Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Struck by lightning

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Struck by lightning



    18mm, f13, 1/30
    Contrast in de wolken wat vergroot met Lightzone.

    Wat me vooral bijbleef is m'n traagheid van reageren. Ongeveer om de 2-3 minuten viel er een bliksemschicht naar beneden. Turen door de zoeker, afdrukken bij een bliksem, om dan telkens te merken dat je te laat bent. En zo'n bliksem hangt toch enkele 10den van een seconde in de lucht vermoed ik.
    Uiteindelijk had ik er 2 te pakken waarvan enkel deze de moeite was.

  • #2
    Re: Struck by lightning

    Prachtig vastgelegd!
    Filip De Vos - Foto albums

    Comment


    • #3
      Re: Struck by lightning

      mooie
      mvg,
      Ludo V.

      Comment


      • #4
        Re: Struck by lightning

        Eerst en vooral: een prachtige foto.

        Maar ik sta er versteld van dat je de naald in de hooiberg hebt gevonden met zo'n korte sluitertijd.
        Een bliksem duurt in veel gevallen niet langer dan "een flits van een flits",
        en het is dan ook het eenvoudigste om wat bliksems te vangen met een sluitertijd van X-aantal seconden.
        's Nachts is dat niet meteen een probleem,
        maar ik heb ooit mijn objectief volledig dichtgeknepen en volgedraaid met enkele ND-filters en mijn polarisatiefilter,
        om tijdens een onweer overdag toch een zo lang mogelijke sluitertijd te verkrijgen.
        Om maar te zeggen ... dat ik het niet op 1/30ste van een seconde kan.
        David Gyselaers | fotoclub Omni-Foto Diepenbeek

        Comment


        • #5
          Re: Struck by lightning

          Toppertje
          Mvg Tim

          Comment


          • #6
            Re: Struck by lightning

            mooi hoor.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: Struck by lightning

              mooie foto, niet alleen voor de bliksem maar ook kadrage en landschap
              pbase

              Comment


              • #8
                Re: Struck by lightning

                prachtig
                ik droomde van duizend nieuwe wegen...ik ontwaakte en nam de oude weg...
                *BD1034BE

                Comment


                • #9
                  Re: Struck by lightning

                  Een mooie!

                  Grtz,Fabienne
                  Luisteren kan zoveel zeggen.
                  BD0675BE- Canon EOS 300D EF-S 18-55
                  The name of the game is to fill the frame!
                  http://Fabke.fotopic.net

                  Comment


                  • #10
                    Re: Struck by lightning

                    Oorspronkelijk geplaatst door dg Bekijk bericht
                    Eerst en vooral: een prachtige foto.

                    Maar ik sta er versteld van dat je de naald in de hooiberg hebt gevonden met zo'n korte sluitertijd.
                    Een bliksem duurt in veel gevallen niet langer dan "een flits van een flits",
                    en het is dan ook het eenvoudigste om wat bliksems te vangen met een sluitertijd van X-aantal seconden.
                    's Nachts is dat niet meteen een probleem,
                    maar ik heb ooit mijn objectief volledig dichtgeknepen en volgedraaid met enkele ND-filters en mijn polarisatiefilter,
                    om tijdens een onweer overdag toch een zo lang mogelijke sluitertijd te verkrijgen.
                    Om maar te zeggen ... dat ik het niet op 1/30ste van een seconde kan.
                    ND filters heb ik niet en een statief neem ik niet mee naar het buitenland.
                    Uit de hand was de enige optie dus. Zo kort duurt zo'n bliksem nu ook weer niet (zou variëren tussen 1 sec. en 1/10 000 sec.). Een truuk is om met een oog door de zoeker te kijken en met je andere gewoon te blijven kijken. Je kan zo iets sneller reageren.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Struck by lightning

                      Mooi vastgelegd hoor !
                      pitteljon.be
                      The world needs dreamers and the world needs doers. But above all, the world needs dreamers who do.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Struck by lightning

                        Oorspronkelijk geplaatst door pichayandege Bekijk bericht
                        zou variëren tussen 1 sec. en 1/10 000 sec.
                        ? Neem daar eens het gemiddelde van.
                        David Gyselaers | fotoclub Omni-Foto Diepenbeek

                        Comment


                        • #13
                          Re: Struck by lightning

                          Oorspronkelijk geplaatst door pichayandege Bekijk bericht
                          Uit de hand was de enige optie dus. Zo kort duurt zo'n bliksem nu ook weer niet (zou variëren tussen 1 sec. en 1/10 000 sec.). Een truuk is om met een oog door de zoeker te kijken en met je andere gewoon te blijven kijken. Je kan zo iets sneller reageren.
                          Toch zeer knap gedaan, zeker met een 1/30 overdag
                          Als je bedenkt dat de oog-hand vertraging ook al wat tijd afknaagt....

                          Ik heb dit soort resultaten op deze snelheden enkel maar bereikt dank zij het tellen van de tijd tussen de bliksems om zowat beter te kunnen gokken wanneer de volgende komt in combinatie met een 3-7 fps series. De ouderdom zeker

                          Prachtig gedaan !
                          Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
                          "Casu Consulto - Modo Fac"

                          Comment


                          • #14
                            Re: Struck by lightning

                            Mooi, zowel kleur, compo als bliksem. En dan ... als de bliksem ervandoor !
                            gegroet, Ludo

                            Comment


                            • #15
                              Re: Struck by lightning

                              Bedankt allen voor de commentaar.

                              Comment

                              Working...
                              X