Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

batterijlader voor AA-batterijen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • batterijlader voor AA-batterijen

    Over de batterijen ben ik het al eens: GP 2700 MAH. maar nu nog een lader. In andere topics heb ik al een aantal dingen verzameld, en de laders die mij opvielen waren:

    GP Powerbank V600D
    GPH500
    MAHA C800S

    Wat vind ik belangrijk: hij moet minimaal 4, liever nog 8 2700 MAH-batterijen optimaal kunnen laden. Dat wil zeggen: stoppen met laden als ze vol zijn, en ook zou ik liefst hebben dat de lader een 'optimalisatieprocedure' heeft, waarbij de batterij waarschijnlijk ontladen en weer opgeladen wordt in al dan niet verschillende cycli. als ik ergens kan aflezen hoeveel jus er inzit, zou dat mooi zijn, maar als ik erop kan vertrouwen dat ie de batterijtjes goed behandelt, hoeft het niet.

    Welke van bovenstaande (of andere!) zouden jullie mij aanraden, en, belangrijk: waar kan ik ze vinden!

    Merci!
    ______
    www.vue.photo

  • #2
    Re: batterijlader voor AA-batterijen

    Deze is de max CONRAD
    Ga naar
    Charge Manager 2020
    Kost wel 161 euro maar daar krijg je dan ook wel iets voor

    Type Charge Manager 2020
    Meegeleverde accu´s-Max. laadstroom per schacht (mA) 4000
    Laadtijd (min.) voor 2000 mAh accu´s 30
    Voedingsspanning 230 V-Voedingsspanning 110 - 240 V x
    Voedingsspanning 12 V= (auto)-
    Standaard -
    Timer -
    Processor x
    NiCd x
    NiMH x
    RAM -
    Potlood 8
    Penlite 8
    Baby 8
    Mono 8
    9 V-blok 2
    Prismatisch -
    Enkele schachtbewaking x
    Paar schachtbewak.-
    Ontlaadfunctie x
    Auto. accutest x
    Opfrissen x
    Regenereren x
    Grafische weergave x
    Computerinterface -

    Hans
    Last edited by CH Photography; 14 maart 2008, 17:36.
    Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

    Comment


    • #3
      Re: batterijlader voor AA-batterijen

      Om te beginnen had ik wel aan iétsje minder duur gedacht. Maar de bovenstaand e lijkt me wel wat om op termijn erbij te nemen om batterijen te regenereren. heb nog maar net een flinke smak geld aan fotogerief uitgegeven, dus madam zal hiermee nog niet direct akoord zijn :-)
      ______
      www.vue.photo

      Comment


      • #4
        Re: batterijlader voor AA-batterijen

        MH-C9000 is ook een zeer goede intelligente lader.
        Kost rond de 69 euro.
        Kunnen wel maar 4 Batt tegelijk in.
        Wel kleine waarschuwing.
        Koop deze niet via www.mahaenergy.de
        Dit zijn oplichters.

        Hans
        Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

        Comment


        • #5
          Re: batterijlader voor AA-batterijen

          Oorspronkelijk geplaatst door CH Photography Bekijk bericht
          MH-C9000 is ook een zeer goede intelligente lader.
          Kost rond de 69 euro.
          Kunnen wel maar 4 Batt tegelijk in.
          Wel kleine waarschuwing.
          Koop deze niet via www.mahaenergy.de
          Dit zijn oplichters.

          Hans
          Waar koop ik die dan wel?
          en hoe goed is die dan? Ik wil echt goeie raad hé, dus weet je het niet, dan heb ik liever geen raad (algemeen tegen iedereen, niet tegen jou hoor CH Photography). Iemand die er dus veel vanaf kent.

          wat vind je van de laders die ik in mijn eerste post opnoemde? Niet goed, beetje goed?
          ______
          www.vue.photo

          Comment


          • #6
            Re: batterijlader voor AA-batterijen

            FYI .. Aitec Leuven schijnt de Maha C-9000 te verdelen
            .. niet nodig om je te laten oplichten door mahaenergy.de ..

            Comment


            • #7
              Re: batterijlader voor AA-batterijen

              Modelbouwzaken moet je wezen voor een goede computerlader.
              Je hebt een lader met Delta Peak nodig, daarbij dat je ze ontladen kunt en dan op het display zien hoeveel Amp er in een volle accu zit na deze te hebben ontladen.

              Kijk eens op dit modelbouwforum bovenaan staan accu's en electronica.
              Je komt daar verschillende laders tegen in de topic's.

              Vulpus pilum mutat, non mores.

              Comment


              • #8
                Re: batterijlader voor AA-batterijen

                Ik zei het ook al vroeger, en het komt hier weer terug, ook van anderen nu,...

                Maha heeft schitterende laders, zowel de MH-C9000 als de MH-C801D zijn gewoonweg. Voor dagdagelijks gebruik zou ik eerder MH-C801D aanraden. Koop in combinatie daarmee Maha Powerex 2800 MAh of Maha Imedion 2100 MAh, en je krijgt het gevoel of je materiaal een eigen kerncentrale ontvangen heeft. Met de batterypack onder de D300 krijg ik die set batterijen zo goed als niet leeg.

                Koop je materiaal inderdaad niet bij mahaenergy.de, maar bij thomasdistributing.com in de US, of bij NevadaRadio in UK. Ofwel bij een lokale bulk importeur.

                Comment


                • #9
                  Re: batterijlader voor AA-batterijen

                  Oorspronkelijk geplaatst door spacemanbow Bekijk bericht
                  Ik zei het ook al vroeger, en het komt hier weer terug, ook van anderen nu,...

                  Maha heeft schitterende laders, zowel de MH-C9000 als de MH-C801D zijn gewoonweg. Voor dagdagelijks gebruik zou ik eerder MH-C801D aanraden. Koop in combinatie daarmee Maha Powerex 2800 MAh of Maha Imedion 2100 MAh, en je krijgt het gevoel of je materiaal een eigen kerncentrale ontvangen heeft. Met de batterypack onder de D300 krijg ik die set batterijen zo goed als niet leeg.

                  Koop je materiaal inderdaad niet bij mahaenergy.de, maar bij thomasdistributing.com in de US, of bij NevadaRadio in UK. Ofwel bij een lokale bulk importeur.
                  Ben ik met een set van 12 AA's en zo'n lader dan niet een klein fortuin kwijt?

                  Kent iemand een lokale bulk importeur? Ik vermoed dat ik hiervoor niet in de Makro moet zijn, om maar iets te zeggen.
                  ______
                  www.vue.photo

                  Comment


                  • #10
                    Re: batterijlader voor AA-batterijen

                    Heb je 12 AA's nodig ? .. en BTW om het financieele mes nog eens om te draaien in de wonde .. je kan opteren voor hoge capaciteits NiMH's (2700-2800 mAh) maar die leggen het IMHO kompleet af tegen de nieuwe technologie type "eneloop" batterijen (voorlopig helaas maar 2000mAh) die maar ong 15% lading verliezen per jaar .. ik heb er recent gekocht en in mijn Sony H5'ke tonen die na bijna 1 maand nog steeds een batterijindicator "vol" .. ze herstellen zich na iedere shoot weer tot "vol" zelfs al toonde de indicator maar 50% .. en de indicator van de H5 is er om berucht dat hij in geen tijd van 100% naar 25% gaat .. verbluffend hoor ... mijn ganse reeks standaard NiMH's was nu na een maand al zeker tot 60% capaciteit gezakt door standaard NiMH verliezen (1-2% per dag ladingsverlies ongeacht het gebruik) .. dus zeker het overwegen waard anders zit je tussen elke shoot, mogelijk enkele uren lang, batterijen te laden
                    FWIW

                    Comment


                    • #11
                      Re: batterijlader voor AA-batterijen

                      Hier komen geen batterijen meer binnen die niet van het 'Sanyo Eneloop' principe zijn (lage interne weerstand, daardoor behouden ze hun lading veel langer, zelfs jaren). Ze zijn iets minder krachtig ('maar' 2100mAh) maar veel bruikbaarder aangezien je deze opgeladen een jaar in je rugzak kan laten zitten. Zelfs dan hebben ze nog 75% van hun capaciteit! (moet je niet proberen met gewone oplaadbare batterijen). Ik koop Ansmann maxE batterijen bij sdcard.be voor 5 euro per 2... voor gebruik in m'n flits en sony H1 maar ook alle afstandsbedieningen, weerstation, toetsenborden,...
                      Ik gebruik de maha-c9000 lader, telkens met 1000mA laadstroom...
                      Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

                      Comment


                      • #12
                        Re: batterijlader voor AA-batterijen

                        Oorspronkelijk geplaatst door Wim Bekijk bericht
                        Hier komen geen batterijen meer binnen die niet van het 'Sanyo Eneloop' principe zijn (lage interne weerstand, daardoor behouden ze hun lading veel langer, zelfs jaren). Ze zijn iets minder krachtig ('maar' 2100mAh) maar veel bruikbaarder aangezien je deze opgeladen een jaar in je rugzak kan laten zitten. Zelfs dan hebben ze nog 75% van hun capaciteit! (moet je niet proberen met gewone oplaadbare batterijen). Ik koop Ansmann maxE batterijen bij sdcard.be voor 5 euro per 2... voor gebruik in m'n flits en sony H1 maar ook alle afstandsbedieningen, weerstation, toetsenborden,...
                        Ik gebruik de maha-c9000 lader, telkens met 1000mA laadstroom...
                        Da's fantastisch nieuws. Kan je mij nu nog zeggen waar ik die lader kan vinden, en wat die kost, en of ik zie wanneer de batterijen vol zijn? Dan volg ik direct jouw raad op. Als ik het dus goed begrijp, geeft het niks dat die 2000 Mah zijn, want ze gaan evengoed veel langer mee. Juist? Hoe lang doe je met een setje van vier in een flitser. Enig idee?
                        ______
                        www.vue.photo

                        Comment


                        • #13
                          Re: batterijlader voor AA-batterijen

                          Vandaag hebben enkele van mijn oudere Memorex batterijen (gekocht op 15 april '07 in de Brico; 22,9 euro voor vier x 2700 mAh) de geest gegeven en ik heb niet getwijfeld. Onmiddellijk naar de plaatselijke fotoboer gereden en vier van de nieuwste Ansmann AA batterijen (NiMH-2850 mAh) gekocht. 4 stuks voor 20 euro.
                          Sinds 11 januari heb ik twee batterijtjes van Ansmann (2100 mAh) in gebruik om te testen. Zéér goed materiaal.

                          Mijn batterijlader is van het merk HQPower, type VL6278. Die heb ik op 24-10-'07 gekocht voor 37,5 EUR. Voldoet voor mij prima.

                          Mijn Trabant (lees: Kodak Z740) vreet batterijen. 't Is hier dus geen overbodige luxe dat er luchtkoeling is op de batterijlader.
                          Vriendelijke groet,

                          Jos

                          Comment


                          • #14
                            Re: batterijlader voor AA-batterijen

                            zoals gezegd "zowel de MH-C9000 als de MH-C801D zijn top laders" .. zeer dicht op de voet gevolgd door de LaCrosse en Ansmann laders (type ontschiet mij even, ik heb een oude Ansmann Powerline 4! perfect) .. geef voldoende geld uit aan een echt goede lader, ge zult dat zeker inwinnen in de levensduur en het benutten van de max capaciteit van uw batterijen .. nooit kopzorgen ... met microchip gestuurde laders a la Maha C-9000 zit je helemaal gebeiteld want je kan regneratie cycli zowel als burn-in volledig zelf programmeren ..
                            .. en ga voor "eneloop" technologie batterijen .. zowat elk merk heeft tegenwoordig die Sanyo techniek mee "ingepikt" ...
                            FWIW

                            Comment


                            • #15
                              Re: batterijlader voor AA-batterijen

                              Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                              zoals gezegd "zowel de MH-C9000 als de MH-C801D zijn top laders" .. zeer dicht op de voet gevolgd door de LaCrosse en Ansmann laders (type ontschiet mij even, ik heb een oude Ansmann Powerline 4! perfect) .. geef voldoende geld uit aan een echt goede lader, ge zult dat zeker inwinnen in de levensduur en het benutten van de max capaciteit van uw batterijen .. nooit kopzorgen ... met microchip gestuurde laders a la Maha C-9000 zit je helemaal gebeiteld want je kan regneratie cycli zowel als burn-in volledig zelf programmeren ..
                              .. en ga voor "eneloop" technologie batterijen .. zowat elk merk heeft tegenwoordig die Sanyo techniek mee "ingepikt" ...
                              FWIW
                              Goed, het wordt dan de C-9000. Kan nu iemand mij nog vertellen waar ik die best kan bestellen? Ik woon vlak bij Gent en zou hem dus bij Radiohome kunnen halen (jaja, heb op 't forum gezocht naar eerdere posts), maar dat is daar niet bepaald goedkoop. Liefst zou ik hem gewoon online bestellen en laten opsturen voor een goeie prijs. Iemand tips?
                              En dan bestel ik mijn batterijen (Ansmann MaxE) bij SDcard.be.

                              Ik wil ook iedereen die hier raad gegeven heeft effe bedanken. Normaal geven we aan al die beginnende fotografen veel raad, maar als je het zelf dan eens nodig hebt, besef je weer eens wat een schat aan kennis over ongelofelijk veel onderwerpen hier zit. Merci dus!
                              Alleen nog een antwoordje op de vraag hierboven nog, en dan ben ik gesteld.
                              ______
                              www.vue.photo

                              Comment

                              Working...
                              X