de 2de?
                          Misschien wel zó!
                          Vriendelijke groet,

                          Jos

                          Comment


                          • #14
                            Re: Motorcross Lille (trainingsdag KTM)

                            Drie heel sterke foto's. Voor mij vooral de laatste. Heerlijk standpunt, het tegenlicht en de bomen die meewerken in de compo. Zo zie ik ze heel graag.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Motorcross Lille (trainingsdag KTM)

                              Amai, bedankt voor iedereen die gereageerd heeft totnutoe!
                              Ik was er zelf ook wel tevreden mee, maar dat garandeert nog niet altijd dat anderen die mening delen natuurlijk
                              En iets teveel verscherpt, dat kan mss wel kloppen, ik had ze klaar gemaakt om op A3 mooi scherp te printen en daarna verkleind met BD-sizer met de verscherping nog aan, daarmee wsl, 't hangt ook wat van je scherm af, maar ik kan erin komen.
                              En de uitleg van de panning had ik niet beter kunnen geven en de IS mode 2 helpt wel om echt haarscherpe beelden te krijgen zelfs op 100%, zolang de rijder niet teveel hobbels moet verwerken

                              Groetjes,
                              Koen
                              Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

                              Comment

                              Working...
                              X