Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Stuur je camera aan via een triggertrap.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Stuur je camera aan via een triggertrap.

Voor wie over een Iphone of iets dergelijks beschikt, is aansturen van je camera
    gemakkelijker dan ooit, je kan alle functies aansturen, en dat op allerlei manieren.

Waaronder bv. op geluid, op magnetische velden, via Wi-Fi, op trillingen, op gezichtsherkenning,
    intervalopnames maken enz. enz. De App is gratis te downloaden, en het dongeltje kost iets van 30€.

FILMPJE

Triggertrap, een bedrijf dat zich bezig houdt met het maken van afstandsbedieningen voor je camera, heeft een nieuw product uitgebracht; de Triggertrap Mobile. Met deze speciale kabel kun je je iPhone, iPad of iPod Touch verbinden met je camera en zo op (vooralsnog) twaalf verschillende manieren afdrukken.

De dongels zijn voor allerlei camera's te koop, HIER deze voor Nikon.
    Last edited by Guest42; 21 januari 2013, 19:15.

Re: Stuur je camera aan via een triggertrap - arduino, camera-axe en photoduino

[QUOTE=demeyereg;3773991]

"Waaronder bv. op geluid, op magnetische velden, via Wi-Fi, op trillingen, op gezichtsherkenning,
    intervalopnames maken enz. enz. De App is gratis te downloaden, en het dongeltje kost iets van 30€."

Wie zelf meer wil doen kan ook naar zaken zoals de arduino add-ons zoals de Camera-axe (vs) of de photoduino (spanje) uitkijken. Dat is wel niet kant & klaar zoals de Triggertrap, maar wie een klein beetje interesse heeft voor electronica kan daar mooie zaken mee realiseren. Er bestaat ook een platform om een aangepaste arduino te gaan gebruiken in combinatie met google android. Het leuke is dat je de source hebt - en je eigen patches kan ontwikkelen, desnoods zelf zaken kan bij uitvinden - extra shields bouwen e.v.a.

En verder... google is jullie vriend op weg naar hoe bouw ik m'n eigen hardware. Er is heel wat rond te vinden - en de hardware is volledig beschreven - wie zelf wil etsen kan dat.

De triggertrap zit in een ander segment, voor wie geen zin heeft om zelf te gaan solderen, dat beseffen we al te goed.

Comment

Wat ik , op internet, nog niet uitgevonden heb is: kan je met je telefoon ( en de rtiggertrap app) je fototoestel ook draadloos aansturen? Voor bv een zelfportret. Of blijft je telefoon met een draadje/dongel rechtstreeks verbonden aan je camera?
      Website: cameraobschuura.nl
      Twitter: @CameraObSchuura
      FaceBook: Cameraobschuura

Comment

De dongle is rechtstreeks met je camera verbonden. Maar er is ook een optie om 'm dan via een wifi netwerk aan te sturen.

Triggertrap's automatic shutter release kit has come a long way since its humble Kickstarter debut, and today, yet another feature is being added to its iOS and Android apps -- wireless mode. The good news is that you can now control all of those advanced trigger settings from a phone or tablet over WiFi, but the bad news is, you'll need two of them. One remains bound to the camera by cable and dongle, acting as a slave device that carries out orders given from a second, master device. You don't actually need a real WiFi network to make use of the new feature, though, as connecting the slave to a wireless hotspot running on the master will work the same. If you happen to have all the necessary gear and some ideas for testing it out, the Triggertrap Mobile updates are available now at the relevant app stores.
        Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
          De dongle is rechtstreeks met je camera verbonden. Maar er is ook een optie om 'm dan via een wifi netwerk aan te sturen.

http://www.engadget.com/2012/11/12/t...ontrol-update/
          Zoals ik het nu begrijp, heb te 2 telefoons nodig.
          1 die via een draadje verbonden is met de camera. Dit is de 'slave'
          En
          1 die je in de hand houd om de slave op afstand te bedienen. Dit is de 'master'
          Dit geheel maakt gebruik van wifi.
          Dan nog 1 vraag: kan je dit ook op de grote stille heide ( waar geen wifi netwerk is) gebruiken?

Mijn zoon heeft een telefoon met internet abo. Hij kan iets aanzetten zodat ik op die grote stille heide met mijn telefoon zonder internet abo toch, via zijn telefoon, op internet kan. Hij maakt dan toch een soort wifi netwerk?

Dan zou de telefoon van mijn zoon als 'slave' kunnen fungeren en mijn telefoon als 'master'.

Comment

Voor internet maakt hij van z'n telefoon een hotspot....op die manier werkt het dus.
            Die telefoon moet zelfs niet op het internet kunnen om een camera te bedienen.

De android app is wat beperkter dan deze voor apple....jammer
            Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

Canon 6D kopen he ... veel simpeler
              Canon-man. Concerten en natuur.
              Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                Canon 6D kopen he ... veel simpeler
                Jammer, net mijn geld uitgegeven aan een D7000. Toch nog weer te snel geweest.

Comment

Working...
                X