Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Draadloze afstandsbediening met live-view

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Draadloze afstandsbediening met live-view

    Ik zoek het bovenstaande item, maar na wat rondspeuren zijn er precies verschillende mogelijkheden.

    Waar ik eerst op kwam is die van Phottix (klik) en er zou een nieuwe op komst zijn (klik), maar die grote LCD-schermen heb ik liever niet (moet ook mee op reis in de rugzak). Na wat verder speuren blijken er nog wel wat meer te bestaan. Onder meer Aputure, Pixel en Pro-view bieden gelijkaardige dingen aan.

    Is er iemand met ervaring met dergelijke toestellen en wat zijn de aan- en afraders? En eventuele plaatsen waar ze te koop zijn? Voorlopig vond ik enkel de Phottix terug bij fotokonijnenberg...
    www.bertwillaert.com

  • #2
    Re: Draadloze afstandsbediening met live-view

    Heb op www.dealextreme.com ook iets gelijkaardig zien staan vorige week; Heb er verder geen ervaring mee.
    Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

    Comment


    • #3
      Re: Draadloze afstandsbediening met live-view

      |k heb er eentje van Aperture, Pro Coworker. Gekocht bij Kamera Express. Kostte € 29,00 geloof ik. Voorzien van een 10-pins aansluiting op body D300. Je kunt dan de "ontvanger" op je hotshoe zetten, of ernaast laten hangen wanneer je al een flitser of trigger hebt geïnstalleerd. De zender heeft een antenne die niet per sé uitgeschoven hoeft te worden. Bereik is door mij met max. 7 meter zonder problemen gebruikt maar 40 m moet mogelijk zijn.
      Probleem bij deze dingen is dat je bij grotere afstanden niet meer hoort of je sluiter open en dicht gaat. Bij flash natuurlijk geen probleem.
      Mogelijkheid om diafragma en/of sluitertijd te regelen is er niet.

      Ik ben er erg tevreden over. Ik gebruik hem vnl. i.c.m. statief. Personen voor de lens hebben dan niet eens in de gaten dat ze al gefotografeerd worden, waardoor de spontaniteit des te groter wordt.
      Alleen de kleur is aftands, maar zag dat ze nu ook in het zwart zijn en ach.... is dit belangrijk voor zo'n artikel.

      'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal'

      Comment


      • #4
        Re: Draadloze afstandsbediening met live-view

        Die op dealextreme.com is die van het merk Pixels. Goed om weten dat ik hem daar eventueel kan bestellen.

        De Pro Coworker van Aputure heeft geen live-view dacht ik, wat voor mij wel belangrijk is... Als ik zo even vlug op de site van cameraexpress kijk, denk ik dat ze de types met live-view niet verkopen daar...
        www.bertwillaert.com

        Comment


        • #5
          Re: Draadloze afstandsbediening met live-view

          Ik heb met mijn iphone op een canon 40D" Dslr camera remote pro" getest werkt prima (19$) wel een laptop of pc nodig. Zelfs de scherpstelpunten zijn in live-view op de iphone aan te klikken (als het ondersteunt wordt door uw camera) Verder is zowat alles draadloos aan te passen.
          Er bestaat ook een lite versie van met beperkte instelmogelijkheden.
          MVG
          Felix

          Comment


          • #6
            Re: Draadloze afstandsbediening met live-view

            Ik heb ondertussen een dergelijke afstandsbediening van Hähnel gekocht.
            Het grootste nadeel lijkt me vooral de vertraging bij het doorsturen van het beeld...
            www.bertwillaert.com

            Comment


            • #7
              Re: Draadloze afstandsbediening met live-view

              Oorspronkelijk geplaatst door bert w. Bekijk bericht
              Ik heb ondertussen een dergelijke afstandsbediening van Hähnel gekocht.
              Het grootste nadeel lijkt me vooral de vertraging bij het doorsturen van het beeld...
              Het zal van de toepassing afhangen of de vertraging een echt nadeel zal zijn. Ik gebruik zelf de Hahnel variant voor macro-fotografie, waarbij de camera bijna op de grond ligt. Met dit externe scherm hoef ik in ieder geval niet zelf op de grond te gaan liggen....scheelt je soms een hoop gedoe.
              Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

              Comment


              • #8
                Re: Draadloze afstandsbediening met live-view

                Dat kan ik me voorstellen.

                Ik heb het voorlopig vooral voor vogelfotografie op afstand geprobeerd en daarvoor is het echt te traag.

                Ook het automatische uitvallen van de live-view na 30 minuten is een minpunt (maar dat ligt aan mijn camera).

                De afstand van het signaal heb ik nog niet maximaal getest, maar is zeker geen 60 meter, zoals beloofd wordt...
                www.bertwillaert.com

                Comment


                • #9
                  Re: Draadloze afstandsbediening met live-view

                  Heeft er nog iemand ervaringen met Draadloze afstandsbediening met live-view toevallig?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Draadloze afstandsbediening met live-view

                    Hangt er een beetje vanaf wat je juist wenst, persoonlijk koos ik voor een externe monitor met een HDMI ingang en batterij gevoed, die het signaal ontvangt dat je normaal op je LCD scherm ziet, dat kan dus de live view zijn , maar het kan ook de review zijn van je gemaakte opname. De beeldoverdracht loopt via een kabel, en daar ben je dus in beperkt, ik heb goede resultaten met een afstand van ongeveer 6 meter tussen camera en monitor. De bediening van de camera doe ik dan met een radiobestuurde afstandsbediening, de bediening werkt perfect, maar indien je werkt met life view heb je af te rekenen met een vertraging, voor mijn project waar ik de setup voor aankocht is dit niet van toepassing, en gebruik ik de monitor enkel voor de review van de laatst gemaakt opname, omdat het hier gaat over een vrij statische opstelling is de lens reeds scherpgesteld op een vast punt met de manuele focus. Dit maakt het commando via de afstandsbediening veel sneller, omdat je de autofocus niet gebruikt. Door de verbinding van monitor met de camera, kan ik van uit mijn standpunt, dat niet het camera standpunt is, toch ieder gemaakt beeld beoordelen.

                    Dit is in het kort mijn gebruik, ik hoop dat je der iets aan hebt .

                    MVG, Jeff C.
                    Last edited by Digipics357; 9 januari 2012, 14:35.
                    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                    Comment

                    Working...
                    X