Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

rugzak voor zware lenzen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • rugzak voor zware lenzen

    Ik ben op zoek naar een rugzak om volgend (nikon) materiaal mee te vervoeren:
    16-35 f4 (680 gram)
    70-200 2.8 (1540 gram)
    105 2.5 (750gram)
    D300s (932gram)
    totaal: iets minder dan 4kg.

    Enerzijds zou de rugzak stevig genoeg moeten zijn om
    met een gerust hart op het vliegtuig mee te nemen, anderzijds
    zou ik er ook mee willen rondlopen zonder rugproblemen op te lopen.

    Suggesties voor een merk of type? Is er iemand die soortgelijk materiaal
    (4kg) meesleurt overal naartoe?

    hartelijk dank

  • #2
    Re: rugzak voor zware lenzen

    Ben fan van Lowepro en ken dat merk dus het beste ...

    Je zou moeten passen, maar ik denk dan spontaan aan een Lowepro Pro Runner 450 AW (ongeveer 200 euro, met ruimte zat)...of een Vertex 200 AW of 300 AW.

    Anderzijds is er ook als je de meest comfortabele optie zou willen hebben is er ook een Pro Trekker 300 AW. Veel beter dan dit laatste ga je niet vinden . De Pro Trekker serie is echt top, maar wel niet goedkoop...de 300 kost zo'n 300 euro.

    Ohja, de D300S, gebruik je die met of zonder grip ?
    Last edited by JorisVdB; 12 februari 2011, 20:16.
    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

    Comment


    • #3
      Re: rugzak voor zware lenzen

      of als je snel toegang wil tot je toestel een slingshot 300 bvb
      of anders think tank ? krijgt super goeie reviews
      www.aeri-photography.be

      Comment


      • #4
        Re: rugzak voor zware lenzen

        Lijkt mij wat te zwaar voor een slingshot...
        Zo'n tas alleen weegt ook al snel 1,25 kg

        Kijk eens voor de Kata D-3n1-30 (of 33); misschien lukt een D-3n1-20 ook nog net, als je het iets compacter wil houden. Heel degelijke rugzak die je occassioneel als slingshot kunt gebruiken
        Sony α450[/B] ~ 50 F1.4 ~ 85 F2.8 ~ 16-80 F3.5-4.5 ZA ~ 70-300 F4.5-5.6 G ~ Minolta 70-210 F3.5-4.5 | HVL-F20AM ~ HVL-F58AM | FDA-ME1AM ~ STP-GB1AM ~ MC protector VF-62MPAM ~ e.a. te koop

        Comment


        • #5
          Re: rugzak voor zware lenzen

          Oorspronkelijk geplaatst door knarfdnv Bekijk bericht
          Ik ben op zoek naar een rugzak om volgend (nikon) materiaal mee te vervoeren:
          16-35 f4 (680 gram)
          70-200 2.8 (1540 gram)
          105 2.5 (750gram)
          D300s (932gram)
          totaal: iets minder dan 4kg.

          Enerzijds zou de rugzak stevig genoeg moeten zijn om
          met een gerust hart op het vliegtuig mee te nemen, anderzijds
          zou ik er ook mee willen rondlopen zonder rugproblemen op te lopen.

          Suggesties voor een merk of type? Is er iemand die soortgelijk materiaal
          (4kg) meesleurt overal naartoe?

          hartelijk dank
          Wat je hier opsomt, kan gemakkelijk in een Lowepro computrekker AW bovendien heb je dan nog ruimte voor een flits en een kleine laptop of een boek.

          Comment


          • #6
            Re: rugzak voor zware lenzen

            Kan alleen maar zeggen ga naar een winkel met je gear en pas een aantal tassen. Draagcomfort etc is per persoon verschillend

            Comment


            • #7
              Re: rugzak voor zware lenzen

              Oorspronkelijk geplaatst door Superdaantje Bekijk bericht
              Kan alleen maar zeggen ga naar een winkel met je gear en pas een aantal tassen. Draagcomfort etc is per persoon verschillend
              Daar ben ik het volkomen mee eens.
              Als ik een suggestie mag doen: de Flipside 400 van Lowepro. Ik gebruik hem al een tijdje, en heeft prima draagcomfort, sluit op de rugzijde, dus veilig, en je hoeft hem toch niet helemaal af te leggen om er iets uit te halen.
              It's not the camera that makes pictures beautiful, it's the eyes behind it...

              Comment


              • #8
                Re: rugzak voor zware lenzen

                Oorspronkelijk geplaatst door Aeri Bekijk bericht
                een slingshot 300
                Slingshots of gelijkaardige tassen zijn niet goed qua draagcomfort als je die lang moet dragen , zeker niet met relatief zware lenzen (voor mij is dat vanaf meer dan een kilogram maar er zijn uiteraard ook veel zwaardere, ŕ la 300/2.8). De 300 AW wordt trouwens niet meer gemaakt en is vervangen door de 302 AW, die wel een soort riem heeft om rond je middel te doen, om het comfort te verbeteren.

                Een rugzak met een goede, comfortabele buik/heupriem (zoals de Flipside 400 AW, Pro Runner 450 AW, Pro Trekker serie) is véél beter, omdat je door die riem het gewicht voor het grootste deel van je schouders en rug naar je heupen verplaatst.
                Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                in een Lowepro computrekker AW bovendien heb je dan nog ruimte voor een flits en een kleine laptop of een boek.
                Die is ondertussen vervangen door de Pro Runner 350 AW . De CompuTrekker Plus z'n vervanger heet de Pro Runner 450 AW overigens.
                Last edited by JorisVdB; 13 februari 2011, 19:56.
                Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                Comment


                • #9
                  Re: rugzak voor zware lenzen

                  Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                  Slingshots of gelijkaardige tassen zijn niet goed qua draagcomfort als je die lang moet dragen
                  Zo zie je maar weer draagcomfort is iets persoonlijks

                  Gewoon lekker naar de winkel met je spullen en passen

                  Comment


                  • #10
                    Re: rugzak voor zware lenzen

                    Mmh, dat is niet eens zo persoonlijk . Als het er zo op nalees beschouw ik dat zelfs als een feit. Dit is wat ik heb als uitleg heb gekregen op een Brits forum van iemand die vroeger in een winkel met klim/trekking/...materiaal werkte en hier erg veel over weet.

                    "If a person is carrying a bag that is large enough to warrant having a proper waist belt, and has it filled with gear, the likelyhood is it is going to be heavy. Now the reason the waist belt is there is to take the weight of that bag through the hips and transfer that directly onto the legs. If you either A) do not use the hip belt, or B) do not have the bag set up correctly then you will have the weight hanging off your shoulders and constantly trying to pull you backwards. Having the weight hanging off your shoulders like this will do a number of things. It will strain your shoulders and neck. If the bag is even moderately heavy it will bruise the front of your shoulders and chest. And probably most importantly it will cause the natural slight curve in the bottom section of your spine to increase as the spine is compressed from the shoulders down. This will in turn cause the muscles in your back to try and compensate and try and straiten your back to it's normal state. This will cause a lot of discomfort and the high possibility of lasting back complaints.

                    A properly packed rucksack that is set up for the users back length and size is always the way to go if you are serious about any hobby that envolves carrying a heavy bag. With a properly set up bag 80 - 90 % of the overall weight will be sent through the hips into the legs. Leaving the shoulders to just cope with the task of stopping the bag falling backwards off your body.

                    Making the weight go through your hops and legs like this will not necessarily make it easier to climb (depends on how strong your legs are) but it will certainly make the day more comfortable without the possibility of back ache all day and for days after.
                    The correct set up for a rucksack can be quite complicated and time consuming if the sack has not got a fully adjustable back system. Needless to say, a poorly fitted bag will do just as much damage as one worn incorrectly. "
                    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                    Comment


                    • #11
                      Re: rugzak voor zware lenzen

                      Hartelijk dank voor alle reacties. Ga eens kijken of ik een winkel
                      kan vinden met zowel de vertex als de pro runner reeks. Een flipside
                      spreekt me minder aan, maar ik ga hem toch eens proberen. Zijn
                      gewicht valt goed mee.

                      Comment


                      • #12
                        Hey knarfdnv,
                        In mijn Tenba op reis naar Cambodja zaten: een D700 met grip, 4 batterijen, de 70-200VRII, de 16-35VRII en een SB900 (en nog wat klein spul).
                        En ja zeer zeker: dat ding heeft een goed ontwikkelde waist belt, en de rigging van de rugzak was zeer goed afgesteld. Die Engelse tekst hierboven is to the point: het gewicht draag je via de heupriem, die schouderriempjes dienen er louter voor dat het ding niet achterover slaat.
                        Mijn tas, all-in, woog 6kg.
                        Groeten,
                        ShaoLynx

                        Comment


                        • #13
                          Re: rugzak voor zware lenzen

                          [QUOTE=JorisVdB;3012498]Mmh, dat is niet eens zo persoonlijk . Als het er zo op nalees beschouw ik dat zelfs als een feit. QUOTE]

                          Kijk je zegt het zelf al. Jij beschouwd het als een feit. Persoonlijk beschouw ik iets pas als een feit als ik het zelf ervaaren heb. Draag comfort blijft een persoonlijke ervaring. Dit is en blijft toch wel mijn persoonlijke mening

                          Comment


                          • #14
                            Re: rugzak voor zware lenzen

                            Heb sinds kort de Kata Bumblebee, bevalt me zeer goed en heel veel ruimte, ook het systeem om de camerastraps aan het harnas van de rugzak vast te maken is zeer comfortabel (alleen niet zo snel lost te maken met de originele clipsen).

                            Momenteel er in @550, sigma 70-200 2.8, tamron 24-70 2.8, macro 90mm en de kitlens 18-55, dan nog een klein materiaal zakje en een flits. Past er allemaal in gelijk welke lens er op de camera zit en dan nog plaats over voor een extra body of lenzen.
                            Sony A550 + glas

                            Comment


                            • #15
                              Re: rugzak voor zware lenzen

                              Ik weet niet wat je budget is maar waarom geen combinatie van 2 rugzakken?
                              Heb zelf de vertex 100aw waarin ik al mijn gerief kwijt kan maar die is dan nogal zwaar om een ganse dag mee rond te lopen.
                              Daarbij heb ik een Tamrac 5273 waarin ik mijn body en lens + een 3-tal lenzen in meedraag. Niet al te groot en te zwaar.
                              Afhankelijk wat ik tijdens de dag van plan ben op verlof vul ik mijn kleine rugzak.
                              Sony a77 + a700; Sony rx100III en wat lenzen

                              Comment

                              Working...
                              X