Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Iemand ervaring met MIOPS ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Iemand ervaring met MIOPS ?

    Thnx demuro en mlap voor jullie feedback.
    Het zou dus kunnen dat de Miops de camera aanstuurt ..
    Alleen werkt het niet (of zeer moeilijk) om er high speed photography mee te doen.
    En daar zit het hem nu juist.
    wat is moeilijk ??? of is het echt onmogelijk ??? of is er wel degelijk een workaround ???
    Of zijn er eventueel andere systemen die het wel mogelijk maken ??? Zoals bvb de VersaTriger.
    Last edited by jefgees; 17 februari 2017, 22:03.

    Comment


    • #17
      Re: Iemand ervaring met MIOPS ?

      De camera heeft bewegende delen, diafragma dat juist gezet word als de foto genomen wordt. Dit gebeurt heel snel, maar niet snel genoeg. Daarom dat men een lange sluitertijd gebruikt van enkele seconden. Zolang het donker is blijft alles zwart.
      De miops hoort het springen van de ballon en doet de flash afgaan. De flash is elektronisch en reageert veel sneller dan de kamera.
      Anderzijds kun je iets scherp op de ballon laten vallen. Tijdens de val onderbreekt het een laserstraal waardoor de miops je camera een foto laat nemen. De camera stuurt je flits aan.
      Je zult dan moeten experimenteren met de hoogte van het vallen. Dit moet van hoog genoeg zijn zodat de camera genoeg tijd heeft om te reageren op de miops .
      Dus ja, er zijn mogelijkheden dat het werkt.
      Veel hangt af van wat je juist wil doen.
      Het aansturen van de camera kan in het ene geval heel goed werken, en in het andere geval helemaal niet.
      Als je de camera wil triggeren, zal er meer tijd nodig zijn tussen het detecteren van de actie en het moment van de foto.
      Hoe sneller het moet, hoe moeilijker het wordt.
      Zoek filmpjes over hoe anderen aan high speed fotografie doen en je zult zien dat er heel wat verschillen tussen zit.

      How to take photos like the one you are seeing here. It’s a glass of Champaign, being shot with a BB gun. You can use...



      -TT-

      Comment


      • #18
        Re: Iemand ervaring met MIOPS ?

        Hoi mlap,

        bedankt voor je info.
        Die is zeer duidelijk.
        Komt in grote lijnen overeen met de info die ik kreeg vanwege de support afdeling van VestaTrigger.
        VestaTrigger activeert camera die op zijn beurt via de Cactus transmitter de flitsen activeert. Het maakt niet uit welke triggers er bij te pas komen --> het werkt (volgens support van VestaTrigger).
        High speed fotografie zou dus moeten ... kunnen lukken ....
        Zo ver zijn we nu al geraakt.
        Vraag is natuurlijk ook nog of er nog extra douaneformaliteiten te vervullen zijn indien deze VestaTrigger online besteld wordt. Heb deze vraag nog net kunnen stellen voor het weekend begon ... zal dus wachten worden tot maandag om de rest van het financiële verhaal te kennen.
        Misschien dat er leden zijn die ervaring hebben met deze VestaTrigger? Of meer weten over eventuele douaneformaliteiten?

        grtz,
        jef

        Comment


        • #19
          Re: Iemand ervaring met MIOPS ?

          Enige jaren geleden heb ik op Kickstarter geparticipeerd in de ontwikkeling van eenzelfde apparaatje van Triggertrap.
          Dat is toen niks geworden en weg was mijn 110£. Maar dat is nu eenmaal het risico met crowdfunding. Tot daar.
          Op de site van Triggertrap staat ondertussen Triggertrap Going out of Business met de uitleg dat het na
          de mislukte crowdfunding nooit meer goed gekomen is en dat men met spijt in het hart de boel moest sluiten.
          Op de site van Triggertrap staat nu bij elk artikel vermeld Sold out
          Maar nu zie ik bij die MIOPS exact dezelfde kabeltjes, accesoirs enz verschijnen als deze die toen bij Triggertrap
          verkocht werden ... blijkbaar was de ontwikkeling van dat apparaatje toch niet zó scheef gelopen ?!
          I may disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it (Evelyn Beatrice Hall)

          Comment


          • #20
            Re: Iemand ervaring met MIOPS ?

            Hoi hotmijl,
            lees nu maar eerst je bericht. Nochtans in "preferences" aangegeven dat ik via e-mail op de hoogte wil gehouden worden ... maar blijkbaar ergens verkeerd gelopen.
            Heb ondertussen ook niet stil gezeten en ben op "Vesta trigger" uit gekomen.
            Heb jij of iemand anders hier toevallig ervaring mee?

            Comment


            • #21
              Re: Iemand ervaring met MIOPS ?

              Uit nieuwsgierigheid,
              Waarom kies je voor vestatrigger? Je vind er maar heel weinig van terug?

              Comment


              • #22
                Re: Iemand ervaring met MIOPS ?

                Hoi mlap,
                Heb het ganse internet afgestruind en )bijna) alles gelezen en ook soms heel zotte prijzen tegen gekomen.
                Het verhaal achter Vesta Trigger sprak me aan.
                Echtgenoot was een elektronicus, echtgenote een fotografe.
                Omdat ze nergens een goede trigger kon vinden heeft manlief er dan maar een gemaakt, rekening houdend met de eisen van een fotografe-, graaf.
                Prijs ligt ook iets schappelijker ... maar wil daarom nog niet zeggen dat het beter is.
                Daarom mijn post of er mensen zijn met ervaring ... hierbij de link naar


                PS: weet niet hoe het komt> Heb aangegeven om e-mail te ontvangen bij reactie. Maar blijkbaar loopt er ergens iets verkeerd ... of doe ik iets verkeerd.

                Misschien beter deze discussie sluiten en een openen ivm Vestatrigger??
                Last edited by jefgees; 6 maart 2017, 13:49.

                Comment


                • #23
                  Re: Iemand ervaring met MIOPS ?

                  Ik heb ook de smart trigger miops beetje aan de prijs maar zeer tevreden er mee.

                  Doet wat die moet doen,En super met bliksem licht.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Iemand ervaring met MIOPS ?

                    Of nog heel even wachten dan kom deze uit MIOPS MOBILE de app kan je al wel vast install op je telefoon ziet er zeer goed uit.

                    Groetjes

                    Comment


                    • #25
                      Re: Iemand ervaring met MIOPS ?

                      Bedankt fransH voor je feedback. Schitterend dat die het bij bliksem ook doet.
                      Had eerder verwacht dat dit een fabeltje zou zijn. Heb je er eventueel foto's van?

                      Comment


                      • #26
                        Re: Iemand ervaring met MIOPS ?

                        Had vroeger een Miops en heb deze ingeruild voor een Hähnel. Veel beter. Klik
                        Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Iemand ervaring met MIOPS ?

                          Hoi als er weer wat bliksem licht is zal ik wat foto's plaatsen,de Miops is nu te koop zag ik overal voor 19 euro heb ik het over de mobile werk echt super zelfs met trilling perfect.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Iemand ervaring met MIOPS ?

                            Heylo kan je dan ook met die Hähnel bliksem fotograferen?

                            groetjes

                            Comment


                            • #29
                              Re: Iemand ervaring met MIOPS ?

                              Ja dat moet ook lukken met de Hahnel capture pro. Daar is ook nog een extra ingang voorzien om eigen sturing / contacten aan te hangen.

                              -TT-

                              Comment


                              • #30
                                Re: Iemand ervaring met MIOPS ?

                                Oorspronkelijk geplaatst door FransH Bekijk bericht
                                Heylo kan je dan ook met die Hähnel bliksem fotograferen?

                                groetjes
                                Uiteraard.
                                Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

                                Comment

                                Working...
                                X