Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Studio - Flitsset

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Studio - Flitsset

    Hallo,

    Ik ben van plan me te gaan verdiepen in studiowerk en wil me daarvoor een flitsset aanschaffen en een achtergrondscherm.

    Heb hier en daar al wat opzoekingswerk verricht maar ik had toch graag eens wat advies gekregen van enkele onafhankelijke (voor zo ver dat bestaat) "ervaringsdeskundigen".

    Ik wil zowel binnen (in een relatief kleine ruimte) als buiten kunnen werken.

    Wat voor set heb je nodig om van start te kunnen gaan?

    -Zijn flitsers van 400 Watt voldoende of toch liefst iets meer?
    -Welke grootte moeten de softboxen zijn?
    -Heb ik best de combinatie van een pluutje en een softbox of is dat niet nodig (pluutje lijkt me handig voor buiten).
    -Zijn er nog onmisbare zaken (of zaken die een grote meerwaarde kunnen bieden) die je bij een startkit kan gebruiken?

    Bij Konijn hebben ze een setje staan van Jinbei, ik had nooit eerder van dit merk gehoord, volgens de verkoper is het zeer degelijk materiaal, maar ik heb toch mijn twijfels.

    Is het aan te riskeren om een set te nemen van een minder bekend merk of blijf je beter bij de gevestigde waarden zoals Elinchrom?

    Alvast bedankt!

    Remco
    Last edited by Remco_D; 1 december 2008, 14:42.

  • #2
    Re: Studio - Flitsset

    Hoi Remco,
    Ik zit geloof ik in hetzelfde schuitje als jij.
    Vant weekend heb ik een collega BD-er aant werk gezien met een Lastolite collapsible background.
    Zo ga ik mij straks 1tje aanschaffen

    Verder heb ik een D80 + SB600 dus die speedlight kan ik remote aansturen.
    Ik ga dus eerst proberen wat het geeft met de lastolite background en de SB-600 op statief met lumiquest softbox errond.

    Wellicht zal ik vanavond een paar testshots posten

    Ik ga dit topic iig naukeurig volgen
    Nikon D80,D700 | 2x Nikon SB-600 | Nikkor AF-S 18-135 f/3.5 - 5.6 (kitlens) | Nikkor AF-S 70-300 f/4.5 - 5.6 VR | AF-Nikkor 35-70 | Sigma 70-200 f/2.8 HSM APO Macro
    Foto-Alex

    Comment


    • #3
      Re: Studio - Flitsset

      Geen reacties tot op heden...

      Is er dan niemand dat me iets meer kan vertellen over dit onderwerp? Of is de titel niet spectaculair genoeg...(mss moet ik er 18+ bijzetten )

      Comment


      • #4
        Re: Studio - Flitsset

        Ik ben ook ah overwegen maar ik twijfel ook om losse flitsers te kopen, weet het ook niet wat ik moet nemen.

        Koen
        www.knfotostudio.be

        Comment


        • #5
          Re: Studio - Flitsset

          Oorspronkelijk geplaatst door Remco_D Bekijk bericht
          Geen reacties tot op heden...

          Is er dan niemand dat me iets meer kan vertellen over dit onderwerp? Of is de titel niet spectaculair genoeg...(mss moet ik er 18+ bijzetten )
          Ik denk eerder dat, gezien de diverse studioflits topics van afgelopen tijd, een korte zoektocht op dit forum voldoende resultaten zal opleveren op jouw vraag.

          Groetjes,
          Daniël

          Comment


          • #6
            Re: Studio - Flitsset

            ik heb sinds 2 weken een Jinbei Millenium 400watt set met 1 softbox en ben daar wel tevreden van zover ik al iets van studiofotografie ken

            Ik ben van plan een paraplu bij te kopen... Je hebt tegenwoordig van die combi-plu's die je als reflecterend en als doorschiet-plu kan gebruiken.

            Ik moet ook nog wel een massa leren...
            With Canon, I can (or at least try)
            Photastic.be ~ Passion for the picture
            Nieuwe site

            Comment

            Working...
            X