Belgiumdigital.com in samenwerking met
Weergegeven resultaten: 1 t/m 12 van 12

Discussie: Kinderen

1. Standaard Kinderen

Ik ben zelf niet zo bekend met zwart-wit omzettingen. Volgend opname gemaakt tijdens een huwelijksreportage vond ik zich wel lenend voor een zwart-wit omzetting:

BD-zw-w by Bart Vanbilloen, on Flickr

Standaard Re: Kinderen

Ik verkies deze ZW versie, vooral de blik van het meisje komt hierin sterk over

Kleur is absoluut veel beter !...kleur beheer is natuurlijk altijd een stapje moeilijker,
    en ik zie hier regelmatig enkele zwart-wit foto's voorbij komen waar het ZW gewoon gekozen is uit gemakzucht...
    Ik veralgemeen dit natuurlijk niet, sommige fotografen brengen hier regelmatig heel sterk ZW werk uit !

D.

4. Standaard Re: Kinderen

Bedankt voor de reactie's. Ik zie vooral vaak dat zwart-wit omzettingen gebruikt worden om een mislukte foto te maskeren fotodan.

Ik zie vooral vaak dat zwart-wit omzettingen gebruikt worden om een mislukte foto te maskeren fotodan.
    Volledig mee akkoord, of ook mensen die kleur beheer niet aankunnen...
    ( maar ik veralgemeen dit absoluut niet naar iedereen, sommigen weten echt wat ze doen in ZW ! )

D.

6. Standaard Re: Kinderen

Ik weet dat mijn zwart-wit omzetting niet top is. Ik heb dit nooit eerder toegepast, ik probeer deze avond een update te plaatsen.

Naar mijn persoonlijk gevoel zit er te weinig licht/schaduw spel in om er een interessante zw foto van te maken.
    Ik stoor me ook een beetje aan het ene been van het meisje. Mijn hersenen vertellen me wel dat het andere been verborgen zit, maar toch ....
    deka
    There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

8. Standaard Re: Kinderen

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door deka Bekijk bericht
    Naar mijn persoonlijk gevoel zit er te weinig licht/schaduw spel in om er een interessante zw foto van te maken.
    Ik stoor me ook een beetje aan het ene been van het meisje. Mijn hersenen vertellen me wel dat het andere been verborgen zit, maar toch ....
    deka
    Daar kan ik inkomen, bedankt voor je reactie

De update is wel al beter maar inderdaad iets te weinig lichtschakeringen om boeiend te zijn. Maar wel al veel meer pit.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door evelynvancky Bekijk bericht
    De update is wel al beter maar inderdaad iets te weinig lichtschakeringen om boeiend te zijn. Maar wel al veel meer pit.
    Mee eens en de 'pit' mocht nog wat meer. Ook de huid vind ik te grijs. Als inhoud heeft de foto (het gebeuren) toch wat menselijks te vertellen !
    Kunst is genieten - genieten is een kunst !
    Met vriendelijke groeten,
    Raymond.

Soortgelijke discussies

1. kinderen
    Door eric.baele in forum Test Forum
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 9 april 2012, 20:39
  2. Kinderen
    Door Koen Vandaele in forum Test Forum
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 4 april 2012, 17:40
  3. Kinderen