UPDATE : roze zweem verminderd
Laatst gewijzigd door Dama; 27 mei 2012 om 22:05
Wat is er met dat kleur gebeurd ? Waar komt al dat rood ineens vandaan ? Ik vond dat één van de beste maar nu niet meer met dat rood erbij, je eerste versie vond ik stukken beter, mijn gedacht.
"If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)
Photography is a way to see the world in detail.
Bedankt aan allen die langs geweest zijn op Salon Camera Libra!!
Men blog Men portfolio.
Persoonlijk vind ik dit wel goed, zeker met de frêle lucht, ge moet het maar zien.
scene uit de nieuwe Aliens ?![]()
specialleke![]()
Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II| Sigma 100-300 F4 EX APO HSM
Nikon SB-800 | Compactdrive PD70X 60GB| Manfrotto 479B | Tamrac Velocity 9 | Albums: Fototime
wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
Onze albums: http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
knap, maar heb ook wat moeite met de kleuren ... zulke kleuren heb ik nog nooit gezien het kan natuurlijk dat het in NZ anders is hé
nikon coolpix s9100
Ik weet het, Linda...
Wat je eigenlijk ziet is de reflectie van de kleuren in de lucht die door het tele-effect niet in beeld te zien zijn. Het achterste stuk lucht had die kleuren niet (die zaten uiterst links en boven mij).
Dit maakt dat de combinatie roze/blauw er nogal kunstelig uit zien.
Ik heb wel het contrast wat opgetrokken, en dit omdat je contrast verliest bij gebruik van tele en de nevel boven het water.
Dat durfde ik op mijn laptop ter plekke niet doen, omdat ik het scherm helemaal niet vertrouw, en schrik heb de vreselijkste kleuren te krijgen.
Nu heb ik dit met een gerust hart wel kunnen doen.
Ik heb nog een 2e gelijkaardige foto, maar dan met een stuk lucht van links erbij, waar diezelfde kleuren wel in de lucht terugkeren.
Het is zowieso natuurlijk, ook al lijkt het niet zo, maar het ziet er wel raar uit.
Trouwens gisteren had ik het omgekeerde effect, tijdens mijn shoot in de Antwerpse haven. Het was ook telewerk, de lucht zag diep oranje, en het water bleef blauw.
Net alsof je kleurfilters gebruikt, maar ik denk dat je ondertussen wel al weet dat ik me niet met die dingen bezighoud... LOL, dan zou ik al die moeite niet moeten doen om om 3u30 op te staan he, dan trek ik een grauw luchtje overdag, en steek ik er achteraf wel de kleurtjes is
In ieder geval vond ik de vreemde kleurcombinatie hier wel passen bij het mystieke van deze locatie.
Ik vind deze toch beter....da's toch dezelfde hé ?
Heel apart shot dit, vind het kleurige milky effect hier toch wel erg tof..
Al met al een hele knappe.
Nikon D7000+ Tokina 11-16mm f2.8 + Nikkor 16-85mm f 3.5-5.6g + Nikkor 35mm 1.8 + Tamron 70-300mm f4-5.6 Di VC USD + Tokina 100mm f2.8
Canon Powershot S100 + onderwaterbehuizing.
Update is meer my taste...zo mag ie aan de muur
![]()
Bedankt voor de reacties en de verschillende meningen.
Ook blij dat het niet ieders smaak is, en dat het inderdaad iets "mystical" over zich heeft... Vandaar ook deze titel
Euh, Pascal, wie schrijft dat het hier grijs grauw weer was ??
De Mystical Boulders in deze post is genomen tussen deze 2 opnames, om 18u19, maar wel een ander standpunt, en een teleshot :
Moeraki Boulders at sunset - "landscape" : om 17u49
Fading time (Moeraki Boulders) : om 18u31
Denk dat de lichtomstandigheden duidelijk te zien zijn, en dat ook de kleuren te verklaren zijn.
Iemand die vaker lange belichtingen maakt weet trouwens dat er vaak kleurzwemen in komen, die we niet met het menselijk waarnemen.
Als die kleuren in de foto zitten, gebruik ik die dan ook.
Maar ik begrijp dat men snel misleid is door deze opname, die uiteindelijk een tele-opname is, en deze keer niet in de richting van de zon. Het stukje lucht achteraan is maar een klein onderdeel, net boven de horizon, van een groter kleurenpallet.
Op "Fading time", kan je uiterst rechts, net boven de horizon het stukje licht zien dat ik in de Mystical boulders afgezonderd heb door gebruik van tele. Ik heb zelfs nog meer naar rechts gemikt.
Trouwens zie je in deze foto (Fading time) ook het roze in het water terugkeren.
Door de telewerking lijken de contrasten nog groter en onwerkelijker, doordat het van de rest geïsoleerd is...
Dit is "mensen om de tuin leiden" zonder photoshop
Ik hoef hier niemand te overtuigen, het is mijn foto, ik was er, en ik heb het gezien
Door de lange sluitertijd heb ik er wel mijn eigen interpretatie aan gegeven...
Ik heb de slechte gewoonte om mijn RAW's niet te bewaren eens de foto afgewerkt is, tenzij bij moeilijke blends, die ik later misschien nog eens nodig heb voor aanpassingen.
Dit is gewoon een single shot (er zit geen hoog contrast in), en dus al weg.
Anders had ik die al beschikbaar gesteld.
Ik ga me hier niet verder gaan verdedigen, maar als ik hier niet op reageer stem ik toe he ?
En voor de rest, "I rest my case"...
Gelijk heb je, tegenwoordig is er blijkbaar weinig ruimte voor de creatieve invulling van wie ter plaatse was, misschien een gevolg van de democratisering van de DLSR, iedereen is nu expert.
Voor het dossier: de eerste geniet nog altijd mijn voorkeur, ook omdat het jouw eerste keuze was.
Iemand met ervaring die al zoveel prachtfoto's gezet mag voor mij best zijn grenzen verleggen, ook al heeft de achterban daar niet altijd vrede mee, soms moeten de grenzen verlegd worden, en dat brengt gemor mee.![]()
Een heel bevreemdend beeld, intrigerend. Moet ongelooflijk zijn dit te aanschouwen. Deze blijft bij. Proficiat.
Is al veel beter...maar dan nog het liefst zonder lucht
Gr Pascale
Eerlijkheid duurt het langst!!
Pascale,
ik heb er eentje bij beoordeling geplaatst : The very last of Moeraki Boulders...