Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

HELP! Welke moet ik kiezen? Elinchrome D-lite 4 of Falcon Eyes Flitsset GN-450AD

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• HELP! Welke moet ik kiezen? Elinchrome D-lite 4 of Falcon Eyes Flitsset GN-450AD

Ik heb de keuze tussen 2 tweede hands, bijna niet gebruikte flistsets voor een redelijke prijs.
    Ik zoek naar goed, stabiel, mooi licht voor een redelijke prijs. Ik zal het niet als een professional dagelijks intensief gebruiken, maar de set moet wel
    • creatieve vrijheid bieden
    • Snel genoeg kunnen flitsen dat ik wapperende haren of een sprong kan bevriezen
    • incidenteel 300 opnames in serie kunnen maken

Als ik lees, zie ik dat het enthousiasme voor de Falcon Eyes GN-serie niet optimaal is, en dat er nogal eens onderdelen van kapot gaan.
    Van Elinchrome D-lite lees en hoor ik dat het weliswaar budget is, maar kwalitatief goed, gestabiliseerd licht.

Wat moet ik kiezen? 550,- voor de D-lites of 600 voor FE, inclusief wit en zwart papier, een achtergrond set, kleppenset en kleurenfilters en paraplu's?

Oh ja: mijn camera is een Fujifilm S5 (Nikon D200)!
    Last edited by michelon; 30 september 2009, 17:06.
    Fujifilm S5; Nikon 17-55 2,8; Nikon 80-200 2,8; Nikon 12-14 4,0; Nikon SB 800

Re: HELP! Welke moet ik kiezen? Elinchrome D-lite 4 of Falcon Eyes Flitsset GN-450AD

Als je kiest voor de FE laat me dan even het adres van de Elinchroms weten

Zonder gekheid, kies toch maar voor de D-Lite 4 set, die kost 659 nieuw wij Studio73 en ik weet in elk geval dat ik die ga kopen.

Ik heb momenteel een set Illustar SM300, kostte maar 399 en werkt goed, maar toch heb ik zo mijn twijfels over langdurig gebruik van deze zet, vooral de statieven vind ik ondermaats (als je de poten vastschroeft kan je het statief niet meer uitschuiven omdat je de buis eigenlijk dichtknijpt , daarom heb ik twee grote (3m) statieven van Foto-Walser.de laten afkomen ... véél beter ), natuurlijk krijg je wat je betaald, voor de prijs van de D-Lites heb je bijna vier Illustar koppen ... maar toch zullen ze vervangen worden, minstens door D-Lite 4, maar misschien zelfs door de BXRi 500/500, maar die is wel een heel stuk duurder, zou liefst rond de 600 Watt licht hebben.

Die D-Lites mogen dan instap modellen zijn, maar ze werken wel prima heb ik van verschillende mensen al gehoord

Mark
    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Re: HELP! Welke moet ik kiezen? Elinchrome D-lite 4 of Falcon Eyes Flitsset GN-450AD

Je zult misschien denken "hé dat gaat snel!" maar dat was het laatste zetje dat ik nodig had! Ik ga de Elinchrome D-lite 4 set kopen voor € 550,- Hij is één x gebruikt en er zit nog garantie op. Is het niet te duur voor deze set?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door michelon Bekijk bericht
        Je zult misschien denken "hé dat gaat snel!" maar dat was het laatste zetje dat ik nodig had! Ik ga de Elinchrome D-lite 4 set kopen voor € 550,- Hij is één x gebruikt en er zit nog garantie op. Is het niet te duur voor deze set?
        Als je er nog een achtergrond systeem, wit en zwart papier, kleppen set met filters en plu's bijkrijgt is het zeker geen slechte prijs ... is het alleen de D-Lite 4 set dan is een verschil van 100 Euro met de nieuwprijs niet de moeite vind ik, dan zou ik ze nieuw kopen.

Mark
        Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
        Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Ik ben toch gegaan voor de Elinchrome, uiteindelijk voor € 530,- Er zijn 50 shots mee genomen; de set is in mei dit jaar gekocht. Ik weet het... € 100,- verschil, maar ik heb zoveel apparatuur en lenzen gekocht dat elke Euro telt...!

Comment

dit is wel een heeeele makkelijke
            de D-lite's natuurlijk..

voordelen tov een GN450D
            - ik heb nog nooit een eli opgeblazen.. wel al een GN450D
            - pilootlicht is instelbaar
            - heeft slave/flitsoog
            - afhankelijk wel modeljaar heeft de Dlite cooling
            - veel meer accesoires mogelijk
            - digitaal instelbaar (dus geen stomme draaiknop)
            - elinchrom mount voelt gewoon al een stuk steviger aan
            Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ijsje Bekijk bericht
              dit is wel een heeeele makkelijke
              de D-lite's natuurlijk..

voordelen tov een GN450D
              - ik heb nog nooit een eli opgeblazen.. wel al een GN450D
              - pilootlicht is instelbaar
              - heeft slave/flitsoog
              - afhankelijk wel modeljaar heeft de Dlite cooling
              - veel meer accesoires mogelijk
              - digitaal instelbaar (dus geen stomme draaiknop)
              - elinchrom mount voelt gewoon al een stuk steviger aan
              Ik ben het met je eens hoor, MAAR de accessoires van een Elinchrom zijn ook vele malen duurder dan van FE.
              En als je dan voor kwaliteit kiest is het hypocriet om dit alleen op de koppen te doen en niet op de softboxen en andere modifiers.

FE is echt niet slecht gebruik ze al ruim 5 jaar evenals Elinchrom. Elinchrom heeft zeker voordelen maar daar is de prijs ook naar en als je een set gaat vergelijken moet je dit eigenlijk doen op basis wat je over 1 jaar of zelfs langer met de set wilt doen.
              Ga je hem op accu gebruiken in de toekomst? Welke accesoires wil je erbij, grids, reflectoren, softboxen, beauty dish. etc etc.
              En dan komt ook een 2de hands elinchrom echt een stuk duurder uit!
              Kun je het betalen, zeker DOEN!

Marco
              Nikon D3 - SB-800/900 - Nikon 50mm F1.8 - Nikon 24-70 - Nikon 105 VR macro - Nikon 70-200 VR - Nikon 85 mm F1.8 en nog wat zooi.

Comment

dat de accesoires duurder zijn merk je inderdaad ook wel... vooral dat ze vast blijven hangen

met een bmw 760li ga je ook nie zeuren van dure brandstof
                Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

Comment

Working...
                X