Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eerste shoot

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Eerste shoot

    Na veel 5-en en 6-en heb ik dan eindelijk mijn eerste studio shoot kunnen doen.
    Hierbij 3 fotootjes uit deze shoot.

    Zij dienen niet als één geheel beschouwd.
    Het zijn 3 verschillende benaderingen naar bewerking en/of belichting.















    Last edited by PSG; 30 april 2007, 10:41.

  • #2
    Re: Eerste shoot

    mooie opnamen van een mooi model, maar de experimenten vind ik niet zo geslaagd, nou... die laatste gaat nog wel.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Eerste shoot

      Niet slecht voor de eerste keer hoor. Mooi model, maar licht nogal vlak bij 1 en 2. In 3 zit veel meer spanning.

      Ik zou de plu niet gebruiken en in plaats daarvan een reflscherm tegenover de box zetten. Of de plu als minimaal invullichtje gebruiken. Zo'n plu verspreidt zoveel licht rond in de ruimte en is heel lastig te sturen/blokken. Maar das persoonlijke voorkeur hoor. Momenteel gebruik ik zelfs zelden de boxen nog en alleen de beautydish en/of sunlight reflector met als invullicht de box of een scherm.
      Groetjes, Jörgen
      www.beautyshoot.nl

      Comment


      • #4
        Re: Eerste shoot

        voor een eerste studio shoot vind ik deze zeer geslaagd

        vooral het 3de beeld vind ik heel geslaagd, mooie belichting en de bewerking komt het effect meer dan ten goede
        Een man wordt gemeten door zijn daden niet door zijn woorden.
        TNT FotoFun

        Comment


        • #5
          Re: Eerste shoot

          je hebt ze in een andere volgorde gezet hè, gelukkig is de laatste de laatste gebleven.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Eerste shoot

            Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
            Niet slecht voor de eerste keer hoor. Mooi model, maar licht nogal vlak bij 1 en 2. In 3 zit veel meer spanning.

            Ik zou de plu niet gebruiken en in plaats daarvan een reflscherm tegenover de box zetten. Of de plu als minimaal invullichtje gebruiken. Zo'n plu verspreidt zoveel licht rond in de ruimte en is heel lastig te sturen/blokken. Maar das persoonlijke voorkeur hoor. Momenteel gebruik ik zelfs zelden de boxen nog en alleen de beautydish en/of sunlight reflector met als invullicht de box of een scherm.
            Thx Jorgen .
            Wel 'grappig' hoe je aan mijn foto's kan zien hoe ik ze belicht heb.

            Comment


            • #7
              Re: Eerste shoot

              Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
              Thx Jorgen .
              Wel 'grappig' hoe je aan mijn foto's kan zien hoe ik ze belicht heb.
              Jaaaaarenlange ervaring, fingerspitzengevoel, shoots voor Vogue, Elite, en noem maar op <kuch> <kuch> <kuch> hehehe.

              Mijn geheim:
              a: Het staat duidelijk in de ogen 'geschreven'
              b:Tevens weet ik dat de meeste studio sets bestaan uit een box en een plu. (heb ik namelijk ook, en de meeste van ons )

              Dus zo moeilijk was het nu ook weer niet
              Maar het eerste waar ik naar kijk in een foto is waar de schaduw zit, en die ontbrak bij jouw foto. Maar da geeft niet hoor, dat komt vanzelf. Echter kun je prima met de plu schieten mits er maar 1 of meerdere stops verschil in belichting zit tussen hoofdlicht en invullicht.
              Last edited by MadMax; 30 april 2007, 20:03.
              Groetjes, Jörgen
              www.beautyshoot.nl

              Comment


              • #8
                Re: Eerste shoot

                Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
                a: Het staat duidelijk in de ogen 'geschreven'
                Juist ja. Je hebt zelfs 2 lichtpunten in de ogen en dat vond ik wat storend.
                Wordt dat er typisch uitgehaald?

                Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
                Maar het eerste waar ik naar kijk in een foto is waar de schaduw zit, en die ontbrak bij jouw foto.
                Ik had de dag voordien zo'n boekje van Ici Paris Xl doorbladert, en daar stonden ook wel heel softe portretjes in hoor met nagenoeg niets van schaduw.
                Maar point taken. Het is wel heel soft.
                Wat wel stoort is dat mijn D70 begint aan iso200.
                Mijn 2 flitsers stonden beide al op minimum en voor softfocus/smal DOF portretjes op F4, geraak ik dan wel in plaatsgebrek.

                Comment


                • #9
                  Re: Eerste shoot

                  Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
                  Juist ja. Je hebt zelfs 2 lichtpunten in de ogen en dat vond ik wat storend.
                  Wordt dat er typisch uitgehaald?


                  Ik had de dag voordien zo'n boekje van Ici Paris Xl doorbladert, en daar stonden ook wel heel softe portretjes in hoor met nagenoeg niets van schaduw.
                  Maar point taken. Het is wel heel soft.
                  Wat wel stoort is dat mijn D70 begint aan iso200.
                  Mijn 2 flitsers stonden beide al op minimum en voor softfocus/smal DOF portretjes op F4, geraak ik dan wel in plaatsgebrek.

                  Nee, catchligths blijven in de ogen. No catchlights = dead eyes.
                  Vaak zie je er maar 1, maar je ziet steeds meer. Ik heb hier een doos magazines van Elle en daar staan modellen in met 3 stuks Die worden helemaal ingebouwd in de boxen. Ik zelf shop die lichtjes ook niet meer weg, of het moet op zo'n storende plaats zitten dat ik er toe gedwongen wordt. Maar dat is niet vaak het geval.

                  Jouw plaat is niet soft, maar een beetje vlak. Dat hoeft niet perse verkeerd te zijn, maar een beetje schaduw zie je altijd. vooral onder de neus, of aan de zijkant van de neus. De eerste heeft zeker schaduw onder de kin. Het is gewoon spelen met het licht. Probeer gewoon eerst alleen met de box te schieten en richt met het modellicht zodat je ziet wat de schaduw doet. Omhoog, omlaag, naar links naar rechts. Een goede basisopstelling is 45graden boven en schuin van het model.


                  Tja.. die iso200 scheelt een stopje licht. Als je niet verder weg kunt met je boxen van het model is dat een probleem. Je kunt de plu of box blenderen met een doek of difuus materiaal om te dimmen. Dat helpt. Maar het mooiste is bewegingsruimte uiteraard.
                  Maar de D20 is een prima camera, mijn collega schiet daar prachtige platen mee.
                  Groetjes, Jörgen
                  www.beautyshoot.nl

                  Comment

                  Working...
                  X