Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Mooi moment te pakken, Sieg Net met het zonnetje, dat tussen de zware wolken door kijkt.
De opname neigt een beetje naar magenta, maar dat zal je ongetwijfeld bewust hebben gedaan.
Mooi hoe de zon haar stralen door de wolken dropt en hoe het licht reflecteert in het water.
De silhouetten van Zeebrugge steken ook mooi af tegen de lucht die daar net een lichtere plek heeft. TOP
'k Weet niet Sieg, heel mooi moment en prachtig in beeld gebracht, maar die rood/bruine waas over de foto vind ik persoonlijk niet mooi;
ik zou de WB juist zetten en een flink aandeel contrast invoegen.
Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.
Hoe lelijk de bebouwing langs de Belgische kust ook mag zijn in situaties als deze is ie wel fotogeniek. Prachtig licht op het strand en een heel mooi wolkendek
'k Weet niet Sieg, heel mooi moment en prachtig in beeld gebracht, maar die rood/bruine waas over de foto vind ik persoonlijk niet mooi;
ik zou de WB juist zetten en een flink aandeel contrast invoegen.
Ik heb deze opname nu bekeken in Safari, Chrome, Firefox en Internet Explorer Luc, en de enige browser waar de opname rood-bruin kleurt dat is I.E.
En laat het nu juist Internet Explorer zijn die geen kleurondersteuning biedt
Bij alle andere browsers vind ik de kleur persoonlijk wel meevallen (tevens zijn die drie ook idem), heb hier op drie verschillende computers gekeken en ook nog eens op tablet.
Kwestie van het magenta, ik zie het enkele een beetje in de wolken.
En dat is ook zo te zien op mijn RAW's, mss door dat heel aparte licht van dat moment, of de regen in de verte ? iemand een idee ?
Ik heb namelijk zo nog enkele opnames waaarbij de lucht heel bewolkt en vochtig is, ook bij die opnames kleuren de wolken soms lichtjes magenta ?
PS @ Luc ; plaats anders eens een versie hoe jij de opname zou afwerken als je wilt (onder een linkje)
grts
Sieg
Last edited by Sieg; 10 maart 2017, 00:57.
Reden: PS
't Zal toch niet liggen omdat ik mijn i1 display heb verwijderd zeker?
Mijn Browser is Edge, werk sinds Win 10 niet meer met IE want das pruts wat kleuren aangaat. Edge is daarin beter maar is soms nukkig.
Een andere browser overweeg ik niet eens, geraak er maar niet aan gewoon.
Ok Sieg, KLIK
Al wat er is gebeurd is de WB aangepast en heel wat contrast toegevoegd.
Magenta zweem is weg daardoor, maar de kleuren van ondergaande zon zijn nog heel goed waar te nemen. Op mijn monitor alvast.
Verder heb ik geen idee hoe die foto op een andere monitor/browser overkomt.
Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.
Mooi moment had je daar te pakken Sieg
(PS het stukje kraan boven de uiterst rechtse gebouwen gaat wat met de aandacht van de zon lopen, zou ik persoonlijk shoppen, just a detail )
mij lijkt het voorstel van Luc in mijn browser (chrome) net iets te blauwig (op de appartementsblokken), het origineel is idd. wat aan de magenta kant.
't Zal toch niet liggen omdat ik mijn i1 display heb verwijderd zeker?
Mijn Browser is Edge, werk sinds Win 10 niet meer met IE want das pruts wat kleuren aangaat. Edge is daarin beter maar is soms nukkig.
Een andere browser overweeg ik niet eens, geraak er maar niet aan gewoon.
Ok Sieg, KLIK
Al wat er is gebeurd is de WB aangepast en heel wat contrast toegevoegd.
Magenta zweem is weg daardoor, maar de kleuren van ondergaande zon zijn nog heel goed waar te nemen. Op mijn monitor alvast.
Verder heb ik geen idee hoe die foto op een andere monitor/browser overkomt.
Ik heb deze net even bekeken in Edge Luc en inderdaad daar is hij even slecht (bruin) als in Internet Explorer.
Eigenaardig dat microsoft met het uitkomen van hun nieuwe browser nog steeds geen kleurruimte ondersteuning wil bieden ...
Al die andere browsers doen dit dus wel !
Jouw versie is zeker niet mis maar ik herinner mij het moment warmer, dus niet zo koud afgewerkt, het licht was sowieso warmer en apart van kleur
Het toegevoegde contrast is voor mijn smaak wat teveel
Maar zoals met alles, het is een kwestie van smaak uiteraard
Maar als ik je toch nog een tip mag geven, probeer eens een browser uit die de kleurruimte leest en ondersteund
De opnames die je dan zal zien zullen er opeens totaal anders gaan uitzien, meer hoe de fotograaf het bedoelt heeft ;-)
Comment