Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

eye-fi komt eraan

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • eye-fi komt eraan

    De eye-fi WLAN kaart komt eraan.
    Lees hier meer .

    Grt,
    JanMetDePet
    Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

  • #2
    Re: eye-fi komt eraan

    "Four out of five digital photos are never printed or shared, because of the complex, multi-step practice required to get photos from your digital camera–a time consuming process that deters even the most motivated consumers."

    Jawadde, zijn wij even super gemotiveerd .

    Comment


    • #3
      Re: eye-fi komt eraan

      Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
      "Four out of five digital photos are never printed or shared, because of the complex, multi-step practice required to get photos from your digital camera–a time consuming process that deters even the most motivated consumers."

      Jawadde, zijn wij even super gemotiveerd .
      Ik denk dat je het niet echt door hebt.
      Eye-fi laat toe om je foto's die je tijdens een fotoshoot maakt, onmiddellijk te tonen op je portable die iets verder staat...zonder hierbij iets te doen. Lijkt me toch wat handiger dan op dat pietlullig lcd schermpje van je camera te kijken.

      Grt,
      JanMetDePet
      Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

      Comment


      • #4
        Re: eye-fi komt eraan

        Oorspronkelijk geplaatst door JanMetDePet Bekijk bericht
        Ik denk dat je het niet echt door hebt.
        Eye-fi laat toe om je foto's die je tijdens een fotoshoot maakt, onmiddellijk te tonen op je portable die iets verder staat...zonder hierbij iets te doen. Lijkt me toch wat handiger dan op dat pietlullig lcd schermpje van je camera te kijken.
        Kan misschien zijn, maar zo 'verkopen' ze het in elk geval niet. Ze halen eerlijk gezegd vrij idiote argumenten aan, zoals degene hierboven. Voor de rest lijkt het nogal gebakken lucht te zijn. Ik ben altijd wantrouwig als er iemand beweert het ei van Columbus uitgevonden te hebben terwijl de grote spelers daar ingewikkelde WiFi toestanden voor nodig hebben.
        Last edited by hvr_oosterzele; 26 september 2007, 22:32.

        Comment


        • #5
          Re: eye-fi komt eraan

          Er is een "beta programma" geweest voor deze eye-fi kaarten ... en de beta gebruikers waren vol lof...en dit met betrekking tot het gebruik dat ik hierboven aangegeven heb.
          De kaartjes zouden verkocht worden aan een prijs van 75 Euro (is uiteraard nog afwachten)...daarvoor moet je het niet laten volgens mij.

          Grt,
          JanMetDePet
          Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

          Comment


          • #6
            Re: eye-fi komt eraan

            Oorspronkelijk geplaatst door JanMetDePet Bekijk bericht
            Er is een "beta programma" geweest voor deze eye-fi kaarten ... en de beta gebruikers waren vol lof...en dit met betrekking tot het gebruik dat ik hierboven aangegeven heb.
            De kaartjes zouden verkocht worden aan een prijs van 75 Euro (is uiteraard nog afwachten)...daarvoor moet je het niet laten volgens mij.
            Da's vreemd. Sandisk heeft zoiets blijkbaar al in 2003 proberen te lanceren :
            http://www.dpreview.com/news/0301/03...andiskwifi.asp en Buffalo zelfs in 2001 : http://www.dpreview.com/news/0110/01...alo80211cf.asp

            Waar zijn die nu?

            Comment


            • #7
              Re: eye-fi komt eraan

              Dat moet je hen vragen...zal blijkbaar niet goed (of helemaal niet) gefunctioneerd hebben...anders was het al gemeengoed geweest.
              Alleszins, van zodra het hier verkrijgbaar is, ga ik me er toch eentje aanschaffen.
              Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

              Comment


              • #8
                Re: eye-fi komt eraan

                Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                de grote spelers daar ingewikkelde WiFi toestanden voor nodig hebben.
                Oorspronkelijk geplaatst door www.eye.fi
                Atheros Communications, Inc. , a leading developer of advanced wireless solutions, today announced that its single-chip AR6001GL ROCm(TM) (Radio-on-a-Chip) mobile WLAN solution was chosen to provide 802.11g connectivity in the world's first wireless memory card for digital cameras designed by Eye-Fi,
                Kijk, daar zit wel een groot verschil natuurlijk met eerdere pogingen. Atheros is een van de grootste, zo niet de grootste speler op de embedded WiFi markt (hetgeen ongetwijfeld ook komt doordat er LGPL'd software voor beschikbaar is). Het is alleen jammer dat ze gaan beginnen met SD formaat waar Canon en Nikon meer zouden hebben aan CF.

                Comment


                • #9
                  Re: eye-fi komt eraan

                  Oorspronkelijk geplaatst door Joost Bekijk bericht
                  Kijk, daar zit wel een groot verschil natuurlijk met eerdere pogingen. Atheros is een van de grootste, zo niet de grootste speler op de embedded WiFi markt (hetgeen ongetwijfeld ook komt doordat er LGPL'd software voor beschikbaar is). Het is alleen jammer dat ze gaan beginnen met SD formaat waar Canon en Nikon meer zouden hebben aan CF.
                  Ik heb gehoord dat men ook een soort van adapter voor CF kaartjes gaat uitbrengen

                  Grt,
                  JanMetDePet
                  Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

                  Comment


                  • #10
                    Re: eye-fi komt eraan

                    Oorspronkelijk geplaatst door JanMetDePet Bekijk bericht
                    Ik heb gehoord dat men ook een soort van adapter voor CF kaartjes gaat uitbrengen
                    * Pakt SDIO kaart en CF kaart *

                    Hmm... dat gaat uitsteken - en als het CF deurtje niet dicht kan, gaat je camera ook niet aan. Laten ze nu maar gewoon dat ding zo snel mogelijk ook in CF uitbrengen...

                    Comment


                    • #11
                      Re: eye-fi komt eraan

                      Ik heb de mijne vandaag toegekregen.

                      Het werkt, maar het is een beetje traag en het werkt alleen in de volgende situatie:
                      1. Je hebt een access point, en als je daarop verbindt krijg je via DHCP een IP adres.
                      2. Je hebt een computer, die toegankelijk is via hetzelfde netwerk als die access point (bv, je bent ook aangesloten op die AP met je laptop).
                      3. Je computer heeft toegang tot het Internet op het moment dat je de Eye-Fi wil gebruiken.
                      De meesten onder ons zullen dit wel hebben, maar het beperkt toch een beetje de flexibiliteit: ik zie me dit niet gebruiken op een feestje ergens bijvoorbeeld.

                      Mijn bevindingen: het is traag, al je foto's worden doorgestuurd (je hebt geen keuze), je moet je toestel instellen dat het niet automatisch in slaapstand gaat (omdat het toestel niet doorheeft dat het kaartje nog bezig is met uploaden), het is traag, de software vereist een Internetverbinding (je configureert het met behulp van de website van de fabrikant, jaja). De actieradius is beperkt. Bij mij werkt het in ieder geval tot minstens 5 meter line-of-sight, wat in de meeste gezinssituaties wel zo zal zijn.

                      Leuk voor de kiekjes, maar 't vervangt zeker niet de draadloze oplossingen van Canon of Nikon.

                      Dave
                      pixelpusher

                      Comment


                      • #12
                        Re: eye-fi komt eraan

                        Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                        Ik heb de mijne vandaag toegekregen.

                        Het werkt, maar het is een beetje traag en het werkt alleen in de volgende situatie:
                        1. Je hebt een access point, en als je daarop verbindt krijg je via DHCP een IP adres.
                        2. Je hebt een computer, die toegankelijk is via hetzelfde netwerk als die access point (bv, je bent ook aangesloten op die AP met je laptop).
                        3. Je computer heeft toegang tot het Internet op het moment dat je de Eye-Fi wil gebruiken.
                        De meesten onder ons zullen dit wel hebben, maar het beperkt toch een beetje de flexibiliteit: ik zie me dit niet gebruiken op een feestje ergens bijvoorbeeld.

                        Mijn bevindingen: het is traag, al je foto's worden doorgestuurd (je hebt geen keuze), je moet je toestel instellen dat het niet automatisch in slaapstand gaat (omdat het toestel niet doorheeft dat het kaartje nog bezig is met uploaden), het is traag, de software vereist een Internetverbinding (je configureert het met behulp van de website van de fabrikant, jaja). De actieradius is beperkt. Bij mij werkt het in ieder geval tot minstens 5 meter line-of-sight, wat in de meeste gezinssituaties wel zo zal zijn.

                        Leuk voor de kiekjes, maar 't vervangt zeker niet de draadloze oplossingen van Canon of Nikon.

                        Dave
                        Zeggen ze hier ook.

                        Comment


                        • #13
                          Re: eye-fi komt eraan

                          Ondertussen werkt het niet meer. Kaartje is zo goed als leeg en toestel zegt "memory card full". 'k Heb support gecontacteerd.

                          Dave
                          pixelpusher

                          Comment


                          • #14
                            Re: eye-fi komt eraan

                            Een reactie van de customer support van Eye-Fi bracht soelaas: je mag het kaartje gewoon formatteren in je toestel. Dan moet je'm wel even in je laptop steken, maar je settings worden er opnieuw op gekopieerd.

                            Ondertussen heb ik ondervonden dat het niet werkt met een 1D-stijl body (1D MkIII in mijn geval) waarschijnlijk omdat de body een "kooi van Faraday" vormt: eenmaal het kaartje in een compactje zit en het toestel op staat, wordt de foto gemaakt met de 1D netjes opgestuurd.

                            Dave
                            pixelpusher

                            Comment


                            • #15
                              Re: eye-fi komt eraan

                              Het zou werken in de Canons met metalen body... nu ja.

                              Wat ze wel hebben is een update: nu gaan de foto's naar de pc eerst, en van daaruit naar de website. indien de pc af staat gaat het evt. via AP naar internet en de pc haalt daarna de foto's binnen als hij terug aan staat. Kan dus zonder internetverbinding nu, en moet sneller werken.

                              Nog geprobeerd?
                              Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                              www.musicinframe.be

                              Comment

                              Working...
                              X