Zit momenteel in discussie met mijn fotozaak, waar ik mijn sony gekocht heb. Toen ik hem kocht, zei de verkoper, dat mijn minolta flitser (die ik gebruikte op mijn dynax) niet compatibel was met de sony a200. Toch maar even naar de site van sony nederland gegaan, en het bleek dat de 3600 hsd wel op de a100 gezet kon worden. Dus mss ook op sony a200??? Deze flitser is trouwens ook nog een tijdje verkocht onder de naam sony hvl-36 AM, alleen is hij inmiddels uit de markt gneomen. Nu is mijn vraag: is deze flitser volledig compatibel, of gaan er bepaalde features verloren bij gebruik op een sony a200 dslr?? Of kan er schade ontstaan aan mijn sony?? Ik durf het eigenlijk niet goed aan, omdat er toch een behoorlijk stoot met stroom doorheen gaat, en ik bang ben dat de electronica de geest gaat geven.. Wie heeft nu gelijk? Sony of de fotoboer?? HELP!!
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
minolta 3600 HS(D) op sony a200
Collapse
X
-
-
Re: minolta 3600 HS(D) op sony a200
Oorspronkelijk geplaatst door Sjinouck Bekijk berichtZit momenteel in discussie met mijn fotozaak, waar ik mijn sony gekocht heb. Toen ik hem kocht, zei de verkoper, dat mijn minolta flitser (die ik gebruikte op mijn dynax) niet compatibel was met de sony a200. Toch maar even naar de site van sony nederland gegaan, en het bleek dat de 3600 hsd wel op de a100 gezet kon worden. Dus mss ook op sony a200??? Deze flitser is trouwens ook nog een tijdje verkocht onder de naam sony hvl-36 AM, alleen is hij inmiddels uit de markt gneomen. Nu is mijn vraag: is deze flitser volledig compatibel, of gaan er bepaalde features verloren bij gebruik op een sony a200 dslr?? Of kan er schade ontstaan aan mijn sony?? Ik durf het eigenlijk niet goed aan, omdat er toch een behoorlijk stoot met stroom doorheen gaat, en ik bang ben dat de electronica de geest gaat geven.. Wie heeft nu gelijk? Sony of de fotoboer?? HELP!!
dyxum flash review
mvg
Alain
-
Is geen probleem en zeg tegen je fotoboer dat hij eens naar de site van Sony zelf moet gaan kijken
http://www.sony.be/lang/nl/product/d...pe=Accessories
Klik onderaan bij Accessories maar eens flitsers aan, dan zal je zien dat de HVL-F36AM de eerste in rij is.
De flitser wordt inderdaad niet meer verkocht omdat hij maar pas recent vervangen is door de HVL-F42AM, maar is qua compatibiliteit gelijk aan de andere flitsers.Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?
Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!
Comment
-
Sony heeft de contact bezetting van de flitsschoen in de Alfa serie gebaseerd op de Konica/Minolta D-SLRs. Alle functionaliteiten zullen dus werken.
In dit http://www.botzilla.com/photo/strobeVolts.html overzicht kun je lezen dat de Minolta 3600HSD volkomen veilig is met een trigger spanning van 3,5V.
Comment
-
Comment