Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Olympic National Park, USA: Reeks 4...Sol Duc Falls Trail

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Olympic National Park, USA: Reeks 4...Sol Duc Falls Trail

    Hallo Allemaal,

    Hier een vervolg van wat foto's die ik genomen heb in Olympic National Park wat op de Olympic Peninsula gelegen is in Washington State. Dit park is schitterend met 3 verschillende eco systemen, je hebt er de bergen, de regenwouden en stranden.

    Vandaag is het een reeks watervallen, namelijk de Sol Duc Falls die heel mooi zijn om te zien en vrij indrukwekkend. Ik heb eindelijk ook eens kunnen prullen met de sluitertijd en heb hier ook mijn circular polarizer gebruikt! Deze waren zonder statief genomen (heb de camera op de brug wat kunnen stabilizeren)! De scherpte is niet echt 100% en ja ik had beter een statief gebruikt. Ik heb nog zo'n oud statief van mijn schoonvader wat nogal zwaar is om mee te nemen op langere wandelingen en heb het niet meegenomen naar de USA. Ik had gehoopt om zo'n lichtgewicht statief in de USA te kopen, maar het is er niet van gekomen.
    Ik had enkel mijn mini statiefje bij (travel pod), maar dat werkte hier zo geweldig niet, zelfs niet op de houten omheiningen van de brug want die was wat te smal om mijn statiefje op te plaatsen. Aangezien de omstandigheden ben ik toch vrij content over de resultaten!


    Zijn deze wat? of

    Groetjes uit een zonnig en warm (30 C) Vancouver,
    Ann








    Wat info over deze mooie watervallen: De Sol Duc Falls maken deel uit van 1 van de wonderen in Olympic National Park. Je volgt het wandelpad van 1.3km door het prachtige woud waar je een goed gevoel krijgt van het regenwoud met zijn mysterieuze valleien, begroeing met varens en grote bomen die hier omhoog schieten om de onderlagen te beschermen. Langs dit mooie wandelpad zie je veel begroeing en ook kleine beekjes met mooie zichten. Je komt uiteindelijk aan een houten brug vanwaar je schitterende zichten hebt op de Sol Duc Falls. Je kan de brug oversteken en de zichten van de andere kant ook bekijken, maar hier is het wat moeilijker om een zuiver zichtpunt te krijgen door al de struiken en de houten omheining. En om te dichtbij de cliff te komen is ook gevaarlijk want het is er nat en daar is geen omheinig aanwezig.
    Last edited by Ann75; 11 september 2007, 20:55. Reden: Uitleg statief gebruik

  • #2
    Re: Olympic National Park, USA: Reeks 4...Sol Duc Falls Trail

    Weer een prachtige reeks Ann Mijn favo is nr 2
    Groetjes Vicky

    Comment


    • #3
      Re: Olympic National Park, USA: Reeks 4...Sol Duc Falls Trail

      Hey Ann!!!!
      is daar precies ook wel dik in orde jong. Hoe groot, klein zijn die 'watervallen'? Precies nie wreed groot. Daarom niet minder mooi.
      Foto's zijn toch niet 100% scherp denk ik. Toch maar je statief gebruiken in het vervolg?
      Compo gewijs heb ik er geen problemen mee hoor.

      PS is dat daar nu nog altijd 30°????? Goddamn
      www.olivierdutre.com
      Boek 'Seeking Stillness' verkrijgbaar via Amazon

      Comment


      • #4
        Re: Olympic National Park, USA: Reeks 4...Sol Duc Falls Trail

        Weer een mooie reeks
        Web: http://www.hanscouwenbergh.be
        Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

        Comment


        • #5
          Re: Olympic National Park, USA: Reeks 4...Sol Duc Falls Trail

          Oorspronkelijk geplaatst door Oli4 Bekijk bericht
          Hey Ann!!!!
          is daar precies ook wel dik in orde jong. Hoe groot, klein zijn die 'watervallen'? Precies nie wreed groot. Daarom niet minder mooi.
          Foto's zijn toch niet 100% scherp denk ik. Toch maar je statief gebruiken in het vervolg?
          Compo gewijs heb ik er geen problemen mee hoor.

          PS is dat daar nu nog altijd 30°????? Goddamn
          Hey Oli,

          Ooooh, dit is een schitterende plaats en ik hoop er weer eens naartoe te kunnen! Deze watervallen zijn een 10-11 meter hoog en een 12 meter breed. Ik vond ze mooi om te zien, maar niet veel verschillende mogelijkheden om foto's te nemen zonder dat het gevaarlijk wordt.

          Ja, ik weet het...de scherpte is niet echt 100% en ja ik had beter een statief gebruikt. Ik heb nog zo'n oud statief van mijn schoonvader wat nogal zwaar is om mee te nemen op langere wandelingen en heb het niet meegenomen op mijn trip. Ik had gehoopt om zo'n lichtgewicht statief in de USA te kopen, maar het is er niet van gekomen.

          Ik had enkel mijn mini statiefje bij (travel pod), maar dat werkte hier zo geweldig niet, zelfs niet op de houten omheiningen van de brug want die was wat te smal om mijn statiefje op te plaatsen. Aangezien de omstandigheden ben ik toch vrij content over de resultaten!

          Jaaaa, wij hebben hier sinds vorige week weer schitterend weer met volle zon en temperaturen tussen de 25-30 graden! En het zou zo nog wel blijven tot minstens het weekend!

          Vele groetjes,
          Ann

          Comment


          • #6
            Re: Olympic National Park, USA: Reeks 4...Sol Duc Falls Trail

            Mooie reeks, mooie natuur...
            Voor mij is de laatste top omwille van de compo en kleuren

            mvg,

            Roland

            Comment


            • #7
              Re: Olympic National Park, USA: Reeks 4...Sol Duc Falls Trail

              Je maakt ons hier stikjaloers Ann, én met je foto én met je "weerberichten".

              We zitten hier nu de laatste 10,5 maand met ongeveer 9,5 maand grijs herfstweer, enkel onderbroken door een schitterende maand april.
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

              Comment


              • #8
                Re: Olympic National Park, USA: Reeks 4...Sol Duc Falls Trail

                Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                Je maakt ons hier stikjaloers Ann, én met je foto én met je "weerberichten".

                We zitten hier nu de laatste 10,5 maand met ongeveer 9,5 maand grijs herfstweer, enkel onderbroken door een schitterende maand april.
                Het is daarmee dat ik hier van de foto'kes laat zien...dan kan je toch een beetje meegenieten van de zomer.
                Last edited by Ann75; 11 september 2007, 19:35.

                Comment


                • #9
                  Re: Olympic National Park, USA: Reeks 4...Sol Duc Falls Trail

                  Ik kijk er steeds opnieuw naar uit als ik een nieuw topic van jou opmerk, steeds opnieuw met die mooie Canadese landschappen.
                  Altijd anders maar altijd overweldigend mooi.

                  Sorry dat ik daarom moet zeggen dat ik deze een van je mindere reeksen vindt. Je zegt er voor de eerlijkheid bij dat je geen statief hebt gebruikt. Dit is duidelijk te zien aan de rots links op de 2 foto waar ik wat bewegingsonscherpte opmerk. Waarschijnlijk veroorzaakt door op de ontspanknop te drukken?
                  Jammer want deze bloedmooie natuur vraagt nu eenmaal om haarscherpe foto´s.

                  Nr 3 is de beste en daarom heeft deze mijn voorkeur
                  BD0723BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Olympic National Park, USA: Reeks 4...Sol Duc Falls Trail

                    Oorspronkelijk geplaatst door Geert_B Bekijk bericht
                    Ik kijk er steeds opnieuw naar uit als ik een nieuw topic van jou opmerk, steeds opnieuw met die mooie Canadese landschappen.
                    Altijd anders maar altijd overweldigend mooi.

                    Sorry dat ik daarom moet zeggen dat ik deze een van je mindere reeksen vindt. Je zegt er voor de eerlijkheid bij dat je geen statief hebt gebruikt. Dit is duidelijk te zien aan de rots links op de 2 foto waar ik wat bewegingsonscherpte opmerk. Waarschijnlijk veroorzaakt door op de ontspanknop te drukken?
                    Jammer want deze bloedmooie natuur vraagt nu eenmaal om haarscherpe foto´s.

                    Nr 3 is de beste en daarom heeft deze mijn voorkeur
                    Hallo Geert,

                    Dit is wel in de USA, niet Canada. Niet ver van bij ons, maar het was in Washinton State op de Olympic Peninsula (ten westen van Seattle).

                    En ja, dit had ik al gezegd tegen Oli:
                    Ja, ik weet het...de scherpte is niet echt 100% en ja ik had beter een statief gebruikt. Ik heb nog zo'n oud statief van mijn schoonvader wat nogal zwaar is om mee te nemen op langere wandelingen en heb het niet meegenomen op mijn trip. Ik had gehoopt om zo'n lichtgewicht statief in de USA te kopen, maar het is er niet van gekomen.

                    Ik had enkel mijn mini statiefje bij (travel pod), maar dat werkte hier zo geweldig niet, zelfs niet op de houten omheiningen van de brug want die was wat te smal om mijn statiefje op te plaatsen. Aangezien de omstandigheden ben ik toch vrij content over de resultaten!

                    Bedankt voor je reactie, dat apprecieer ik altijd en daar leer ik ook altijd weer wat uit!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Olympic National Park, USA: Reeks 4...Sol Duc Falls Trail

                      Wish I was there!...love it!...grtz!
                      Het ligt meestal niet aan het gebruikte materiaal...

                      http://pallenhoven.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Olympic National Park, USA: Reeks 4...Sol Duc Falls Trail

                        Mooie reeks van een zeer mooie omgeving.
                        Bedankt voor de extra informatie dit geeft toch iets meer aan het geheel.
                        mvgr
                        antoine200

                        Comment

                        Working...
                        X