Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geotagging met de Nikon D600 - mogelijkheden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Geotagging met de Nikon D600 - mogelijkheden

    Hallo, even op het net op zoek gegaan naar mogelijkheden!

    Buiten het duurderde Nikon alternatief vind ik goede reviews over de veel goedkopere Opteka GPN-1 module.

    Heeft hier iemand ervaringen mee, en vooral: waar kan je die in Belgie online bestellen?

    thanks,

  • #2
    Re: Geotagging met de Nikon D600 - mogelijkheden

    Beide systemen hebben het nadeel dat ze verbonden zijn met een usb kabel met je toestel. Dit kabeltjes zit voortdurend in de weg, blijft overal achterhaken.....

    Ik gebruik een Gistecq DPL 700. Dit is een GPS-tracker. het toestelletje maakt een track van een wandeling of uitstap. De foto's die je maakt worden achteraf gesynchroniseerd met dit track en de GPS-coordinaten worden in de exif geschreven. Voordeel is geen draad en je hebt een volledige track van een uitstap.
    Kostprijs ca 70€.

    Comment


    • #3
      Re: Geotagging met de Nikon D600 - mogelijkheden

      thanks voor de goede tip! dus met dit toestelletje te gebruiken zou de GPS locatie in de metadata van de foto's zitten, zodanig dat ik die nieuwe LR 4 feature "Maps" zou kunnen gebruiken? Want dat is waar ik naartoe wil eigenlijk. Voor elke reisfoto de locatie zien in de Lightroom interface.

      dank
      Last edited by TheNikonDude; 17 januari 2013, 09:55. Reden: extra vraag

      Comment


      • #4
        Re: Geotagging met de Nikon D600 - mogelijkheden

        Je plaatst de foto's in een map, plaatst de GPS-track in een map en laat het programma van Gistecq zijn werk doen. De coordinaten worden ingeschreven in de exif-gegevens. Heel belangrijk is natuurlijk dat het uur in je toestel juist staat met de GPS-tijd.
        Enige probleem is dat het volgens mij niet werkt met RAW-formaat. Maar misschien doet de nieuwe soft dit nu wel. Er is ook alternatieve soft die dit misschien wel doet oa Geosetter.

        Comment


        • #5
          Re: Geotagging met de Nikon D600 - mogelijkheden

          deze zeker wel, de 900..:

          http://www.gisteq.com/PhotoTrackr/PhotoTrackrDPL900.php

          Comment


          • #6
            Re: Geotagging met de Nikon D600 - mogelijkheden

            check: click
            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

            Comment


            • #7
              Re: Geotagging met de Nikon D600 - mogelijkheden

              mm beide toch wel handig, de een voor tracking op reis, en de andere zonder je wandeling te tracken, maar die Aokatec is precies niet echt populair in Belgische winkels. Heb je deze zelf, en aangekocht op een site?
              thanks,

              Comment


              • #8
                Re: Geotagging met de Nikon D600 - mogelijkheden

                Oorspronkelijk geplaatst door TheNikonDude Bekijk bericht
                mm beide toch wel handig, de een voor tracking op reis, en de andere zonder je wandeling te tracken, maar die Aokatec is precies niet echt populair in Belgische winkels. Heb je deze zelf, en aangekocht op een site?
                thanks,
                ik heb nog de oude versie... daar op de site aangekocht... je gebruikt hem dan samen met een losse GPS via bluetooth, maar het toestelletje op de camera is dan ook piepklein... click
                Last edited by d_oracle; 17 januari 2013, 16:56.
                some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                Comment


                • #9
                  Re: Geotagging met de Nikon D600 - mogelijkheden

                  Zit dat gewoon los op de body? Dan kan je dat toch verliezen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Geotagging met de Nikon D600 - mogelijkheden

                    voor de Nikon D600 zou dat deze moeten zijn: de Aokatec AK-N7000! Wel een heel pak kleiner en goedkoper dan die Nikon GPS module!

                    Je moet er wel idd een bluetooth receiver bij hebben, lijkt me geen probleem ook, omdat ik ook wel aan gps logging wil doen op reis.

                    Nu kan je fototagging doen met sommige receivers door de foto's achteraf te koppelen op je PC (zonder die Aokatec device dan te gebruiken)

                    Ik lees ergens dat met bepaalde receivers de koppeling van gps data en raw bestanden niet lukt op de PC

                    Zou die beperking op raw bestanden taggen ook bestaan als je de receiver EN de Aokatec samen gebruikt? Ik versta dat de GPS data met deze manier van foto's maken direkt in de metadata van de foto's wordt weggeschreven, en dat je dus niet meer koppeling moet doen achteraf op je pc.

                    dank voor het meedenken

                    Comment


                    • #11
                      Re: Geotagging met de Nikon D600 - mogelijkheden

                      Oorspronkelijk geplaatst door lucvr Bekijk bericht
                      Zit dat gewoon los op de body? Dan kan je dat toch verliezen.
                      je maakt dit met een touwtje vast... d'r is een gaatje voor...

                      Oorspronkelijk geplaatst door TheNikonDude Bekijk bericht
                      voor de Nikon D600 zou dat deze moeten zijn: de Aokatec AK-N7000! Wel een heel pak kleiner en goedkoper dan die Nikon GPS module!

                      Je moet er wel idd een bluetooth receiver bij hebben, lijkt me geen probleem ook, omdat ik ook wel aan gps logging wil doen op reis.

                      Nu kan je fototagging doen met sommige receivers door de foto's achteraf te koppelen op je PC (zonder die Aokatec device dan te gebruiken)

                      Ik lees ergens dat met bepaalde receivers de koppeling van gps data en raw bestanden niet lukt op de PC

                      Zou die beperking op raw bestanden taggen ook bestaan als je de receiver EN de Aokatec samen gebruikt? Ik versta dat de GPS data met deze manier van foto's maken direkt in de metadata van de foto's wordt weggeschreven, en dat je dus niet meer koppeling moet doen achteraf op je pc.

                      dank voor het meedenken
                      wordt in de RAW foto's geschreven door Aokatec click nu ook bij konijn
                      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Geotagging met de Nikon D600 - mogelijkheden

                        ik doe het met mij android gsm!
                        app gps logger!

                        1 plaats loggen of loggen met interval.
                        dan bij processen in lightroom, logs toevoegen en gedaan.
                        nikon stuff

                        Comment

                        Working...
                        X