Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

professionele fototas

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• professionele fototas

Op dagreportages heb ik een hoop spullen bij (2 toestellen, lenzen, meerdere flitsers, hoop klein materiaal zoals batterijen, kaartjes, ...) en ben aan het twijfelen tussen de volgende roltassen:

1. Airport International™ V 2.0
    link

2. Lowepro Pro Roller X200
    link

3. Lowepro Pro Runner X450 AW Zwart
    link

Ik heb al een kleinere rugzak voor het gewoon gebruik.

Heeft er iemand ervaring met één van de drie bovenstaande roltassen?
    [FONT=Arial][SIZE=1]Woonplaats: rond het Hasseltse.

Re: professionele fototas

Zelf ben ik fan en voorstander van Lowepro, al was het nog maar omwille van de garantie .

Als de roller niet nodig is, kijk dan eens naar de gewone Pro Runner 450 AW: daar krijg je net iets meer in dan in de X450 AW (dit is de roller, voor de niet-ingewijden...de andere is de gewone rugzak).

Persoonlijk zou ik voor de Pro Roller X200 kiezen - of de Pro Runner (maar dan niet de X450 AW, maar de gewone). De X is voor een rugzak wel erg zwaar: 4,7 kilogram leeggewicht. Zelfs het topmodel van Lowepro, de Pro Trekker 600 AW, weegt een kilogram lichter en je krijgt er veel meer in.

Wat fotografeer je zoal ? Helpt ook als je dat even vermeldt ...
    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Ik trek bruiloften, (gouden en gewone), doopfeesten e.d.
      Heb 2 bodies en grip, 6 lenzen, 3 flitsers, batterijen, kaartjes, allerhand klein materiaal (ook voor strobist), imagetank, laptop, ...
      Ik zou graag dat in 1 tas willen hebben (op wieltjes) zodat ik niet met 2 tassen moet zeulen.

Ik heb een kleinere rugzak waar ik voor de shoot het nodige materiaal in steek en de rest hangt aan mij via "sunsniper".
      Dus daar kan ik mijn plan mee trekken.

Wil gewoon iets overzichtelijk dat ik liefst ook een beetje kan afsluiten.
      Dan valt die x450 aw wat af. Maar wil mij natuurlijk steeds aanpassen.

Heb al een pak gelezen op internet, maar wilde ook graag een mening van een BD-er.

Comment

Ik heb ze alleen nog maar in winkels zien staan (de Lowepro tassen, naar Think Tank kijk ik zelf nooit ), maar dan denk ik dat zo'n Pro Roller (X200 of misschien X300, je kan best eens in een winkel kijken om te verifiëren of ze groot genoeg enz zijn) het beste is...en anders zou ik opteren voor een grote schoudertas, zo'n Magnum 650 AW . In die laatste kan je echt een hoop materiaal in krijgen...
        Last edited by JorisVdB; 10 oktober 2010, 17:53.
        Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

ik heb de gewone pro runner 450 aw
          daar krijg ik vrij makkelijk twee flitsen in
          twee body's met op een body een 70-200mm 2.8
          nog een lens of vier vijf
          en geheugenkaarten en wat batterijen
          meer dan voldoende plek denk ik om het een en het ander mee te sleuren
          ik vond de rollerversie voor mij persoonlijk minder goed
          dit omdat die minder prettig op de rug zit ten opzichte van de gewone
          ik heb voor mijn doeleinden niet veel aan de wieltjes (vooral sportfotografie)
          ik heb meer aan een goede rugzak
          maar je mag altijd eens langskomen om de tas te komen bekijken ofdat die groot genoeg is voor u

Comment

Gert, een vraagje omtrent die gewone 450 AW nu ik hoor dat je die hebt (er zijn niet zo veel mensen die deze tas hebben hier op BD)...met een D700 met grip, kom je dan dicht bij de rand van de 'padding' van de tas (in de hoogte bedoel ik) ? En de D700 met grip + 70-200, hoe lang is die combinatie (ik heb gemerkt dat opgegeven afmetingen van fotomateriaal niet altijd kloppen...dus ik zou 't erg appreciëren als je even de meetlat zou willen nemen ) ?

Ik heb momenteel een 70-400 en A350 en dat is zo'n 29 centimeter in lengte die ik nodig heb om het er comfortabel in te krijgen (zonder dat het al te krap wordt...). Ik zou wel in de nabije toekomst naar een A700-klasse toestel met grip willen upgraden, vandaar m'n vraag (en een NEX-camera erbij met nog wat glas).

(Bij gebrek aan mogelijkheid tot PM sturen .)

Comment

de combinatie van een D700 met sigma 70-200mm is rond de 26cm lengte
              de hoogte is rond de 17cm
              ik ga wat foto's uploaden naar een online album
              niet op de lay-out letten van de rugzak (of de rommel in huis)
              ik heb de rugzak nog niet zo lang en even snel alles erin gestoken om een idee te geven wat erin kan
              Fotoafdrukken online bestellen en laten bezorgen. Bij Pixum kun je jouw foto afdrukken in verschillende formaten, op hoogwaardig en duurzaam fotopapier. Foto's bestellen in de beste kwaliteit doe je bij Pixum.

op mijn D200 zit een gewone 50mm 1.8 lensje

Comment

Heel erg bedankt Gert . Fototassen kiezen is heel erg leuk, maar ook moeilijk...

Ziet me er voor jou prima uit zo moet ik zeggen . Ik heb het bij mijn favorieten gezet, die pagina .

@ Patrick: voor jouw gebruik zou ik echt een schoudertas à la Magnum 650 AW of de Classified 250 AW aanraden . Heel erg praktische tassen...

Comment

@JorisVdB
                  Ik denk dat ik voor de ThinkTank ga. Zeer goede kritieken en ik krijg een body met de 24-70 en de andere met de 80-200 netjes tegenover elkaar liggend erin + de rest.
                  Ik heb al een rugzak maar ik wilde juist van dat gesleep af. En kan het 'meer of minder' beveiligen via de veiligheidskabel.
                  Bedankt voor de meningen. De 450AW ziet er anders ook leuk uit.

Comment

Ik heb de pro runner 450 aw en er past erg veel in en ik vind hem zeker een goede keus.
                    Al weet ik de precieze verschillen niet met de roller...
                    Greetz Twan

http://500px.com/TwanGroenen

Comment

De afmetingen binnenin zijn anders: hij is iets minder hoog meen ik (onder andere) en een halve centimeter minder diep ofzo. Wel twee kilogram zwaarder...dankzij de wielen en het systeem om de riemen enz weg te steken (niet die voor rond je heupen zoals jij kan op je 450 AW Twan, maar de schouderriemen ook...dat kan je volgens mij niet op de 450 AW - alleen de heupriemen).

Comment

Al eens naar TAMRAC gekeken?

Ziet er minstens even degelijk uit dan LOwepro.

Wat ik vooral interessant vind aan deze (grotere) tassen, is dat de body met aangekoppelde objectieve horizontaal in de tas zitten, en niet zoals in de meeste tassen vertikaal. Bij de vertikale plaatsing zit je objectief geprangd tussen de wanden. Bij de horizontale, ligt je camera met objectief veel handiger in de tas.

Comment

Ik ben zeer tevreden tot nu toe met de X200. Bevat ongeveer evenveel materiaal als bij u. Dat rolt zeer vlot, 14 inch laptop kan erbij. En kan omgevormd worden tot noodrugzak waarbij men de buitenkoffer met wielen achterlaat. Een staalkabelslotje is ook aanwezig om een gelegenheidsdief af te schrikken. Zet hem meestal ergens aan de zijkant op een feestje of de kerk. Ook handig voor thuis omdat nu het meeste gerief in één tas kan.
                          Website http://www.kristofpattyn.be

a lotta canonstuff

Comment

Indien je wielen op/in je tas hebt, dan heb je minder ruimte, alle ruimte is namelijk welkom.
                            Je hebt goedkope en degelijke steekkarretjes om je tas mee te nemen. Zelf heb ik er een van € 10 op een beurs gekocht (+ een paar snelbinders). Indien je voor deze optie gaat dan heb je meer keus in tassen.

Comment

Hallo Kristof,

Ik zie dat je ook huwelijken doet, dus het materiaal zal +/- gelijkaardig zijn.
                              Is een 17" laptop mee te nemen? Niet dat dit persé moet.
                              Het kabeltje aan de zijkant: is dat lang genoeg om dat ergens aan vast te maken?
                              Op Youtube en foto's is mij dat niet duidelijk. Het 'lijkt' of het net lang genoeg is om de ritsen bij elkaar te houden. De ThinkTank Airport heeft een langere kabel volgens de info.

Met dank.

Patrick

Comment

Working...
                              X