Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Review Apple Macbook Air

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Review Apple Macbook Air

Review Apple Macbook Air

Sinds 2 jaar heeft Apple een ultra-platte laptop in zijn gamma opgenomen. Het was in 2008 dat CEO Steve Jobs een bruine enveloppe opende en er een laptop uithaalde. Het bleek te gaan om de Macbook Air.
    In oktober 2010 lanceerde Apple de opvolger ervan. Beter gezegd, de opvolgers! De Macbook Air is vanaf heden te verkrijgen in 2 uitvoeringen: de 11” en de grotere 13”.
    Ik testte een maand lang het top-model uit en stellen hierbij vooral de vraag of dit de ideale laptop is voor de fotograaf.

Als je de hele review wilt lezen, klik dan HIER

Mvg,
    Sven Michiels

Re: Review Apple Macbook Air

Goed idee maar je review gaat vooral uit van de technische specificaties zoals die ook op de apple site vermeld staan. Ik had graag wat meer gehoord van je praktische ervaring ermee voor fotowerk.
    Ik heb zelf ook het 13" model gekocht. Ik had in de apple store alvast wat rond gespeeld met Aperture omdat dat de zwaarste applicatie is die ik er op wens te gebruiken (photoshoppen kan thuis wel, hoewel ik ook al gebruikers gehoord hebben die vertellen dat ook photoshop vlot werkt). Aperture werkt erg vlot op zowel het 11" model als op het 13" model. Het laden van de libraries en switchen tussen foto's gaat dankzij de solid state drive vlotter dan op mijn iMac, de bewerkingen gaan iets trager dan op desktops maar desondaks zeker vlot genoeg. Persoonlijk heb ik toch gekozen voor het 13" model omdat ik het 11" model (ondanks de betrekkelijk hoge resolutie) toch te klein vind voor fotobewerking en omdat het 13" model over een SD card reader beschikt, wat bij het 11" model niet het geval is.
    D750 / D7000 - Nikon 16-35 f4 - Nikon 50D f1.4 - Tokina 11-16 f2.8 - Nikon 180D - Nikon 105 f2.8 Macro
    500px FaceBook

Comment

Beste,
      Bedankt voor je opmerking, maar ik probeer mijn reviews zo objectief te houden als mogelijk (en daarin slaag ik zeker niet altijd ). Het geven van persoonlijk interpretatie is zo moeilijk.
      Hetgeen voor u snel is, is voor mij traag en omgekeerd. Als u gewoon bent met een 17" scherm uw foto's te bewerken en ze zetten er ineens aan 30" voor uw neus, dan gaat er precies een nieuwe wereld open,
      terwijl het voor iemand die elke dag op 2 x 24" werkt de normaalste zaak van de wereld is. Toch zal ik proberen in toekomstige reviews mijn persoonlijk gevoel er wat in te vermelden.
      Sven

Comment

Voor zie interesse heeft in dit draadje: hier is er nog een te vinden over mac air in combinatie met fotografie.
        D750 / D7000 - Nikon 16-35 f4 - Nikon 50D f1.4 - Tokina 11-16 f2.8 - Nikon 180D - Nikon 105 f2.8 Macro
        500px FaceBook

Comment

Working...
        X