Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wielerfotografie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Wielerfotografie

Hallo,

Ik ben sinds kort bezig met het fotograferen van wielerwedstrijden...
    Graag had ik enkele tips gehad van jullie ivm. de aankoop van een nieuwe lens.

Momenteel gebruik ik een "Sigma 70-300 1:4-5,6" DG (in mindere mate) en een "Tamron 18-270 1:3,5-6,3 Di II VC"
    Mijn toestel is een Nikon D5100.
    Op zich komen daar (soms) wel wat mooie foto's uit, maar als je het vergelijkt met anderen... ;-)

Graag zoek ik iets wat "betaalbaar" blijft voor de amateur-fotograaf zoals mij...
    Dus laten we zeggen dat de maximum prijs rond de 1000€ mag liggen.

Groeten!

Re: Wielerfotografie

Met je vooropgesteld budget zou ik gaan voor de Sigma 70-200 f/2.8 OS. Daar zou je prima wielerfoto's mee moeten kunnen maken.
    70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

Comment

sigma 70-200 2.8 of de nikon 70-200 4.0

Comment

Bedankt voor de commentaren!
        Ik heb van meerdere mensen dezelfde aanrader gekregen, zijn de Sigma 70-200 2,8 dus...

Nu heb ik eens wat rond gekeken op internet.
        Op eBay zijn er enkele te vinden waarvan de prijs een pak goedkoper ligt dan bij bv. Konijnenberg...

Het gaat om volgende items:

Vanuit Duitsland:

Vanuit Zuid-Korea:

Is er toevallig iemand bekend met het aankopen via 1 van deze 2 personen/verkopers...?
        Aangezien de prijs serieus lager ligt dan hier valt dit, mits enige positieve commentaren, toch wel te overwegen om via daar te bestellen...???

Grtz!

Comment

2de hands gaan kopen voor lenzen en dan nog eens in het buitenland? daar zou ik toch niet aan beginnen hoor.

voor die uit duitsland kan je eens kijken wat het traject is om over en weer te rijden maar als ik de nieuwprijs bekijk t.o.v. hun vraagprijzen en het risico dat jij gaat pakken, zou ik toch niet eens de moeite doen.

een lens moet je kunnen testen en controleren alvorens je over gaat tot aankoop bij 2dehands.

bij een nieuwe bepaal je zelf de winkel voor eventuele garantie-retour en heb je ook 2j garantie op je lens.
          Website: http://www.svisimaging.be

Comment

die 2de handse van ebay duitsland kost meer dan ze nieuw kost in de winkel en die van zuid-korea is 30 euro goedkoper dan een nieuwe
            het zijn allebei sigma's zonder OS
            dan kan je beter op dit forum is kijken bij aanbod daar staan verschillende 70-200 lenzen te koop voor veel minder dan op ebay en je kan ze keuren en testen voor aankoop!
            een kras op het glas zie je niet op de fotos op ebay en als ze al eens is gevallen zie je niet op de foto dat ze stroef draait.
            Fujifilm X-T1 , fuji xf 18-55mm F2.8-4 ,fuji xf 18-135mm F3.5-5.6 ,fuji xf 60mmF2.4 Macro , fuji xc 50-230mm.

Comment

De nieuwe Nikon 70-200 f4 VC lijkt mij een heel goede keuze voor wielerfotografie. Die zal een snellere autofocus hebben dan third-party lenzen zoals de Sigma 70-200 f2,8 OS.
              En elke 70-300 met een snelle autofocusmotor is ook heel geschikt voor dat soort foto's als er maar voldoende licht is (bij de recente camera's is dat niet meer zo'n probleem, want tegenwoordig kan je de iso wel hoog genoeg zetten en toch nog een aanvaardbare beeldkwaliteit behouden).

Ik gebruik tegenwoordig meestal een Canon 70-300 L IS voor zo'n foto's, maar die lens past niet op jouw camera.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

Comment

Ja die 2e hands sites betrouw ik voor alle duidelijkheid ook niet schitterend... Maar het kon zijn dat iemand eventueel ervaring had hiermee...

Voor de rest, opnieuw bedankt voor de reacties. Meer voorkeuren zal mijn keuze niet vergemakkelijken...

Comment

Voor wielerwedstrijden heb ik altijd een Sigma 70-200 2.8 gebruikt : snel en lichtsterk.
                  De zon schijnt immers niet alle dagen zoals we intussen weten.
                  fotosite

Comment

Working...
                  X