Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Markins M10 op Manfrotto 055XProB

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Markins M10 op Manfrotto 055XProB

    Ik sukkel een beetje met mijn huidige kop (Manfrotto 322RC2) en heb er HIER over gepost.
    Ik denk er nu aan om die Manfrotto kop te vervangen door een Markins M10 en in verband daarmee heb ik enkele vragen:
    1. Ik vind niet direct een Markins verdeler in België, maar zou online kunnen bestellen. Heeft iemand ervaring met die aanschaf (b.v. zijn er bijkomende douanekosten of wat dan ook; hoe snel verloopt zo'n levering...)
    2. Is er iemand die die combinatie (M10 + 055XProB) gebruikt?
    3. Ik neem aan dat ik andere snelkoppelplaatjes nodig heb. Het ziet ernaar uit dat die Markins-plaatjes specifiek per toestel gemaakt en verkocht worden. Geen probleem om zo'n plaatje voor mijn 50D aan te schaffen. Maar wat met plaatjes voor onze andere toestellen (o.a. G9, FZ18, 350D...)?

    Dank bij voorbaat voor alle nuttige input.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

  • #2
    Re: Markins M10 op Manfrotto 055XProB

    Hoi Les,

    1. Ik veronderstel dat je photoproshop bedoelt? Als alles in voorraad is gaat het erg snel. Mijn pakje werd vanuit Duitsland verzonden enkele tientallen minuten nadat ik betaald had met kredietkaart. Bestelling werd vrijdag geplaatst en het pakje werd de volgende dinsdagochtend door FedEx aan huis geleverd. Je kunt je pakje ten allen tijde traceren. Douanekosten zijn er niet gezien het vrij verkeer van goederen. Je krijgt ook snoepjes (Duitsers hebben iets met gummibeertjes)

    2. Heb ondertussen een nieuw statief, maar de M10 heeft kort op m'n 055ProB (zonder x) gestaan. Alles past. Ik heb er wat foto's mee gemaakt van onze tuinvogeltjes en dat ging prima.

    3. Ik denk dat er wel universele plaatjes bestaan. Bijvoorbeeld deze.

    Succes nog met het beslissingsproces
    Over het algemeen niet snel onder de indruk.

    Comment


    • #3
      Re: Markins M10 op Manfrotto 055XProB

      De onlineshop van Markins Europe is zo te zien in Duitsland.
      Betekent dat er geen invoering van buiten de EU is en dat je dus ook de Douane niet moet passeren.
      Wordt gewoon verzonden met die Deutsche Post oder Fedex ja, gans klar.

      edit: spuit11

      edit 2: slik, ik wist dat Markins kwaliteit was maar dat daar zo'n prijskaartje aanhing..

      Comment


      • #4
        Re: Markins M10 op Manfrotto 055XProB

        Ik heb mijn m20 wel eens op die 055 gezet.
        Werkt perfect.
        De plaatjes zijn gewoon universele markins-arca-wimberley-rrs plaatjes.
        Een klein plaatje past dus even goed onder een compact!

        In duitsland bestellen is het beste, want verdelers in België zijn er inderdaad niet.
        Website

        Comment


        • #5
          Re: Markins M10 op Manfrotto 055XProB

          Een Q3 is meer dan voldoende voor jou zwaarste combinatie hoor.

          Een M10 gebruik je bvb als je er een 400 of 600 mm lens wil opzetten.

          Draagkracht
          Q3 = 30 kg
          M10 = 40 kg

          Op een Q3 kan je dus zonder problemen een combinatie tot 10 a 15 kg plaatsen
          Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

          Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

          Comment


          • #6
            Re: Markins M10 op Manfrotto 055XProB

            Mijn M20 + P300U snelkoppelplaatje heb ik twee jaar geleden rechtstreeks bij Markins besteld. Het was mogelijk om via PayPal te werken. Dat kostte mij toen 303,65€ + 24€ aanbiedingskosten bij de douane. Bij Proshop was de prijs toen 472€ zonder de verzendingskosten dan nog. De levering was er ook binnen de week maar er waren geen snoepjes bij.
            Of en hoeveel het nu nog goedkoper zou zijn weet ik niet, afhankelijk van de totale prijs en de koers van de dollar natuurlijk. In jouw plaats zou ik toch m'n telmachientje eens bovenhalen.

            Comment


            • #7
              Re: Markins M10 op Manfrotto 055XProB

              Het scheelt idd wel gigantisch veel
              Over het algemeen niet snel onder de indruk.

              Comment


              • #8
                Re: Markins M10 op Manfrotto 055XProB

                .....
                Last edited by hombre complicado; 22 januari 2011, 02:37.

                Comment


                • #9
                  Re: Markins M10 op Manfrotto 055XProB

                  Oei, ik zie dat je niet meer rechtstreeks kan bestellen vanuit Europa. De website van Markins leidt je automatisch door naar de site van Photoproshop .

                  Comment


                  • #10
                    Re: Markins M10 op Manfrotto 055XProB

                    Dank voor alle reacties. Sorry dat ik pas nu antwoord, maar ik heb het momenteel erg druk. Zal zo spoedig mogelijk een en ander uitvissen. Bv die Q3 ipv een M10, universele plaatjes... Zijn die eveneens van Photoproshop te bestellen of moet ik die b.v. van Konijn halen?
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Markins M10 op Manfrotto 055XProB

                      Speciaal ook dank aan Hombre Complicado voor de uitleg over plaatjes. Wist niet dat het zo "complicado" was! Denk niet dat wij er voorlopig meer op zullen plaatsen dan onze camera's. Misschien wil mijn vrouw wel een speciale "slede" voor haar macrofoto's, maar voor mij is het gewoon de 50D, de G9 en de andere bovengenoemde toestellen.
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Markins M10 op Manfrotto 055XProB

                        .....
                        Last edited by hombre complicado; 22 januari 2011, 02:36.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Markins M10 op Manfrotto 055XProB

                          OK. Ik koop meestal van FKB Turnhout, dus misschien moet ik m'n plaatjes daar halen, ipv online te bestellen (hoewel... die specifieke voor de 50D lijkt me wel wat, maar ik heb er meer nodig voor de andere camera's). In de boven gegeven links, merkte ik de afwezigheid (?) van een schroefje om dat plaatje onder (de grip van) mijn camera te schroeven. Bij de snelkoppelplaatjes van Manfrotto is dat inbegrepen. Is dat hier apart te bestellen/kopen?
                          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

                          Comment


                          • #14
                            Re: Markins M10 op Manfrotto 055XProB

                            Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                            OK. Ik koop meestal van FKB Turnhout, dus misschien moet ik m'n plaatjes daar halen, ipv online te bestellen (hoewel... die specifieke voor de 50D lijkt me wel wat, maar ik heb er meer nodig voor de andere camera's). In de boven gegeven links, merkte ik de afwezigheid (?) van een schroefje om dat plaatje onder (de grip van) mijn camera te schroeven. Bij de snelkoppelplaatjes van Manfrotto is dat inbegrepen. Is dat hier apart te bestellen/kopen?
                            Normaal is dat schroefje inbegrepen. Ik heb een Markins voor mijn D300 en er zit toch een schroef in.
                            Leeft en LAAT LEVEN !

                            Comment


                            • #15
                              Re: Markins M10 op Manfrotto 055XProB

                              .....
                              Last edited by hombre complicado; 22 januari 2011, 02:36.

                              Comment

                              Working...
                              X