Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke lens voor allround nikon d3200

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welke lens voor allround nikon d3200

    Hey,welke lens is er goed voor om allround fotos te nemen ,zowel dichtbij en ver.ik heb nu een 18-55mm dx af s f3,5-5,6 g vr nikkor.en waar moet ik op letten als ik evt een 2de handse koop .bedankt alvast

  • #2
    Re: welke lens voor allround nikon d3200

    wat is dichtbij en wat is ver en wat is allround?

    Principieel zal ik dan schrijfen z'n objectief heb je toch al? En doe je er niet verstandiger aan om wat meer geld te inversteren in goed glas?

    Comment


    • #3
      Re: welke lens voor allround nikon d3200

      Principieel zal ik dan schrijfen z'n objectief heb je toch al? En doe je er niet verstandiger aan om wat meer geld te inversteren in goed glas?
      ?

      OT: Goede all round lens voor niet te veel geld is de nikkor 18-105 of de recentere 18-140mm.
      Ik denk dat je daarmee zeer tevreden zult zijn.

      Waar je moet op letten bij tweedehands lenzen kan je hier vinden: http://www.belgiumdigital.com/art/14...ds-objectief-/
      Lowepro Fastpack 100 - Nikon D7000 - Nikon 18-105 f3.5-5.6 - Nikon 35mm f1.8G - Sigma 17-50 f2.8 - Manfrotto 294 series

      Comment


      • #4
        Re: welke lens voor allround nikon d3200

        Bedankt voor de goede raad

        Comment


        • #5
          Re: welke lens voor allround nikon d3200

          De Sigma 17-50 f/2.8 is de beste en betaalbare allround lens die ik heb gehad.

          Comment


          • #6
            Re: welke lens voor allround nikon d3200

            17-70 f2.8/4 is iets meer alround en toch ook een goed lenske
            portfolio en workshops:
            https://www.bennybulke.com/

            Comment


            • #7
              Re: welke lens voor allround nikon d3200

              Allround lens, dus daar bedoelen ze meestal een lens met korte en grote brandpuntafstanden mee. 18-200, 18-270. Vakantielens.
              Is wel fijn als je geen zin of tijd hebt om je lenzen te wisselen, alleen de kwaliteit wordt minder bij deze lensen.
              Een 18-105 kan net goed zijn, die van nikon schijnt wel goed te zijn.
              Maar is je dat de mindere kwaliteit waard, zo ja, koop zo'n lens.
              P.

              Comment


              • #8
                Re: welke lens voor allround nikon d3200

                Een 18-200 of tamron 18-270 zou ik ook echt niet aanraden.
                Ik denk dat de TS ook geen professionele fotograaf is en dat de kwaliteit van de 18-105 meer dan genoeg zal voldoen.
                Lowepro Fastpack 100 - Nikon D7000 - Nikon 18-105 f3.5-5.6 - Nikon 35mm f1.8G - Sigma 17-50 f2.8 - Manfrotto 294 series

                Comment


                • #9
                  Re: welke lens voor allround nikon d3200

                  Oorspronkelijk geplaatst door paulmedusa Bekijk bericht
                  Maar is je dat de mindere kwaliteit waard, zo ja, koop zo'n lens.
                  P.
                  De mindere kwaliteit van een megazoom ( als diegenen die dit type lens zelf niet gebruiken nu eens zouden ophouden na te papegaaien dat dat toch zoooooo'n slechte lenzen zijn )



                  Een 100%-je, totaal onbewerkte Raw omgezet in jpg. ( 300mm met de 28-300, ISO 800, 1/500ste, F8. )



                  Een 300mm prime zou een nog beter beeld opgeleverd hebben hoor, jazeker, maar zij die de megazoom niet willen gebruiken omdat de kwaliteit niet je dat is, zijn ofwel topfotografen in dienst van National Geographic of iets dergelijks, ofwel eerder bezig met snobisme dan met fotografie.

                  Walter
                  D850

                  Comment


                  • #10
                    Re: welke lens voor allround nikon d3200

                    @Walter

                    Kwaliteit mag er ook wel wezen voor een lens van 850 euro. Beeldvervorming zal je ook wel hebben op 28mm!
                    Dit valt echt niet te vergelijken met een superzoom van een 300 tal euro. Bovendien worden die millimeters vaak niet altijd benut...
                    Lowepro Fastpack 100 - Nikon D7000 - Nikon 18-105 f3.5-5.6 - Nikon 35mm f1.8G - Sigma 17-50 f2.8 - Manfrotto 294 series

                    Comment


                    • #11
                      Re: welke lens voor allround nikon d3200

                      Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
                      De mindere kwaliteit van een megazoom ( als diegenen die dit type lens zelf niet gebruiken nu eens zouden ophouden na te papegaaien dat dat toch zoooooo'n slechte lenzen zijn )

                      Een 100%-je, totaal onbewerkte Raw omgezet in jpg. ( 300mm met de 28-300, ISO 800, 1/500ste, F8. )

                      [Een 300mm prime zou een nog beter beeld opgeleverd hebben hoor, jazeker, maar zij die de megazoom niet willen gebruiken omdat de kwaliteit niet je dat is, zijn ofwel topfotografen in dienst van National Geographic of iets dergelijks, ofwel eerder bezig met snobisme dan met fotografie.

                      Walter
                      weggepoetst vanwege veralgemeniseren van mij.
                      Last edited by paulmedusa; 30 juli 2014, 07:06. Reden: oorspronkel tektst was fout! Blijkbaar.

                      Comment


                      • #12
                        Re: welke lens voor allround nikon d3200

                        *verwijderd wegens antwoord op vorige comment die ook verwijderd is*
                        Last edited by RuneDg; 30 juli 2014, 21:19.
                        Lowepro Fastpack 100 - Nikon D7000 - Nikon 18-105 f3.5-5.6 - Nikon 35mm f1.8G - Sigma 17-50 f2.8 - Manfrotto 294 series

                        Comment


                        • #13
                          Re: welke lens voor allround nikon d3200

                          Wel een beetje verwarrend zo voor mij ;-) dus eigenlijk ben ik ook al goed met een 18-105 ? En jullie raden dus de 18-200 en 18-270 niet echt aan ? Kheb een budget van +- 350 € .ps ik ben gewoon een noob fotograaf die fotokes maakt voor het plezier en niet pro dus.grtjs

                          Comment


                          • #14
                            Re: welke lens voor allround nikon d3200

                            Ik zou voor de 18-105 gaan. Dit is ook de enigste die in je budget past. (De tamron 18-270 past er ook in maar die zou ik niet nemen) Misschien kan je kijken voor een 2e hands nikon 18-200, maar je moet jezelf afvragen als je die extra millimeters nodig hebt.
                            Lowepro Fastpack 100 - Nikon D7000 - Nikon 18-105 f3.5-5.6 - Nikon 35mm f1.8G - Sigma 17-50 f2.8 - Manfrotto 294 series

                            Comment


                            • #15
                              Re: welke lens voor allround nikon d3200

                              Oorspronkelijk geplaatst door RuneDg Bekijk bericht
                              Ik zou voor de 18-105 gaan. Dit is ook de enigste die in je budget past. (De tamron 18-270 past er ook in maar die zou ik niet nemen) Misschien kan je kijken voor een 2e hands nikon 18-200, maar je moet jezelf afvragen als je die extra millimeters nodig hebt.
                              Ja die Nikkor 18-200 is ook slecht hoor, hééél slecht:

                              Nikkor 18-200, 200mm, f8, 1/320



                              100%tje:



                              Paul Medusa:Tja, als je met zo'n lens geen goede redelijke beelden kan schieten, dan is er iets mis. I.c.m. een D800E. Goed zo Walter, je bent goed bezig.
                              Wat voor een antwoord is dat? Je veralgemeent en zegt letterlijk dat een lens met korte en grote brandpuntsafstanden minder goed is. Als ik daar dan een voorbeeld van laat zien is 't van jamaar met zo'n lens en toestel kan het wel. Je ziet het, met een 18-200, de brandpuntsafstand die jij noemt, en een "antieke" D300 kan het ook. Ik heb ook nog een messcherp voorbeeld van een Tamron 28-300 als je wil hoor.

                              Walter
                              D850

                              Comment

                              Working...
                              X