Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon Speedlite 430EX II of 580EX II?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon Speedlite 430EX II of 580EX II?

    Waarin zit het verschil bij deze flitsers, buiten de prijs natuurlijk ^^?

    Ben namelijk op zoek naar een flitser voor mijn 450D, aangezien ik niet graag werk met de standaardflits op de Canon zelf...

    Voorstellen / ondervindingen?

    Alvast bedankt!
    Stuff: Canon EOS 7D - 24-105L F4 - Vanguard 263AP met SBH-30 - and a lot of patience ;)

  • #2
    Re: Canon Speedlite 430EX II of 580EX II?

    De 580 EX II is duurder, maar reikt verder, en vooral kan andere 580 of 430 aansturen, je kan die namelijk als master instellen en de andere als slave.
    Als je nooit met andere/meerdere flitsers gaat werken is een 430 EX II zeker voldoende.

    Comment


    • #3
      Re: Canon Speedlite 430EX II of 580EX II?

      Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
      De 580 EX II is duurder, maar reikt verder, en vooral kan andere 580 of 430 aansturen, je kan die namelijk als master instellen en de andere als slave.
      Als je nooit met andere/meerdere flitsers gaat werken is een 430 EX II zeker voldoende.
      denk ik ook... heb afgelopen weken zowel de 580EX en de 430EX II (geleend) samen gebruikt.

      grootste verschillen zijn inderdaad het richtgetal (sterkte van de flits zeg maar), master-aansturing op 580EX maar ik vind eerlijk gezegd wel dat de bediening van de 580EX beter is met dat draaiwieltje (maar enkel daarvoor ga je natuurlijk niet de 580EX kiezen )

      Als je het bij 1 flits houdt zoals Zappa zegt, kom je al een heel eind met de 430EX II
      With Canon, I can (or at least try)
      Photastic.be ~ Passion for the picture
      Nieuwe site

      Comment


      • #4
        Re: Canon Speedlite 430EX II of 580EX II?

        Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
        denk ik ook... heb afgelopen weken zowel de 580EX en de 430EX II (geleend) samen gebruikt.

        grootste verschillen zijn inderdaad het richtgetal (sterkte van de flits zeg maar), master-aansturing op 580EX maar ik vind eerlijk gezegd wel dat de bediening van de 580EX beter is met dat draaiwieltje (maar enkel daarvoor ga je natuurlijk niet de 580EX kiezen )

        Als je het bij 1 flits houdt zoals Zappa zegt, kom je al een heel eind met de 430EX II
        Over welke afstanden gaat dit dan als je zegt: sterkte van de flits?

        Beide alvast bedankt voor de uitleg
        Stuff: Canon EOS 7D - 24-105L F4 - Vanguard 263AP met SBH-30 - and a lot of patience ;)

        Comment


        • #5
          Re: Canon Speedlite 430EX II of 580EX II?

          Nog enkele verschillen:
          -bouncecard.
          -360° kop ipv 270.
          -Mogelijkheid om flits uit te schakelen op de flitser zelf
          en AF assist te behouden, met een 450D en 430exii lukt dat niet (ik kreeg het met die combinatie toch niet aan de praat en vond geen oplossing online)
          -Pc sync connectie

          Comment


          • #6
            Re: Canon Speedlite 430EX II of 580EX II?

            Oorspronkelijk geplaatst door h0pper Bekijk bericht
            Over welke afstanden gaat dit dan als je zegt: sterkte van de flits?

            Beide alvast bedankt voor de uitleg
            Zo uit het hoofd 58 en 43 meter ?

            Comment


            • #7
              Re: Canon Speedlite 430EX II of 580EX II?

              Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
              Zo uit het hoofd 58 en 43 meter ?
              in theorie wel ja op ISO 100

              voor de meeste doeleinden is de 430EX krachtig genoeg hoor...
              With Canon, I can (or at least try)
              Photastic.be ~ Passion for the picture
              Nieuwe site

              Comment


              • #8
                Re: Canon Speedlite 430EX II of 580EX II?

                Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
                in theorie wel ja op ISO 100

                voor de meeste doeleinden is de 430EX krachtig genoeg hoor...
                En klopt dit?:

                Nog enkele verschillen:
                -bouncecard.
                -360° kop ipv 270.
                -Mogelijkheid om flits uit te schakelen op de flitser zelf
                en AF assist te behouden, met een 450D en 430exii lukt dat niet (ik kreeg het met die combinatie toch niet aan de praat en vond geen oplossing online)
                -Pc sync connectie

                Vind het wel vreemd dat die AF-Assist dan niet meer functioneerd... heeft iemand dit nog tegengekomen? en zijn er nog bijwerkingen als je een externe flits gebruikt?
                Stuff: Canon EOS 7D - 24-105L F4 - Vanguard 263AP met SBH-30 - and a lot of patience ;)

                Comment


                • #9
                  Re: Canon Speedlite 430EX II of 580EX II?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
                  in theorie wel ja op ISO 100
                  Bij diafragma 1, dat wordt toch nog een dure grap...
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon Speedlite 430EX II of 580EX II?

                    Oorspronkelijk geplaatst door h0pper Bekijk bericht
                    En klopt dit?:

                    Nog enkele verschillen:
                    -bouncecard.
                    -360° kop ipv 270.
                    -Mogelijkheid om flits uit te schakelen op de flitser zelf
                    en AF assist te behouden, met een 450D en 430exii lukt dat niet (ik kreeg het met die combinatie toch niet aan de praat en vond geen oplossing online)
                    -Pc sync connectie

                    Vind het wel vreemd dat die AF-Assist dan niet meer functioneerd... heeft iemand dit nog tegengekomen? en zijn er nog bijwerkingen als je een externe flits gebruikt?
                    voor zover ik weet kan ik mijn 580EX ook niet in 1 draai 360 graden draaien (zonder dat ik het flitshoofd in mijn handen heb )... die bouncecard zit er inderdaad niet in... AF assist weet ik niet

                    pc sync heb ik op mijn 580EX I ook niet en mis ik niet... PC sync dient om de flitser via kabel aan te sturen als hij niet rechtstreeks op de camera staat...
                    With Canon, I can (or at least try)
                    Photastic.be ~ Passion for the picture
                    Nieuwe site

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon Speedlite 430EX II of 580EX II?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
                      voor zover ik weet kan ik mijn 580EX ook niet in 1 draai 360 graden draaien (zonder dat ik het flitshoofd in mijn handen heb )... die bouncecard zit er inderdaad niet in... AF assist weet ik niet

                      pc sync heb ik op mijn 580EX I ook niet en mis ik niet... PC sync dient om de flitser via kabel aan te sturen als hij niet rechtstreeks op de camera staat...
                      Dacht ik ook al dat dit niet kon :P, AF-Assist zou normaal toch geen effect kunnen hebben op de flits? Raar, maar alleszins iedereen reeds bedankt voor de info, wie nog bevindingen/opmerkingen heeft, post gerust
                      Stuff: Canon EOS 7D - 24-105L F4 - Vanguard 263AP met SBH-30 - and a lot of patience ;)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon Speedlite 430EX II of 580EX II?

                        Oorspronkelijk geplaatst door h0pper Bekijk bericht
                        AF-Assist zou normaal toch geen effect kunnen hebben op de flits? Raar, maar alleszins iedereen reeds bedankt voor de info, wie nog bevindingen/opmerkingen heeft, post gerust
                        als je een externe speedlite op je camera zet, wordt die gebruikt als AF-assist en (uiteraard) niet meer de ingebouwde flits.

                        dus als de flitser het niet wil, heb je geen AF-assist maar het zou mij eerlijk gezegd straf lijken...
                        With Canon, I can (or at least try)
                        Photastic.be ~ Passion for the picture
                        Nieuwe site

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon Speedlite 430EX II of 580EX II?

                          Eigenlijk is het heel simpel je keuze te bepalen hoor.

                          De 430 is een hele goeie keuze voor alle doeleinden.

                          Heb je 200 euro teveel, koop dan de 580 !

                          Ik heb een jaar lang de 430 exI gehad tijdens mijn trouwreportages.
                          Nooit problemen mee gehad.
                          nu ik de 580 exII gebruik kan ik niet anders zeggen dat hij nog beter is. (vooral het sneller heropladen van de flits op vol vermogen is een must als je hem later professioneel zou gebruiken.

                          Suc6
                          CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon Speedlite 430EX II of 580EX II?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Phote4you Bekijk bericht
                            Eigenlijk is het heel simpel je keuze te bepalen hoor.

                            De 430 is een hele goeie keuze voor alle doeleinden.

                            Heb je 200 euro teveel, koop dan de 580 !

                            Ik heb een jaar lang de 430 exI gehad tijdens mijn trouwreportages.
                            Nooit problemen mee gehad.
                            nu ik de 580 exII gebruik kan ik niet anders zeggen dat hij nog beter is. (vooral het sneller heropladen van de flits op vol vermogen is een must als je hem later professioneel zou gebruiken.

                            Suc6
                            Denk dat dit goed samenvat

                            Overigens nog even terugkomen op die AF-Assist, waar dient dit precies voor? Want ik ben hier even aan het kijken op mijn 450D, en daar staan er wel instellingen voor de Flits, zowel intern als extern...
                            Stuff: Canon EOS 7D - 24-105L F4 - Vanguard 263AP met SBH-30 - and a lot of patience ;)

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon Speedlite 430EX II of 580EX II?

                              Oorspronkelijk geplaatst door h0pper Bekijk bericht
                              Denk dat dit goed samenvat

                              Overigens nog even terugkomen op die AF-Assist, waar dient dit precies voor? Want ik ben hier even aan het kijken op mijn 450D, en daar staan er wel instellingen voor de Flits, zowel intern als extern...
                              Dat is dan ook de reden om zeker een II te kopen, heb zelf een 430 I op een 50D, met veel mogelijkheden om in te stellen, maar de 430 I wordt niet herkend, is maw te oud voor dit nieuw toestel.
                              AF-assist schiet in actie (als je dat wil, je kan dat afzetten) als het te donker is voor de AF. Dan assist-eert je flits. Lijkt mij de beste manier om dat te omschrijven.

                              Comment

                              Working...
                              X