|
|||||||
| Registreer | All Albums | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| Showcase Dieren Expositieforum voor foto's van dieren. Hier kan men strenge beoordelingen en kritieken verwachten. Plaats hier enkel je beste foto's. |
![]() |
|
|
Discussietools | Weergave |
|
|||||
|
prima platen hoor en de tekst zonder bril te lezen.
grt,bouk.
|
Citaat:
grt,bouk.
|
Mooie, maar ik mis bij alle drie wel wat scherpte!
Grtz,Fabienne Oordeel niet op basis van uiterlijk. Een rijkgevuld hart kan verstopt gaan onder een armzalige jas .
|
Over welke delen van het onderwerp heb je het dan? Mij lijken ze voldoende scherp, maar 't kan zijn dat ik niet op bepaalde details let die jij wel gezien hebt.
'k Vind het drie prachtige platen waarvan ik wou dat ik ook zo'n beestjes in de buurt had om ze de sensor te laten passeren
|
Citaat:
Mvg.
|
Citaat:
Het was een stralend blauwe wolkeloze hemel en 28 graden warm Jij kent Hoch Wild Freigehege, dan weet je dat ze daar vanaf de bosrand waar het publiek staat (= pad onder en tussen bomen) over een grasveld heen naar de bosrand vliegen en vanuit een hoge den weer terug komen zetten, en dus steeds vlak onder die hoogstaande zon doorscheren. (dit even voor alle geïnteresseerden die het daar niet kennen) De ene na de andere show volgt in rap tempo gedurende deze voedertijd. Dus met al die steeds zeer wisselende omstandigheden en belichtingen, wat voor ISO zet jij er daar op, en natuurlijk welke F en sluitertijden ? Graag hoor ik van jou en F@bke ook precies in welke regio's van deze fotokes er onscherpte is vast te stellen welke in verband gebracht kunnen worden met F en ISO en sluitertijden. Maar tevens kan ik de voelhaartjes rond de snavel tellen en zelfs meten hoe lang ze zijn. Dat wil zeggen, bij deze close-ups bestaat nu een DOF van ongeveer 25 centimeter op een genomen afstand van ongeveer een meter. Ik heb naar jouw werk gekeken Ho-Merris Koninginnepage op blitzbezoek... En jouw DOF bij de derde foro is hier ongeveer 4 tot 5 centimeter, je achterste voelspriet en een rechtervoorpootje is hier niet scherp. Dus wil ik erg graag vragen, heb je voorbeelden van fotokes waarin dit dan echt beter is dan deze DOF en een waaruit ik de Exif kan uitlezen ? Ik leer graag
Irineas zegt ;Een pakkende foto is dit, vanwege zijn kleine imperfecties, is nooit zwaar nabewerkt. Alleen kleine correcties maken een foto beter ! ☻ Laatst gewijzigd door Irineas; 9 september 2008 om 23:58 |
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
|
|
Soortgelijke discussies
|
||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| close | Evert | Showcase Mensen en Modellen | 3 | 2 augustus 2007 16:22 |
| Gezocht close up lens Sony Cybershot h2 | Alain1 | Gezocht | 0 | 28 mei 2007 15:48 |
| Close, very close :-) | Surfer | Showcase - Archief | 31 | 1 juli 2004 11:59 |
| Close up lenzen voor fuji s602/6900 | firecow | Camera's | 6 | 3 september 2002 16:37 |
| Close up van een slapende leeuw !! | mauske | Fotodiscussie Extra | 20 | 10 augustus 2002 14:31 |
![]() |
![]() ![]() |