Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Camera-rond-nek-op-fiets systeem?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Camera-rond-nek-op-fiets systeem?

    Wat ik deze zomer eigenlijk hoop te doen (moest ik een zwaardere camera kopen) is op vakantie wat rond te crossen met mijn mini-fiets en mogelijk om de paar honderd meter ("zo nodig") wat foto's te nemen.

    Nu zit je op zo'n mini-fiets wel vrij recht, maar toch wil ik de camera niet laten bengelen (noch inpakken).

    1) Ik neem aan dat er iets bestaat waar je hem op je buik makkelijk kunt in/uitschuiven?

    2) ...of zijn er creatieve oplossingen, zoals het dragen van een velcro T-shirt?

  • #2
    Re: Camera-rond-nek-op-fiets systeem?

    Wat is er mis met een fototas? Heb je hooguit enkele seconden meer tijd nodig om hem te nemen...

    Comment


    • #3
      Re: Camera-rond-nek-op-fiets systeem?

      1) Ik neem aan dat er iets bestaat waar je hem op je buik makkelijk kunt in/uitschuiven?
      Zoek eens via Google op "slingbag".
      fotosite

      Comment


      • #4
        Re: Camera-rond-nek-op-fiets systeem?

        Oorspronkelijk geplaatst door maGuy
        Wat ik deze zomer eigenlijk hoop te doen (moest ik een zwaardere camera kopen) is op vakantie wat rond te crossen met mijn mini-fiets en mogelijk om de paar honderd meter ("zo nodig") wat foto's te nemen.

        Nu zit je op zo'n mini-fiets wel vrij recht, maar toch wil ik de camera niet laten bengelen (noch inpakken).

        1) Ik neem aan dat er iets bestaat waar je hem op je buik makkelijk kunt in/uitschuiven?

        2) ...of zijn er creatieve oplossingen, zoals het dragen van een velcro T-shirt?
        Er is een harnas, zeer licht, en wordt gedragen als een rugzak. Echter, er zit geen rugzak aan maar aan de voor (borst)zijde twee schuifbare bevestigingen waaraan een camera of verrekijker kan worden bevestigd. Het geheel zit strak, afhankelijk van de instelling, tegen je lichaam, maar kan wel, door het schuifsysteem op ooghoogte worden gebracht.
        Dit harnas(je) is te koop bij De Bever sport voor 19,95 euro

        Comment


        • #5
          Re: Camera-rond-nek-op-fiets systeem?

          Oorspronkelijk geplaatst door Sowi
          Wat is er mis met een fototas? Heb je hooguit enkele seconden meer tijd nodig om hem te nemen...
          Vind ik echt vééél te omslachtig, zeker in een regio waar je "om de 100 meter" foto's wil nemen. Ik ben nu ook niet zo vertrouwd met de mogelijkheden van zo'n tas, maar ik wil het idd wel letterlijk op een paar seconden kunnen houden, zonder uit te moeten pakken.

          Die slingbags die ik vond hebben op het eerste zicht ook niets te maken met wat ik zoek...

          Ik stel het mij bv voor als iets met 2 "bretellen" en een buikriem, waar dan een half omvattend vakje aanzit waar je snel een apparaat half kan inschuiven. Het staat me zelfs voor dat mijn ouders ooit zoiets hadden voor één of ander apparaat. Ik weet nu wel dat de wereld er niet op vooruit gaat, maar ik zou denken dat zoiets toch nog bestaat...

          Comment


          • #6
            Re: Camera-rond-nek-op-fiets systeem?

            Aha, bedankt Eli! Dat begint erop te trekken op het eerste zicht
            Alhoewel... iets dat "op ooghoogte" kan worden gebracht en "harnas"? Toch eens eerst bezien

            Comment


            • #7
              Re: Camera-rond-nek-op-fiets systeem?

              Het minste dat het niet echt stikheet is kan je natuurlijk gewoon je golf of jasje halfopen dragen en hem daarin hangen, dat is toch al een verschil met losbengelen; en het verstopt hem tegelijk ook weer.

              Comment


              • #8
                Re: Camera-rond-nek-op-fiets systeem?

                Oorspronkelijk geplaatst door maGuy
                Aha, bedankt Eli! Dat begint erop te trekken op het eerste zicht
                Alhoewel... iets dat "op ooghoogte" kan worden gebracht en "harnas"? Toch eens eerst bezien
                Het harnas bestaat uit nylon bandjes van ± 2,5 cm breed en is dus heel licht.
                Het wordt veel gebruikt door wandelaars in bergsporten en kan uiteraard ook op de fiets, waarvoor ik hem gebruikt, dienst doen. De bedoeling van dit harnasje is dat de camera of andere bevestigde accesoires niet hinderlijk hangen te slingeren. Je moet het zeker niet zien als een HARNAS maar als bevestigingbandjes om de schouders.

                Comment


                • #9
                  Re: Camera-rond-nek-op-fiets systeem?

                  OK bedankt, dan heb ik alleen nog vragen bij dat "op ooghoogte" brengen. Wat breng je juist op ooghoogte? Dat lijkt mij niet iets dat ik nodig zou hebben. Is dat "mechaniek" dat dan in de weg hangt?

                  Het gaat hem ook over een Nederlandse winkel blijkbaar. Heeft het ook gewoon een naam/merknaam, of is het jouw winkel?
                  Het is mss wel makkelijk te vinden dan in sportwinkels...

                  En ja, hoe houdt dat harnas het apparaat eigenlijk vast?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Camera-rond-nek-op-fiets systeem?

                    Oorspronkelijk geplaatst door maGuy
                    OK bedankt, dan heb ik alleen nog vragen bij dat "op ooghoogte" brengen. Wat breng je juist op ooghoogte? Dat lijkt mij niet iets dat ik nodig zou hebben. Is dat "mechaniek" dat dan in de weg hangt?

                    Het gaat hem ook over een Nederlandse winkel blijkbaar. Heeft het ook gewoon een naam/merknaam, of is het jouw winkel?
                    Het is mss wel makkelijk te vinden dan in sportwinkels...

                    En ja, hoe houdt dat harnas het apparaat eigenlijk vast?
                    De camera hangt op borsthoogte en kan eventueel naar ooghoogte gebracht worden doordat de bevestigingshaken over de bandjes omhoog kunnen schuiven. De bevestigingshaken zijn kunststof karabijn haken die ik in de camerariem haak. Het merk is OP/TECH USA, de benaming is BINO/CAM HARNESS en is te koop bij BEVER zwerfsport, welke ook in Merksem is gevestigd, Bredabaan 968.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Camera-rond-nek-op-fiets systeem?

                      Op deze site vind je een foto en uitleg
                      http://www.compleatnaturalist.com/ma...am_harness.htm
                      Grtz Jay

                      Comment


                      • #12
                        Re: Camera-rond-nek-op-fiets systeem?

                        Bedankt Jay en Eli nog eens

                        Dat ziet er idd niet slecht uit, zeker dat het de nek ook minder belast. Zoals ik het zie bengelt het toestel nu slechts aan die 2 stukjes van ca 8 cm.

                        Ik hoop dat den elastiek ook weer ni té straf is Denk dat ik er eens achter ga horen.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Camera-rond-nek-op-fiets systeem?

                          Kijk ook eens bij Cokin.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Camera-rond-nek-op-fiets systeem?

                            Bedankt! Ook goed ja, al heb je wel de indruk dat het nogal moet spannen om een camera van >1kg omhoog te houden, en dat de riempjes rond zijn en mss sneller "pijn" gaan doen?

                            Dat eerstgenoemde model, loopt dat ook kruiselings over de rug, zoals de Cokin? Zo is het één mss interessanter tegen dieven dan het andere.

                            Ik vraag me af of het echt veel gebruikt wordt zo direct over een T-shirtje, of dat velen het kopen maar het achteraf toch niet gebruiken wegens één of ander ongemak?

                            Comment


                            • #15
                              Re: Camera-rond-nek-op-fiets systeem?

                              Bestaat er dan geen fiets/foto-tas die op het stuur kan gemonteerd worden?
                              Mijn inziens even gebruiksvriendelijk en toch veiliger voor de camera en fietser.
                              Minder glas dan vroeger, maar beter.

                              Comment

                              Working...
                              X