Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

spoonglasses

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • spoonglasses

    [IMG][/IMG]
    imagination is more important than knowledge - albert einstein

  • #2
    Re: spoonglasses

    Of hoe twee lepels kunnen volstaan.... Geniaal!
    Mijn gepruts op: http://www.pietervandeur.be

    Comment


    • #3
      Re: spoonglasses

      Cool, straffe bewerking
      Al doende leert men...

      Flickr

      Comment


      • #4
        Re: spoonglasses

        Deze foto gaat aan de haal met alle vaste regeltjes die ik geleerd heb, maar hij is super 2 lepels en een model....je moet er maar opkomen. Het resultaat is echt top!

        Comment


        • #5
          Re: spoonglasses

          Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
          je moet er maar opkomen.
          Als er 1 fotograaf is die daar goed op is, is het Mr Jamar wel!
          Blij dat ik nog eens een plaat van je zie!

          Comment


          • #6
            Re: spoonglasses

            cool! lekker creatief & leuke nabewerking.

            Comment


            • #7
              Re: spoonglasses

              tis goed zo.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #8
                Re: spoonglasses

                thanx iedereen...
                deze foto is geen doordacht bedenksel van me. Na de eigenlijke shoot zijn het model en ik nog een tasje soep gaan drinken in een soupbar...en ja je kent dat wel nog steeds niet uitgeshoot en dan nog een paar gekke dingen geprobeerd.
                Het is dus puur een beetje geimproviseer...en ik merk nogal dat veel fotografen daar een beetje schrik van hebben...maar soms kom je daadwerkelijk tot leuke resultaten...
                een soort "shootplan" is leuk en kan een goed werkinstrumentje zijn, maar durf er ook eens van af te wijken...en vooral durf "gekke" dingen doen....dat "gek" kan iedereen zelf invullen...voor mij betekent dat eerder "rare" dingen doen, waar een laagje humor over zit maar dan ook weer niet belachelijk...snap je...
                Ik zou zo graag eens een soort van fotografenbattles organiseren, een beetje zoals imprvisatietheaters, maar dan met verschillende fotografen. Bijvoorbeeld je geeft een fotograaf een model, een ijscreme en een paar scheermesjes.... en maak daar een leuke foto mee.... Niet zozeer voor de concurentie of het winnersinstinct, maar om leuke dingen van mekaar te leren en het creatieve deel van ons brein te stimuleren.
                Zo leren mensen meer werken met het model, met de mogelijkheden die ze krijgen....je moet het niet altijd zoeken in blitse locaties, met blitse kleren, ..... soms maak je een prachtige foto met weinig middelen... maar echt aub mensen, probeer een beetje van die cliché dingen af te stappen.....connecteer met je model, je omgeving in plaats met je duur speeltje van een camera....(en NEE hiermee zeg ik niet dat de techinische invulling van een foto niet goed moet zijn)...
                in verband met de bewerking: ik heb er proberen een rock flavour aan te geven......een beetje front 242 sfeertje, geen proper zwart wit, rare contrasten,....
                imagination is more important than knowledge - albert einstein

                Comment


                • #9
                  Re: spoonglasses

                  Oorspronkelijk geplaatst door erik jamar Bekijk bericht
                  Bijvoorbeeld je geeft een fotograaf een model, een ijscreme en een paar scheermesjes....
                  goed idee!
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #10
                    Re: spoonglasses

                    Mooi sfeervol en plezant beeld.
                    Fotografen battle, hmmm, zou wel eens leuk te kunnen zijn.
                    nikon stuff

                    Comment


                    • #11
                      Re: spoonglasses

                      Oorspronkelijk geplaatst door erik jamar Bekijk bericht
                      thanx iedereen...
                      deze foto is geen doordacht bedenksel van me. Na de eigenlijke shoot zijn het model en ik nog een tasje soep gaan drinken in een soupbar...en ja je kent dat wel nog steeds niet uitgeshoot en dan nog een paar gekke dingen geprobeerd.
                      Het is dus puur een beetje geimproviseer...en ik merk nogal dat veel fotografen daar een beetje schrik van hebben...maar soms kom je daadwerkelijk tot leuke resultaten...
                      een soort "shootplan" is leuk en kan een goed werkinstrumentje zijn, maar durf er ook eens van af te wijken...en vooral durf "gekke" dingen doen....dat "gek" kan iedereen zelf invullen...voor mij betekent dat eerder "rare" dingen doen, waar een laagje humor over zit maar dan ook weer niet belachelijk...snap je...
                      Ik zou zo graag eens een soort van fotografenbattles organiseren, een beetje zoals imprvisatietheaters, maar dan met verschillende fotografen. Bijvoorbeeld je geeft een fotograaf een model, een ijscreme en een paar scheermesjes.... en maak daar een leuke foto mee.... Niet zozeer voor de concurentie of het winnersinstinct, maar om leuke dingen van mekaar te leren en het creatieve deel van ons brein te stimuleren.
                      Zo leren mensen meer werken met het model, met de mogelijkheden die ze krijgen....je moet het niet altijd zoeken in blitse locaties, met blitse kleren, ..... soms maak je een prachtige foto met weinig middelen... maar echt aub mensen, probeer een beetje van die cliché dingen af te stappen.....connecteer met je model, je omgeving in plaats met je duur speeltje van een camera....(en NEE hiermee zeg ik niet dat de techinische invulling van een foto niet goed moet zijn)...
                      in verband met de bewerking: ik heb er proberen een rock flavour aan te geven......een beetje front 242 sfeertje, geen proper zwart wit, rare contrasten,....


                      Volledig mee eens, en een zeer mooie plaat, zoals eerder al gezegd ergens

                      Comment


                      • #12
                        Re: spoonglasses

                        Ik zie gelijkenis met 'Spoonfly' van Angela Bacon-Kidwell.
                        Maar dat maakt de foto niet minder leuk voor mij.
                        Mooi uitgevoerd, speciale bewerking.

                        Comment


                        • #13
                          Re: spoonglasses

                          Thanx voor de H O F-vermelding. tof!tof!
                          @ kohraya : waar kan ik die spoonfly foto eens bekijken, ik vind hem niet terug op internet. Ben benieuwd naar de gelijkenis... bedankt!
                          @lennert: thanx voor het complimentje.....je bent trouwens zelf bijzonder goed bezig
                          imagination is more important than knowledge - albert einstein

                          Comment


                          • #14
                            Re: spoonglasses

                            Proficiat Erik met je zeer verdiende HoF

                            ik denk dat Kohraya deze bedoelt http://i52.tinypic.com/10oi9gk.jpg

                            maar naar mijn mening toch een hele andere bewerking etc

                            Comment


                            • #15
                              Re: spoonglasses

                              Damn...nu je het zegt lijkt er wel echt heel hard op.
                              Ik heb het al dikwijls gezegd, een unieke foto maken is quasi onmogelijk.... er is echt al heel veel gedaan...
                              c
                              imagination is more important than knowledge - albert einstein

                              Comment

                              Working...
                              X