Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
fotogenieke locatie in de buurt van de beroemde Tanah Lot maar eigenlijk vond ik deze mooier aftekenen bij zonsondergang. Ik heb ook nog een HDR versie gemaakt op dezelfde locatie maar deze is voor de volgende keer.
"If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)
Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikkeBekijk bericht
Ik vind deze eerlijk gezegd beter dan de HDR versie maar daar zie je wel meer detail in de pier.
De schaduwspeling is hier beter.
't Is daarom dat ik eerlijk gezegd niet altijd 'alles' wil oplichten omdat dat niet altijd de sfeer ten goede komt. De vraag is wat belangrijkst is hé...sfeer of details ?
Deze foto is één RAWopname. Om alle details bij zo'n dynamisch bereik intact te kunnen houden kom je er niet met één RAW opname. De donkere partijen oplichten in deze foto geeft zeker geen fraai resultaat ... ik vind het OK zo.
Voor de puristen heb ik ook 5 opnames gebracket voor de HDRversie. De 'meerwaarde' aan (in mijn ogen dikwijls onbelangrijke) details motiveert mij toch niet om van nu af aan overal mijn statief mee te sleuren al heb ik bewondering voor al degenen die dat wel doen en dan ook de fraaiste resultaten presenteren. Ik vind evenwel niet dat HDR de norm moet worden waar iedereen nu maar moet aan voldoen.
"If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)
Comment