Ga terug   Belgiumdigital forum - Digitale fotografie > Fotohoek > Model, Studio & Glamour > Showcase Model, Studio & Glamour

A Gods gift part 2

Reageren

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 30 september 2009, 16:38
jim007 jim007 is offline
Junior Member

Standaard A Gods gift part 2

en toen viel de avond
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 30 september 2009, 17:17
bouk is lid van de Belgiumdigital VZW bouk's schermafbeelding
bouk bouk is offline
Senior Member

Standaard Re: A Gods gift part 2

wezenloos.........mooi.
grt,bouk.
Meer op : www.boukcoriensgallery.fotopic.net
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 30 september 2009, 18:05
MadMax's schermafbeelding
MadMax MadMax is offline
Senior Member

Mooi werk weer Jim.
  #4 (permalink)  
Oud 30 september 2009, 18:36
Silke86's schermafbeelding
Silke86 Silke86 is offline
Junior Member

Ik vind het sjiek wat je allemaal kan, maar vind het eigenlijk ook niet zo mooi, ze zien er gewoon niet erg 'gezond' uit.

Groetjes
Silke
  #5 (permalink)  
Oud 30 september 2009, 18:38
Lennert's schermafbeelding
Lennert Lennert is offline
Senior Member

Ik vind ze goed Toning is mooi en highlights zijn weer high
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 30 september 2009, 18:42
schoonSpikke is lid van de Belgiumdigital VZW schoonSpikke's schermafbeelding
schoonSpikke schoonSpikke is offline
Senior Member

Je platen zijn sterk

Als je schiet..schiet dan raak!
Canon 5D 17-40 4 L

Laatst gewijzigd door CH Photography; 1 oktober 2009 om 00:59 Reden: Off topic verwijderd
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 30 september 2009, 19:17
Brigje's schermafbeelding
Brigje Brigje is offline
Member

Schitterende foto, en hoewel de bewerking niet 100% mijn smaak is zou ik wel eens mee willen gluren hoe je dat voor elkaar krijgt :-) Want zo'n foto als deze, dat houdt niet op bij het fotograferen he (en dat is al moeilijk genoeg !).
  #8 (permalink)  
Oud 30 september 2009, 22:41
jeroen.k's schermafbeelding
jeroen.k jeroen.k is offline
Member

Ik vindt hem wederom prachtig..! (net niet beter als het eerste topic overigens )

En voor iedereen wiens smaak dit niet is...dat is jullie mening, probeer die toch niet steeds zo op te dringen, daar vraagt niemand om lijkt me (grote forums als deze hebben soms al van die sfeer problemen, laten we dat nu niet onnodig verergeren )
  #9 (permalink)  
Oud 30 september 2009, 22:45
PSG's schermafbeelding
PSG PSG is offline
Senior Member

Sorry 'k vind het ook maar plastiek. Je shopt het leven eruit.
Kan passen in bepaalde contexten, maar pas deze stijl niet op consequente basis toe.
En dat is wat je nu doet.

Verder vind ik de prent relatief oninteressant en ongeinspireerd. Er is effectief werk gegaan in de styling van zowel modellen als omgeving. Maar vervang deze babes door doordeweekse miekes en er schiet niets van de prent over. De prent wordt gedragen door het verleidend karakter van de babes, maar dit is so boring en echt 'bandwerk' voor iemand van uw niveau...
Het zoveelste babeprentje met een blik van "ben ik niet sexy?" .

Sorry als dit hard overkomt. Dit doet geen afbreuk aan uw goede prenten.
En het is uiteindelijk maar mijn opinie.

Laatst gewijzigd door PSG; 30 september 2009 om 22:56
Met citaat reageren
  #10 (permalink)  
Oud 30 september 2009, 23:10
tommmm tommmm is offline
Junior Member

Ik vind het wel mooi , zet er wat logo's van een Lingeriemerk bij en wat tekst en je hebt een billboard....... ben nog niet lang bezig met foto's , maar wel al heel lang met photoshop, en ik zie het mezelf niet doen. Ik zou ook HEEL graag meegluren... ( en niet alleen naar Uw scherm )

Eender welke Vogue of Talkies die je openslaat staat het vol met dees madammekes... Dat is ook wat Jim007 doet hé... Hij moet voor zijn klanten volgens mij niet plots met compleet andere stuff beginnen afkomen.. Iemand die zulke tijdschriften koopt ( of mee bezig is ) wìl echt wel geen "naturelle" straatfotografie, die wil hetgeen ge hierboven ziet, op een sportwagen tuning forum, moet je ook niet elke getunede sportwagen afbreken en over modder en 4x4's beginnen.

Ik heb me al veel geërgerd aan de manier waarop Jim007 soms uit zijn kram schiet, maar de eerste replies zijn echt wel kinderachtig en puur om hem uit zijn kot te lokken.

Spijtig... ( en dit slaat deze keer zeker niet op Jim007 )

Laatst gewijzigd door tommmm; 30 september 2009 om 23:13
Met citaat reageren
  #11 (permalink)  
Oud 30 september 2009, 23:16
jeroen.k's schermafbeelding
jeroen.k jeroen.k is offline
Member

Uit zijn kram schiet? Die uitdrukking is nieuw voor mij

Anyway...deze bewerking is gelijk aan het vorige topic van Jim, dat klopt, maar hij heet dan ook part 2. Ofwel logisch dat de bewerking gelijk is...om er dan wederom een punt van te maken vindt ik op zijn zachtst vreemd.

Zelf zie ik ook liever meer naturel, maar dat wil niet zeggen dat ik dit niet mooi kan vinden. In ieder geval kunnen vrouwen nu niet de foto de schuld geven van hun eigen minderwaardigheidscomplex, want wie niet ziet dat dit niet puur natuur is heeft sowieso al ergens een complex...

Voor mij blijft de plaat dus een goede (en verassende) toevoeging aan de bestaande reeks.

Had deze zelfs liever bij de eerste reeks gezien en de update van de eerste reeks apart, want die oogt toch meer naturel door de zw omzetting.
  #12 (permalink)  
Oud 30 september 2009, 23:27
tommmm tommmm is offline
Junior Member

Compleet off topic...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
Uit zijn kram schiet? Die uitdrukking is nieuw voor mij
Westvlaams Geen zorgen, binnen een paar jaar hebben we heel België veroverd en leren we jullie allemaal deftig "klappen"
Met citaat reageren
  #13 (permalink)  
Oud 30 september 2009, 23:44
gNo is lid van de Belgiumdigital VZW gNo's schermafbeelding
gNo gNo is offline
Senior Member

Tja, je bent goed of je bent goed, en in uw geval Jim, gewoon super goed

grtjs

Jk
Met citaat reageren
  #14 (permalink)  
Oud 30 september 2009, 23:49
PSG's schermafbeelding
PSG PSG is offline
Senior Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tommmm Bekijk bericht
ben nog niet lang bezig met foto's , maar wel al heel lang met photoshop, en ik zie het mezelf niet doen. Ik zou ook HEEL graag meegluren... ( en niet alleen naar Uw scherm )
Er zit ongetwijfeld mooie PS techniek achter.
Mijn ervaring en visie echter is dat de techniek er uiteindelijk niet zo heel veel toe doet, maar dat het beeld telt.
En één van de belangrijkste en moeilijkste zaken in beeldbewerking vind ik balans. Enerzijds shoppen, maar zo dat de balans niet is overschreden en het nog natuurlijk kàn zijn (dit is hier niet zo). Anderzijds om met een paar krachtige elementen een foto te maken ipv die te overladen en de kijker omver te knallen met effect.
Less is more is heel wat moeilijker dan men denkt.

Dit is ook het verschil tussen de techniek kennen en die gericht en gebalanceerde toepassen. Overshooten is erg menselijk; zeker als je al uren erop zit te werken want dan zie je het gewoon niet meer. Werk je non-destructive dan kan je het zaakje echter altijd terug in balans brengen.

Ik heb al vaak uren op beelden gewerkt en op dat moment ziet het er allemaal goed uit.
Maar dan kijk je er soms de morgen erna met frisse ogen naar en dan heb je zo van: is dit wat ik gisteren heb gemaakt? Als je het de morgen erna evenwel wél goed vindt, dat is dat al een goed teken.

Ik ga hier zeker ook niet beweren dat ik de wijsheid in pacht heb, maar ik werk ook al meer dan 10 jaar met photoshop. Strikt gezien van '93, maar de laatste 5 jaar veel intensiever.

Mijn persoonlijke ervaring is dat de techniek er uiteindelijk niet toe doet. Of je nu honderd of duizend PS truukjes kent, maakt niet uit. Is het beeld grafisch tot in de perfectie afgewerkt, dit kan het niet redden. Het is de uitstraling van het beeld dat telt. En zit dat er niet in, dan heb je enkel een perfect geshopt, nietszeggend beeld.

Een beeld dat spreekt kan je niet vervangen door PS truukjes, hoeveel uren je er ook tegensmijt. Zo kan een soft beeld recht uit de camera stukken krachtiger zijn dan een beeld dat tot in de perfectie, maar steriel geshopt is.

Kan ik technisch wat Jim hier heeft gedaan? Misschien niet, ik zou er allicht moeten op oefenen. Maar als je mijn betoog gevolgd hebt: het doet er niet toe.
Ik ben ook wel wat benieuwd achter de techniek, omdat ik graag nieuwe technieken leer. Maar eens ik die zou kennen, zou ik die bijna nooit toepassen.
Als ik door mijn foto's loop, zijn de foto's die écht bijblijven niet de zwaar geshopte foto's, maar foto's die al spraken recht uit de camera.

My 2 cents

Laatst gewijzigd door PSG; 1 oktober 2009 om 00:03
Met citaat reageren
  #15 (permalink)  
Oud 1 oktober 2009, 00:10
Monica is lid van de Belgiumdigital VZW Monica's schermafbeelding
Monica Monica is offline
Senior Member

Ik volg PSG wel.....maar daar ga ik niet weer over beginnen. Jim is een hele goede fotograaf en beheerst de nabewerking tot in de puntjes. Vrouwelijke modellen die elkaar bespringen zullen voor de heren wel prachtig zijn....ik wil nu wel eens een mannenkoppeltje zien

Gekke vraag.....worden deze dames voor de shoot eerst geairbrushed met makeup?
Nog een gekke vraag: Fotografeer je alleen maar dit soort dames of ga je ook wel eens fluitend de straat op, opzoek naar ""echte, gewone" mensen?
  #16 (permalink)  
Oud 1 oktober 2009, 00:34
jim007 jim007 is offline
Junior Member

aan PSG die meisjes zijn pro modellen dus met andere woorden die zijn kwasie perfect een supergave huid verzorge nagels enz , de huidbewerking zelf komt geen softing meer aan te pas .heb onlangs kompleet nieuwe technieken gaan aanleren ivm skin retouch enz
die technieken maken nu wat jullie zien en wenst er iemand high res images der van te zien kunnen jullie zelf gaan oordelen op men site volgende week naar de kwaliteit van de beelden en zelf ook vaststellen dat hier geen enkel vorm van blurren of wat dan ook nog aan te pas komt , voor mij hebben de modellen gegeven wat ik van hun verwachte het is comercieel het moet aanslagen iets los maken en blijkbaar doen ze dat ook dus is dat voor mij gelukt
grtz

Hey Monica nee airbrush komt hier ook ni aan bod de mensen vanwie we deze loft gebuikt hebben zouden nie kunnen lachen als er op hunne witte zetel make up sporen zouden zijn
alle tonen in beeld zijn grotendeels al bepaald door de belichting die dag zelf en ja derna worden ze ge fine tuned in CS zoals eender welk ander beeld
Met citaat reageren
  #17 (permalink)  
Oud 1 oktober 2009, 00:54
GTDesign's schermafbeelding
GTDesign GTDesign is offline
Member

Sommige noemen het te soft, maar deze plaat is perfect in balance en soms hoort het gewoon bij een bepaalde sfeer. De manier van bewerking is hier zeer goed gekozen, althans dat is mijn mening. Ben helemaal weg van dit werk.
  #18 (permalink)  
Oud 1 oktober 2009, 01:00
CH Photography is lid van de Belgiumdigital VZW CH Photography's schermafbeelding
CH Photography CH Photography is offline
Senior Member

Stuur een bericht via MSN naar CH Photography

Off topic commentaren werden verwijderd

Hans[Mod]
  #19 (permalink)  
Oud 1 oktober 2009, 07:26
Steven G. Steven G. is offline
Member

ik had liever wat meer licht op het gezicht van de linkse dame gezien. Vind het nu beetje te donker.
Compositie en houding modellen vind ik mooi. De huid heeft naar mijn smaak een rare kleur.

ik ga deel 1 ook eens zoeken, ben een tijdje niet meer op de site geweest
Met citaat reageren
  #20 (permalink)  
Oud 1 oktober 2009, 08:13
Lucky Luc's schermafbeelding
Lucky Luc Lucky Luc is offline
Senior Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
Ik vind ze goed Toning is mooi en highlights zijn weer high
Kan dit alleen maar beamen, van mij part mag part 3 ook komen

grtz
Luc
Met citaat reageren
  #21 (permalink)  
Oud 1 oktober 2009, 10:43
PSG's schermafbeelding
PSG PSG is offline
Senior Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jim007 Bekijk bericht
zelf ook vaststellen dat hier geen enkel vorm van blurren of wat dan ook nog aan te pas komt
Hoi Jim,
Hier opnieuw vind ik dat de techniek er niets toe doet, maar dat de uitstraling telt.
Of je nu blur, dodgen & burnen, negative clarity, degrundging, bakken makeup of whatever gebruikt hebt, doet er niet toe IMHO.
De sfeer, balans en de "menselijkheid" is er voor mij uit. In die zin vind ik het jammer dat je van deze stijl uw stijl begint te maken, terwijl je al heel wat mooier hebt gebracht.
Blijkbaar is het vooral een commerciële insteek die je hier volgt.

Laatst gewijzigd door PSG; 1 oktober 2009 om 13:18
Met citaat reageren
  #22 (permalink)  
Oud 1 oktober 2009, 12:48
MadMax's schermafbeelding
MadMax MadMax is offline
Senior Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
Hoi Jim,
Hier opnieuw vind ik dat de techniek er niets toe doet, maar dat de uitstraling telt.
Of je nu blur, dodgen & burnen, negative clarity, degrunding, bakken makeup of whatever gebruikt hebt, doet er niet toe IMHO.
De sfeer, balans en de "menselijkheid" is er voor mij uit. In die zin vind ik het jammer dat je van deze stijl uw stijl begint te maken, terwijl je al heel wat mooier hebt gebracht.
Blijkbaar is het vooral een commerciële insteek die je hier volgt.
ik denk als we allemaal zouden shoppen zoals wij met zijn allen het liever wilden zien, dat er geen eigen stijl meer overblijft.
Dit werk is herkenbaar en dat is wat een fotograaf nodig heeft vind ik. Over de mate waarin en waarop is een heel andere discussie.

Technisch gewoon heel knap. En grappig dat men (ik dus) valt over te veel rood of geel in de huid en hier de armen of gezichten soms compleet grijs zijn. Maar het past bij het beeld, bij de poses, bij de blikken van de modellen en schiet zijn doel hier niet voorbij vind ik. Wel bij die HOFplaat van laastst. Daar vond ik het zelf te. Maar goed. het zijn en blijven persoonlijke meningen.

Dit is geen catalogus werk in mijn ogen maar mooi editorialwerk. En al was de huid groen zou ik het dan nog mooi vinden hahaha.
In dit soort platen is het 'leven' van een model totaal niet meer belangrijk. De uitstraling telt. En die is super erotisch/sensueel.
Zou je een plaat van mij (dayight beauty) zo shoppen ben ik het volkomen eens. Daar hoort leven in te zitten.

Ik ben blij met zoveel variatie in afwerking... houdt het spannend op de fora.. vooral de comments van voor en tegen

En ik weet ZEKER dat een heleboel mensen hier stinkjaloers zijn op dit resultaat.. (ook ik) en wilden dat ze a) zo konden fotograferen en b) zo konden bewerken.

Op naar de volgende 'barbies' . Ben nu al nieuwsgierig
  #23 (permalink)  
Oud 1 oktober 2009, 13:15
PSG's schermafbeelding
PSG PSG is offline
Senior Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
ik denk als we allemaal zouden shoppen zoals wij met zijn allen het liever wilden zien, dat er geen eigen stijl meer overblijft.
Dit werk is herkenbaar en dat is wat een fotograaf nodig heeft vind ik.
Vind ik nogal een rare stelling. PS is een tool. Net zoals vb in schilderkunst zijn er talloze wegen waar je kunt inslaan. Ok, er zijn wel bepaalde dogma's van wat dé manier is om vb de huid te bewerken en dé manier voor dit en dat, maar ik vind het maar onnozel dat men zich als een kuddedier allemaal naar hetzelfde zou richten.

Het verwondert me dat net jij dit zegt, omdat net jij zoveel verschillende stijlen verkent en meester bent.

Men kan geneigd zijn om te denken dat ik jaloers ben. Is echt niet zo.
Ik ben wel benieuwd naar een aantal details betreffende de afwerking, en ik wel eens zo een paar prentjes proberen. Gewoon om het ook eens gehad te hebben. Maar ik zou nooit willen dat mensen deze stijl met mij associëren want ik ben er helemaal geen voorstander van.
Geef mij maar een pakkend beeld van twee oude wijvekes in het bejaardentehuis.
Zie ik veel liever.
Met citaat reageren
  #24 (permalink)  
Oud 1 oktober 2009, 13:15
nice_nicce nice_nicce is offline
Member

Mooie foto, alleen vind ik de hand er maar raar liggen
  #25 (permalink)  
Oud 1 oktober 2009, 14:36
Monica is lid van de Belgiumdigital VZW Monica's schermafbeelding
Monica Monica is offline
Senior Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jim007 Bekijk bericht
Hey Monica nee airbrush komt hier ook ni aan bod de mensen vanwie we deze loft gebuikt hebben zouden nie kunnen lachen als er op hunne witte zetel make up sporen zouden zijn
alle tonen in beeld zijn grotendeels al bepaald door de belichting die dag zelf en ja derna worden ze ge fine tuned in CS zoals eender welk ander beeld
Hey Jim
it's your worst nightmare again
Natuurlijk zijn dit topmodellen en is alles bijna perfect aan deze dames. (perfect is btw subjectief..perfect voor modelfotografie idd) Maar met jouw fotografiekunsten en prachtige belichting...zouden deze dames dan met een kleine retouch bewerking (pukkeltje, vlekje verwijderen) niet al "verkoopbaar" genoeg zijn?
Ik wil je topic niet verruineren, het is echt een integere vraag waar ik mee zit.
En hoe sta je als model/fashionfotograaf cq bewerker tegenover de nieuwe Engelse wet die in de maak is...dat er onder dit soort foto's een waarschuwing moet worden geplaatst dat dit niet de realiteit is, om jonge meisjes en vrouwen te "beschermen"?

Nogmaals...je foto's zijn prachtig...daar hoor je me niet over zeiken

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten